/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Videoovervågning
Fra : refi
Vist : 1201 gange
100 point
Dato : 20-04-08 18:29

Jeg skal have 4 kameraer sat op i en større hal.....

Hvor meget harddiskplads skal sådanne svende egentlig bruge ?

Forestiller mig de skal kunne køre min. 24 timer af gangen.... , men må gerne ved længere lukninger kunne køre f.eks 1 måned....

Der er i forvejen bevægelsesalarmer og skal vel på en eller anden måde tilsluttes så de kun optager hvis der er bevægelse....

Gode ideer....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-04-08 18:49

Jeg har gået med andre tanker lidt omkring samme emne...

Tidsmæssigt kan man jeg tage optage tiderne på f.eks DVD-HD optager her kan man direkte se hvor mange timer den kan optage...

Men hensyn til kammara, kan man køre med timeshift / multiplex så man kun optager en film der skifter imellem flere kamara... Så man kun optager en film med alle fire cam på skift.

Jeg er dog meget i tvivl om synkronisering, og billede vælter og hvor lang tid det går til sync.

Hvis man optager via webcam er der formentlig programmer der kan kompensere for manglende synkronisering.

Jeg ahr i computercity set at de har mange forskellige komponenter til videoovervågning, måske er der hjælp at hente her..

Der er også en del sider på nettet der retter sig mod SPY CAM, lovgivning på området kender jer ikke meget til. Men det vist også noget man lige skal tænke lidt over.

vh Ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 18:56

Jeg havde forestillet mig at programmet er sådan indrettet at det optager fra ALLE kameraer på en gang i f.eks. et "vindue på komputeren der viser alle på en gang - altså 4 "film" der egentlig kun er een film....

Men det er måske utopi....

Groft set fylder i times video vel ca. 1 Gb - eller..... Det skal jo ikke være HDkvalitet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-04-08 19:03

Jeg tror ikke det er utopi, det skal bare findes.

Jeg så et program der kunne optage mange flere på en gang (8-16 cam), da jeg søgte på trådløse webcam.

Men jeg kan ikke huske hvilket firma der havde dette, program.

Jeg tror det vil være en fordel i at tænke, netværksbasseret overvågning, da det er lettere at udvide i, når man først begynder kommer der hurtigt ønsker til andre placeringer af cam.

Kommentar
Fra : theill

Dato : 20-04-08 19:09

Der kan nemt være 4 kamera på samme billede. jeg har lige været et sted hvor der var 9 kamera på en skærm...

Hvor stor harddisken skal være kommer jo an på hvilken kvalitet, og jo bedre kvalitet og jo længere tid der skal op tages, kræver jo en større harddisk.

Men det kan godt tænkes at der skal nogle flere eller nye sesorer/bevægelsesalarmer op... Da det ikke er sikkert at det kan køre sammen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 19:33

Sensorer er der nok af (det styres af g4s) - så under alle omstændigheder skal de ind i billedet inden jeg "piller" ved deres sensorer.....

Det ideelle ville jo være om tingene er koblet sammen på en eller anden sindrig måde....

Men kameraerne skal jo også kunne køre manuelt....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-04-08 19:35

Det video fylder på harddisk afhænger helt af hvilken kvalitet man vilhave og hvilket komprimeringssytem man bruger.

Et billede svarende til almindelig tv kvalitet kræer omkring 3 GB pr time med mpg2 komprimering.

Men mindre end 25 billeder pr sekund kan vel gøre det til overvågning.
Lad være med at komprimere så langt net at man alligevel ikke kan genkende personer, den dag det gælder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 19:35

Hvad findes af programmer der kan styre kameraene fra en komputer

Gerne gratis

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 20-04-08 19:47

4-6 fps er god nok til overvågning i et lagerlokale

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-04-08 21:34

Altså sådan et alm webcam har jo et program hvor der også en bevægelsesfunktion ´dvs der optages først når noget aktiverer cameraet og slukker efter antal indstillet Min sec når ingen bevægelse samt aktivering af en sms afsendelse til mobilen.Jeg har Logitec men vist det samme i andre programmer.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-04-08 22:12

Jeg kan ikke lige finde, det program jeg så da jeg selv søgte på trådløse webcam...
Men det var et med mange små billeder, hvor man kunne vælge et i et større billede...
Jeg er stoppet med at søge i aften. Så du skal ikke vente oppe i den tro at der kommer et godt ling lige i aften.
vh Ben

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-08 19:16

refi

Det har så ikke noget med dit spørgsmål at gøre, men pas på !!!!!!

Citat
Jeg ved hvem du er.. Du må heller passe på din egen måtte.

Fra dette nu annullerede spørgsmål

http://www.kandu.dk/spg120427.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-08 19:22

Ja - den slags findes jo også på Kandu.....

Bør TRUSLER ikke anmeldes til politiet....

Jeg vil da nødig have min "måtte" stjålet.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-08 21:19

Hvis du nu skulle miste din måtte, så ved du hvem, der har truet med at tage den

Forstyrrer ikke mere i denne tråd. Håber at du får en løsning på dit spørgsmål

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-08 23:19

Hejsa Refi

Så fandt jeg siden .
http://www.ezwatchstore.com/software/cctv-video-surveillance-screenshots.php

Der er screenshots og vise du hopper lidt rundt kan du se at det er et firma der laver løsninger med mange cam på samme PC.

Se om det er noget i den retning du søger...
vh Ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-04-08 07:49

Ja - det er da noget i den stil.....

Det er godst nok et KOMPLET system og egentlig har jeg KUN brug for softwaren....

Men siden har da en udmærket calculator der kan udregne hvor lang optagelse der er muligt ved en given harddiskplads...

Takker foreløbigt og kigger lidt nærmere på det....

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 30-04-08 08:16

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Det blev ikke lige det program men overvågningsfirmaet "fuskede" lidt og ved nedsættelse til 6 billeder pr sek kom vi frem til at der faktisk er masser af plads på en 500 Gb harddisk...

Takker for deltagelsen til alle.....

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-04-08 08:48

Super.
dejligt du fil løst opgaven.
god dag til dig.
vh ben