/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Printerkabel HP 1100 m/USB
Fra : vagn2901
Vist : 3846 gange
500 point
Dato : 26-04-08 12:52

Hvor finder jeg en printerkabel til HP Laserjet 1100 med USB tilslutning til en bærbar computer, så jeg fortsat kan bruge min udmærkede HP 1100 printer?
Computercity er ikke leveringsdygtig, idet de kun har kabler med den bredere tilslutning til printeren.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-04-08 12:54
Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 26-04-08 13:01

Tak for svaret peet49.
Men der er da ingen af de viste kabler der kan bruges.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-04-08 13:02

Der findes kun 2 typer usb-kabeler, et med standard, og et med ministik, og de er begge på siden.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-04-08 13:14

Hej

Er det så'n et her du mangler:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1759603722&n=496908102&pn=559664757

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-04-08 17:57
Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 27-04-08 12:12

Hej til jer alle.
Der er da ikke nogen af de foreslåede kabler der passer. Jeg har taget et digitalt billede af det stik som skal være i printeren. USB-enden giver jo sig selv. Billedet ligger på følgende adresse:
http://peecee.dk/upload/view/111266
Billedet er lidt sløret, da jeg har taget det tæt på.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-04-08 15:39

De kabler der er blevet vist i linkene kræver at du demonterer det kabel på billedet, af helt oppe på printeren og sætter det nye kabel i der istedet for så har du en usb ende til at sætte i computeren

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-04-08 15:40

Det billede du har taget er jo den ende der passer til at sætte i computeren (LPT). Det billede du ser på linkene er jo den anden ende af kablet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-06-08 15:38

Det billede du viser er et printstik. Skal der være USB i den anden ende? For det tror jeg ikke du kan få.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-08 16:00

Et paralelkabel i den ene ende og USB i den anden ende findes ikke.

Men du kan bruge en bluetooth dongle i den bærbare og en bluetooth adapter i den anden ende.

Det er bedst med class 1

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-06-08 16:16
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-08 18:51

peet49 - jeg bøjer mig i støvet..............................det kabel findes jo.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 11-06-08 21:55

Hej Eyvind og Peet49
Ja men kablet ser ikke ud til at kunne bruges til HP 1100 LaserJet. Indgangen til printeren er jo kun knap 3 cm., og det foreslåede kabel ser ud til at være det helt normale med en ca 5 cm. indgang.
Så desværre heller ikke denne gang var der bid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-08 22:02

vagn2901 det kabel du viser - hvor bredt er det da 3 cm ???

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 11-06-08 22:08

Hej Eyvind
Ja det jeg har taget billede af er ca. 3 cm bred i indgangen til printeren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-08 22:24

Ok så er det til den lille com port på PC - og det er kun de ældre bærbare der har det stik.

Men så er det måske dette USB til RS232
http://www.shoppen-online.dk/default.asp?page=MainSide&method=VisSide&DocumentID=64&MenuID=64&VareID=7209

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 11-06-08 22:41

Hej
Nej - det kabelstik ligner slet ikke, det der passer til printeren. Se mit billede fra 27.04.2008.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-08 03:35

Jeg gætter på at dit kabel er magen til min, parallelstik i begge ender, der er ingen af de foreslåede kabler som passer direkte i printeren, fordi den ende som skal i printeren er speciel, du er så nødt til at bruge to kabler, den originale + en med hun-parallelstik og usb som forlænger, jeg kan ikke se på billederne om det er han eller hun stik, den der ligner mest er den fra MM vision fra Fijalas link, den jeg viser har er en hun parallel med usb i den anden ende og burde kunne bruges som forlænger til din originale kabel: http://sewelldirect.com/USB-to-DB25-Adapter.asp om så computeren kan kommunikere med printeren gennem en sådan opstilling, det ved jeg ikke. Eller du kan, hvis du har hjemmenetværk, sætte printeren til en computer med parallel port og så dele printeren med din bærbare

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-06-08 07:47

Det er et såkaldt ministik til parallel, det har jeg ikke set som connektorkabel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-08 09:19

Nåe ja - det så jeg ikke.
Hvad med et foto af stikket på printeren (ikke for tæt på så det bliver uskarpt )

Antal af ben kunne måske også hjælpe.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-06-08 11:43

det du har er parallel AB - IEEE 1284

det du skal have er
USB port Type A til IEEE 1284 parallel printer interface C-36.

pris ca 200,- + moms

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-06-08 11:46
Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-08 12:33

Det du skriver om stikket passer ikke med HP hjemmeside om laserjt 1100.

Se nu rigtigt efter om den ikke hedder noget andet 1100 A , 1100xi eller sådan noget lignende.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 13-06-08 23:33

Hej
Her er så et meget bedre billede af de gamle kabelstik. Det højre stik er til printeren, og er ca. 3 cm., medens det venstre er til den gamle computer og er ca. 5 cm. bred.
Jeg tror simpelhen efterhånden ikke på, at der findes et kabel, hvor det venstre stik er erstattet af en USB. Hverken Computercity, HP eller batteribyen.dk har kunnet hjælpe mig.

http://peecee.dk/upload/view/118900

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-08 00:09

Ja det er nøjagtig magen til kablet til min gamle printer. du kan ikke købe et kabel som kan sættes direkte mellem printer og usb, det nærmeste du kan komme er et forlænger kabel til at sætte sammen med stikket til venstre og så i usb på computeren, om så du kan få forbindelse gennem er vist uprøvet

Annuller spørgsmålet
Fra : vagn2901

Dato : 17-06-08 23:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål