/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hjælp, vil gerne høre
Fra : saline2
Vist : 569 gange
50 point
Dato : 22-04-08 12:26

Hej alle sammen,

Jeg vil gerne høre om der er en, der ved, hvis man nu flytter til et EU land nu og man har børn, kan børnene læse til en uddannelse i det pågældende. Er det noget jeg skal betale eller børnene kan få su herfra eller fra det pågælende land. Jeg kender ikke noget til EU systemet.

På forhånd tak!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-08 13:16

Nu skriver du jo ikke alderen på dine børn, men du kan læse om SU i udlandet her

http://www.su.dk/index.html?/udland/default.html

Men hvis hele familien vil tage permanent ophold i udlandet, så tror jeg ikke, at uddannelsen bliver betalt af SU

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-08 14:45

En af de ting der gør DK så attraktiv for udlændinge - her er ALT gratis....

Det er det ikke længere når man tager fra DK til et andet land....

Det pågældende lands ambassade kan med al sandsynlighed svare på en del af dine spørgsmål....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-08 14:50

Citat
Han har klaret sig meget godt i skolen.

Men du har også ret i at jeg skal søge familieterapi for at få støtte og hjælp, hvordan jeg kunne genopbygge tilliden.

Det opnår du garanteret IKKE i et andet/nyt land sådan uden videre....

I mellemtiden er han sikkert både gift og har børn....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-08 16:36

saline2

Hvis det er din søn på 13 år, som du skriver om i denne tråd

http://www.kandu.dk/Spg120213.aspx

Så er han da på nuværende tidspunkt ikke berettiget til SU. Han skal være fyldt 18 år, og deltage i en SU berettiget uddannelse.

Men hvilket land, havde du og dit barn tænkt sig at flytte til ?????, hvis du ved det, så undersøg forholdene der.

Kommentar
Fra : saline2

Dato : 23-04-08 00:23

Kære alle sammen

Tusind tak for jeres svar

Rafi........... Det lyder, at du ikke har læst en uddannelse, fordi det er lige meget om man er udlændning eller dansker, så er det dyrt når man læse en uddannelse i Danmark. Det koster penge at læse. Det koster en formu at købe forskellige bøger og optager studielån.

Derfor må du heller sige noget som du har forstand på.. Desuden skal du ikke bruge andre indlæg i den nye indlæg.. Du er godt nok syg i hovedet. Jeg ved hvem du er.. Du må heller passe på din egen måtte.

Annuller spørgsmålet
Fra : saline2

Dato : 23-04-08 00:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål