/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opdatering
Fra : hj51r
Vist : 791 gange
400 point
Dato : 21-04-08 20:54

Hjælp
Efter at jeg har startet min computer fra bunden af kan jeg ikke få den til at opdatere,den vil heller ikke installere printeren,den kan ikke finde softwaren,hvad er der galt? printeren er en HP Photosmart C5180 ALL in-One.Jeg kører med Windows xp og den viser at service pack 2 er installeret,håber at der er nogen der kan hjælpe mig .

Kommentar
Fra : hj51r

Dato : 21-04-08 20:55

der er 100 point ekstra for den rigtige løsning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-08 20:57

Citat
den vil heller ikke installere printeren,den kan ikke finde softwaren

Det har du vel på en CD...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-04-08 20:58

Hvad fejl melder den når du vil opdatere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-08 20:58

Starte fra bunden....................så skal du også installere de drivere der hører til comp.
Hvis du ikke har en CD (motherboard / utility) må du hente drivere hos fabrikanten af det motherboard.

Kommentar
Fra : hj51r

Dato : 21-04-08 21:05

Microsoft Windows Installer 3.1
Opdatering til Windows XP (KB898461)
Valideringsværktøjet Windows Genuine Advantage (KB892130)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-04-08 21:06

Hvis ikke den vil valideres er det en piratkopi

Kommentar
Fra : hj51r

Dato : 21-04-08 21:11

Jeg har aldrig haft problemer problemer før med at opdatere .

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-04-08 21:13

Har du forsøgt at validere den eller vil den ikke det. Dette spørgsmål er meget vigtigt at få besvaret

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-08 21:20

Du kan prøve dette hvis det er en ældre XP.

Installer XP og gå til windows og opdater.
Læg sp2 ind ................så skulle det virke.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 22-04-08 07:20

det er vel ikke sådan, at du har en PC med pre-installeret software og at du nu prøver at installere en XP uden om den recovery CD, som du i så fald burde have fået med?
Ellers prøv igen med en fuldstændig ny installering (følg gerne denne http://www.helgec.dk/xp-install.html )
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 22-04-08 07:25

Du kan også prøve dette:
Hvis der ser ud til at være udu i Windows
Kør en sfc /scannow.Det gør du ved at indsætte din Windows installations CD i et drev og afslutte når den starter op, derefter går du i kør og skriver:
sfc /scannow - husk mellemrum efter sfc /.
så kontrollerer den om alle beskyttede windows filer.er intakte.
Hvis du har installeret SP2 særskilt, kan du komme ud for et mindre problem. Læs herom på
www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22

Der er også dette tip omProblemer med Windows Update / Kan ikke installere Updates og visse programmerhttp://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13
leob

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-08 11:25

Prøv Dial-A-Fix den kan rette problemer med Windows update: http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Dial-a-fix.shtml pak zip filen ud og dobblet klik på det blå tandhjul, sæt markering i feltet ved Fix Windows Update, behold markering i de tre felter nedenfor og klik GO

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-08 11:33

Har du HP Photosmart installeret, eller kan du slet ikke ? Opdater først Windows, åbn så Printere og faxenheder og slet printeren hvis den er der, hent og installer TweakNow reg cleaner: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html den er gratis, genstart computeren og kør TweakNow, slet alt det den markerer som Safe to delete, sæt så den CD du fik sammen med HP all in one i skuffen og installer softwaren, tænd for printeren og tilslut den når du bliver bedt om det, ikke før

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 27-04-08 07:15
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 27-04-08 14:43
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 27-04-08 19:44
Kommentar
Fra : b-and

Dato : 01-05-08 13:44

Har du fået løst dit problem??