/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
IDE - CF Adapter
Fra : taunusanden
Vist : 789 gange
150 point
Dato : 03-05-08 00:21

Hejsa alle i kloge hoveder

Nogen der ved hvor jeg kan finde disse i DK?

http://www.addonics.com/products/flash_memory_reader/adidecf.asp

Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 150 point
Dato : 03-05-08 08:28

Det er ikke helt den samme, men...

Denne er til IDE stik, men sidder bag på computeren
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=310902

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 03-05-08 08:42

PS! Hvis det er fordi du ønsker en kortlæser indbygget i computeren, men ikke har nogen USB porte inde i computeren, er dette måske en mulighed...
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=306194

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-08 10:04

Som jeg læser det vil du måske boote på et CF kort.

Men ellers er der denne universal kortlæser som jeg har en af. (til salg)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=172546

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 03-05-08 11:55

Jep, det er en IDE til CF adapter jeg er ude efter, som den først nævnte.
USB til kortlæser løsningen har jeg allerede til min PC'er, men det er ikke til den
Jeg bruger nemlig et CF kort som IDE harddisk i en af mine Amiga'er, det er hurtigt og lydløst, passer jo perfekt til en helt lydløs maskine uden blæsere osv.
Det jeg er ude efter er at have muligheden for at kunne overføre data til CF kortet med min Amiga der er i Tower, uden at skulle åbne begge computere hver gang. Den indbyggede CF adapter, som jeg har, giver nemlig ikke meget mulighed for fastgørelse i kabinettet.. Så derfor en af de to løsninger.
Det bedste vil selvfølgelig være at finde en til at bygge ind under disk drevet på en 3.5" plads, men jeg kan også leve med at skulle finde om bagved computeren, hvis der ikke dukker andet op.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 03-05-08 11:56

Citat
Som jeg læser det vil du måske boote på et CF kort.

Jep, det er lige nøjagtigt det jeg gør

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-08 17:03
Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 04-05-08 14:38

@Eyvind
Det er sådan en jeg benytter nu
Den til at montere ligesom et 3,5" disk drev ville være det mest lækre at finde

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-08 16:11

Taunusand - det er jo geniealt.
Ind med CF/styresystem ..........boot - og der er ny et selvstændigt styresystem der kan gå i banken uden at snakke med resten af harddisken (alt skal være skrive/læsebeskyttet, hvis der stadig er en anden HD i comp.)

Jeg bruger selv udskiftelige harddiske som booter op helt for sig selv. En af dem snakker kun med banken og min printer.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 04-05-08 21:44

@Eyvind
Det er da ingen dum ide, som du nævner
Men det er ikke helt sådan at jeg bruger det.
Idéen med CF kort for mig, er at de Amiga 600 & 1200 jeg leger lidt med har indbygget IDE controller, så når jeg bruger et CF kort istedet for en harddisk, så er computeren 100% støjfri! Bortset fra tastaturtryk og klik med musen altså
Min Amiga 4000, som er i tower, har CD drev og netværks/internet adgang, så alt det nye jeg finder, kommer jo selvfølgelig ind på den. Istedet for at skille computerne ad hver gang jeg vil udveksle data mellem dem, så skal jeg bare flytte CF kortet, det vil jo være nemt

Men.. Der ser jo så desværre ikke ud til at der er nogen CF-IDE adapter til en 3,5" bay der er til at købe her i DK, så jeg må hellere snart lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-08 21:57

dblfandt da en du kan skyde ind bagved.
Eller ligge bukke lidt jernplade og skrue den ind i et diskettehul.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=121280&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Diskettedrevet måler 100,5 mm bred og 25,4 mm høj

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 04-05-08 22:10

Jep, det bliver nok også løsningen.
Men den til 3,5" pladsen ville nu være nummer et

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-05-08 22:16

Hvis du kan bukke plader til en Fordvogn skulle det være nemt at lave en fin holder til CF skinnen. Sølle 3 buk og en sprække.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 05-05-08 19:19

Jaa, men det bliver aldrig helt så pænt som en færdiglavet, plastik passer nu engang bedst sammen med plastik

Godkendelse af svar
Fra : taunusanden

Dato : 05-05-08 19:21

Tak for svaret dbl.
Det var det bedste bud, og bestemt brugbart
Du får 5 stjerner, for du gjorde det sgu godt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-08 19:25

Hvis det skal være plast - så byg den ind i blindpladen til diskettedrevet.

Mit mål var altså til diskettedrev størrelse.

Bortset fra det så er det en spændende måde at boote på.
Det kan alle stationære comp.