/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
uret virker ikke
Fra : johanma
Vist : 776 gange
87 point
Dato : 28-04-08 12:32

Hej,

Jeg har en bærbar computer hvor uret ikke virker. Uret går for langsomt - hvis man kan sige det sådan.

Jeg har ikke problemer med nettet, har efter forhandlerens råd brugt trendmicro søgning...
Problemet har været der fra min computers første dag.

Og ved ikke hvad jeg nu kan gøre for at jeg kan stole på mit ur...

Gode ideér søges

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-08 12:36

Kører du på batteriet?

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 12:40

det er uanset om jeg kører på bat eller har den sat i....

Kommentar
Fra : me67

Dato : 28-04-08 12:48

Og du har husket og trække det op ?

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 12:50

sjov sjov jeg går jævnligt ind hvor man kan stille tiden, under internettid...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-04-08 13:08

Har du også sat uret til at synkronisere med en internet server ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-08 13:10

Så væger du da - Synkroniser automatisk osv.

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 13:11

ja det tror jeg men den skriver at næste opdatering er sat til ca hver uge... men jeg har problemet hele tiden - kan gå derind & "trække den op" hvert kvarter... fordi der går ingen tid førend den ikke passer...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-08 13:12

Her tror man ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-04-08 13:15

Og du er sikker på at du er i den rigtige tidszone ? GMT+1 Købemhavn, Stockholm , Oslo og så videre

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 13:31

Teil:
Sorry - men jeg er seriøst DUM DUM DUM til computer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-08 13:31

Du kan instalere dette ur, hehøver ikke USB stik.
http://maritim-shoppen.com/images/6151.jpg

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 13:33

har tjekket - jeg er i den rigtige tidszone...
Citat
Så væger du da - Synkroniser automatisk osv.

kan jeg sætte den til at gøre det hele tiden - altså konstant opdatering?

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 13:35

åhh nej nu har jeg oprettet et ekstra ur... hvordan får jeg det væk?

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 13:38

Men Teil, jeg har jo et ur... hvilket ur er det du anbefaler og hvorfor?

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 14:05

Har nu fået ur nr. 2 væk men det andet vil jeg meeeeget gerne have en løsning på

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 28-04-08 14:19

når det været der siden første dag må der da være noget der hedder garanti

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 14:21

ja men problemet er at jeg har læsset en masse ting ind på min computer og de sletter alle disse ting når den kommer til rep.... så ville helst undgå dette - det er desuden det eneste der er i vejen med computeren....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 14:32

Citat
og de sletter alle disse ting når den kommer til rep

Hvorfor skulle de dog gøre det fordi de skal rep. den......

Det er IKKE harddisk eller windows der er noget galt med.....

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 14:36

Det sagde de derinde da jeg spurgte... men som sagt ved jeg ikke noget om computere... måske skulle jeg spørge igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 14:51

Sæt en anden HD i medens den er til rep....

Så kan de slette den....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-04-08 17:01

har du sikret dig at datoen også er korrekt ? (bare er forslag for det har også indvirkning) - er daoten forkert og uret går forkert kan du for eks ikke komme igennem til windows update (som regel)

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 19:41

jeps datoen er den rigtige....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-04-08 20:14

Det er da ikke noget problem hvis de3 sletter alt. For du kan da bare geninstallere fra din backup.

Hvis du ingen backup har, kommer du bitterlig til at fortryde den dag der sker noget mere alvorligt. Jeg har endnu ikke mødt en harddisk som ikke på et eller andet tidspunkt svigter. Selv jhar jeg fundet at man får de færreste ærgelser ved at skifte den efter 2 år og så gemme den gamle som backup. Derudover tages der jævnligt backup af alle nye data.

I øvrigt kan du bare tage harddisken ud af din computer inden du sender til reperation.
En rigtig reperatør har sin egen til formålet.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 28-04-08 20:41

En simpel løsning på ditproblem er at sætte opdateringstiden til nettet til f.eks. 5 min.

Men det kræver at du skal ind i din regedit for at ændre det.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 28-04-08 20:55

Du kan bare installere dette program, der stiller du selv intervallet for hvornår det går online og tjekker klokken med et atomur.

Det er gratis for private

http://www.thinkman.com/dimension4/

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 21:04

Takker for de gode tips... Igen dumt dumt dumt spørgsmål... backup hvordan...? jeg har kun et usb-stik og der kan jeg jo ikke have det hele på...

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 21:08

og hvordan tager jeg harddisken ud?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 21:08

Sagtens hvis det er stort nok....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 21:11

Den lader du bare sidde....

Du tager jo en backup...

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 21:14

jamen, hvorfor blev der så skrevet dette?

Citat
I øvrigt kan du bare tage harddisken ud af din computer inden du sender til reperation.

Og hvad skal jeg anskaffe mig for at kunne lave backup?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 87 point
Dato : 28-04-08 21:22

Hej

Har du set denne tråd
http://www.kandu.dk/spg120705.aspx

Citat
jeg havde problemer med uret i min pc`er, det tabte timer hver gang pcen havde været slukket.
pcen var på værksted,fik isat nyt batteri til uret pris 50kr,samt en halv times arbejdsløn 250kr,virkede en dags tid, problemet var der igen.jeg gik nu selv ind iurets menu, klikkede på internettid,fjernede fluebenet som var ud for intenettid, siden har uret fungeret perfekt.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 21:25

Tryk på hjælp i windows startmenu og skriv backup......

Vi er ved at bevæge os ud på overdrevet....

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 21:29

ja sorry - men det er lidt svært når der dukker så meget op som jeg ikke ved en s... om

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 21:34

Problemet er at ANER du intet om komputere er der ingen der pr. korrespondance kan hjælpe dig - det vil tage månedsvis....

Der må være en i din omgangskreds der bare ved en anelse om komputere og kan hjælpe dig med en backup - evt. udpilning af harddisk....

Ellers lev med at du får en REN komputer tilbage - der forhåbentlig virker....

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 21:39

sagde såmænd bare sorry for mine spørgsmål - jeg har spurgt mine computer venner om ur - problemet, og de havde ikke andre ideér end hvad jeg allerede har prøvet...
De andre ting spørger jeg om fordi i meget venlige kandu'er nævner noget jeg ikke kender til, det er vel naturligt at spørge når det bliver bragt på bane...

Men bare rolig jeg er færdig med at stille spørgsmål for nu ihvertfald....

Kommentar
Fra : me67

Dato : 28-04-08 21:40

.

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 21:41

Klaudi: tak for tippet, har gjort det men det virker stadig ikke...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-04-08 21:42

Ok, det var da værd at prøve, håber du hitter ud af noget.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 21:45

Vi er skam stadig "søde og rare".....

Men det er altså ikke alle grundlæggende principper der kan forklares her....

Der er du bedre stillet ved at søge f.eks. på backup på nettet - der kommer 1000vis af forklaringer der allerede ER skrevet....

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 23:38

Jeg er ikke interesseret i at anskaffe et "nyt" ur og jeg har fået at vide af forhandleren at jeg ikke må bruge internettid..............

Godkendelse af svar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 23:50

Jeg havde vidst ikke gjort det rigtigt første gang for det ser ud til at virke nu TUSIND tak for svaret Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-04-08 15:52

Velbekommen

mvh klaudi