/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rystepudser.
Fra : jesper.s
Vist : 1284 gange
80 point
Dato : 26-04-08 08:19

Hej.
Hvor kan man købe en rystepudser til sandpapir på rulle, da jeg synes det er lidt dyrt at bruge sandpapir med velcro?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-04-08 08:20

Alle byggemarkeder
xl byg, bygma og hvad de hedder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-04-08 08:21

Maskinforretninger

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-04-08 08:22

Citat
Ubesvarede 4
- Besvarede 102
- Annullerede 26
- Slettede 1
Ialt 133

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-04-08 09:06

Hvis du skal bruge rystepudseren i mere end 10 minutter om året i et par år - ialt mere end ca. 1 time. Så hold dig fra de billig lave i kina. Lejerne er af en type ringere end til styret ien lejetøjscykel. Vikling kommutator og kul er tilsvarende. Den kører ikke ret længe inden den er helt kaput. Så selv om den ikke koster meget er den i længden ikke pengene værd.

Menmarkedet er oversvømmet af den slags og det er svært at finde nogt bedre, udenat gå i de specielle maskin og værktøjsforretninger.

Der er også meget forskel på kvaliteten af sandpapir. Det fra supermarkedet, slides op meget hurtigt. Det er i længden også dårlig økonomi.

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 26-04-08 09:41

Man får hvad man betaler!

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 26-04-08 21:55

Hvis du har en enkeltstående opgave, så køb en billig maskine.
Når den bryder sammen bytter du den, og sådan bliver du ved til forretningen ikke vil bytte mere.
Så køber du en i en anden foretning, elle i den samme ved hjælp af en stråmand.
Hvis mange gjorde sådan ville "lortet" forsvinde fra hylderne.
De lange garantier er beregnet på at maskinerne hænger på vægen og ikke bliver brugt.

Bjørn

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 80 point
Dato : 27-04-08 03:15

Du skriver ikke hvor du skal bruge den, og til hvad,.. ?

det helt suverænt bedste er luftslibeværktøj,
de fås i mange forskellige udgaver,.. runde, firkantede, aflange osv.
det har næsten kun fordele, sliber mange gange bedre,.. og hurtigere,
og er langt billigere i papir, + du har et stykke værktøj,
der holder resten af livet,..
eneste bagdel,…. det kræver en kompressor,.

Har selv slidt utallige el. rystepudsere op, selv mærker som
Bosch Aeg, Hitachi og lign. … problemet er at de ”kører” alt for hurtigt,
du kan dog ”få” en med justerbar hastighed, (holder temmelig godt)
evt. en god brugt,. !!

det er meget normalt for de fleste med ”fast” hastighed, at de ”kører”
ca. 22.000 o/min….. det er alt for hurtigt, og det er grunden til at
slibestøv mm. ”brænder” fast i,.. og "ødelægger" slibepapiret,

Jeg har selv en Metabo, m/justerbar hastighed,.. den har snart holdt i
20 år (holder sikkert mange år endnu,.. skal dog ha’ nye kul af og til)
en passende hastighed, er et sted mellem 500 og 5000 o/min.
så holder sl. papiret sig ”skarpt” ca. 5 – 10 gange længere.
(jo billigere slibepapir,… jo lavere hastighed, !)

En Metabo rystepudser er naturligvis dyrere, i første indkøb,
til gengæld, er den en fornøjelse at arbejde med, sliber langt bedre,
er langt billigere i papirforbrug,
så TOTALPRISEN over en årrække, er betydelig LAVERE. !

Mvh. EA_HS

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 27-04-08 08:49

Tak for svaret EA_HS.