/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Asus bundkort fryser i bios
Fra : Kris
Vist : 457 gange
116 point
Dato : 01-03-03 23:41

Jeg har lige fået et Asus TUV4X motherboard. Mit problem er at det fryser når jeg går ind i bios(efter 1 sekund ell. 2). Jeg har prøvet med den nyeste bios fra Asus, men stadig samme problem. Samtidig viser den at jeg kun har en 667mhz processor i, selvom den er på 1000mhz(Celeron). Jeg har sat jumperne på motherboardet til at man skal styre dem i bios. Jeg kører XP. Håber nogle kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 02-03-03 00:53

Det skal nok lige tilføjes at når jeg booter op skriver den: "hardware monitor found an error, enter power setup for details"

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 116 point
Dato : 02-03-03 11:51

Hej Kris

tuv4x lyder som et via chipsæt, men det med den fryser er nok -5 volten der er for lav. Som du skriver er der hardware monitor fejl dette kan du se i bios og kan evt. sætte fejl til n/a men dit problem bliver først løst ved at skifte strømforsyningen, hvis du sætter den til n/a bliver den bare ikke checket "synlig" men fejl stadig være der. Køb en ny stømforsyning på min 300 watt og du kører igen. Det med den "kun" er 667 er den er gået ned til 66 Mhz istedet for 100 sæt du den til jumber fri når du har skiftet strømf.

frostsy say have a nice day

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 02-03-03 12:34

Ja, det er nok det. Lyder meget fornuftigt. Jeg flyver straks ud imorgen og køber en strømforsyning. Tak for din tid og hjælp Frostys.