/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
vedhæftet fil
Fra : Rosalill
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 20-04-08 15:27

Jeg har et problem med at modtage en vedhæftet fil fra en ven.

Nu har jeg spekuleret over om det er fordi han har en mac computer, jeg har bare en almindelig gammel med microsoft programmer og Outlook mail?

Hvis det kan være problemet kan jeg så indstille den så den også kan modtage fra appel?

Rosalill

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-04-08 15:42

Jeg tror ikke at problemet er at filen kommer fra en appel.

Fortæl lidt mere om hvori problemet består.

Det kan være fordi du prøver at åbne den , og du ikke har det rigtige program til at tyde den med.
nogen gange tager computerns programvælger fejl, fordi der kan være samme navne endelser på helt forskellige programmers filer. Det er noget rod, men sådan kan det være.

Det kan også være en firewall, eller virusscanner , som tager fejl og blokerer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 15:43

Du kunne jo starte med at fortælle HVILKEN type fil det drejer sig om....

At det ligger i DIN sikkerhed er der vist ikke meget diskussion om.....

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 20-04-08 15:51

Det handler både om tekst-filer og om pdf-filer.

Det er ganske rigtigt at det er min F-secure der ikke vil have den. Den giver årsagen at det er en forkert udformet meddelelse og har derfor slettet dem.
Det eneste jeg modtager er en vedhæftet fil med den meddelelse, som jeg selv sendte afsted i første omgang. Samt en ved.fil der siger "This message was modified by F-Secure Anti-Virus E-Mail Scanning."

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-04-08 15:56

prøv lige at klikke på videresend og se om du kan åbne/gemme filen

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 20-04-08 16:08

Hvis jeg prøver at vidresende og forsøger at åbne den, så åbner den en temporery internetfiles hvor der ingen ting står.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 20-04-08 16:10

Jeg har oplevet, men kun til enkelte modtagere, at de f.eks. ikke kan læse vedhæftede filer, hvis jeg sender i HTML-format, men derimod ikke har problemer, hvis jeg bruger "Almindelig tekst"-formatet.
Prøv at få afsenderen til at sende samme mail og samme vedhæftede i forskellige formater (jeg ved intet om Aple)
leob

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 20-04-08 16:19

Nu har jeg bedt ham prøve at kopiere den over i mailen. Men jeg ved ikke om det er så smart. Men en nødløsning, som måske kan bruges.

Det allerbedste ville være at få den som en original, tror jeg jeg ved ikke hvordan den ser ud eller om der er nogle særlige mærker ved brevet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-08 16:40

Har du ikke mulighed for at gå ind på mail serveren ? Læs din mail der og hent den vedhæftede fil uden problemer, ellers få en dig en web mail som foreksempel Yahoo mail: https://edit.europe.yahoo.com/registration?.intl=dk&new=1&.done=http%3A//mail.yahoo.com&.src=ym&.v=0&.u=49lp6fd40mlml&partner=&.partner=&pkg=&stepid=&.p=&promo=&.last= eller Sol mail: http://bruger.sol.dk/user/user.fcgi?action=reg;who=SAtXJQoSINgAAF0zPH8

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 20-04-08 17:23

Ja det kunne jeg jo også gøre.

Men er der noget jeg kan gøre ved problemet i min virusscanner? ved at ændre et eller andet?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 20-04-08 17:35

Hvordan er dit antivirus og firewall sat op?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 18:00

Citat
Men er der noget jeg kan gøre ved problemet i min virusscanner? ved at ændre et eller andet?

Du kunne jo prøve at skifte til en der ikke er så "hårdhåndet"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-08 18:01

Dog er det næppe virusscanneren der er problemet - nok nærmere din firewall.....

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 20-04-08 18:14

bja
jeg har ingen anelse om hvordan noget af det er sat op????? der er jeg komplet analfabet. Det får jeg almindelig vis andre til at kikke på.

refi
Ja det er måske rigtigt. Jeg kender ikke rigtig forskellen, det er vist noget med at firewallen virker som et panser der stopper et eller andet. Og virusscanneren der kigger det som er kommet ind igennem for at finde virus........eller noget

Rosalill

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-08 20:39

Du kan slå mail scanning fra i din firewall, prøv at læse under Support inde på hjemmesiden, jeg har gæster og Lilholt koncert DVD i afspilleren i stuen, vender tilbage og hører hvordan det går om et par timer, spørg hvis du ikke kan finde funktionen hvor du slår mail scanning fra

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 20-04-08 21:27

Jeg spekulere nu mere på om jeg vil kunne se den vedhæftede fil jeg har fået eller om jeg så skal bede ham om at sende den igen. Vi har nu aftalt at han sender den med post, efter utallige forsøg.

Har været inde og se hvordan man kan deaktivere mail scanningen. Det tror jeg godt jeg kan finde ud af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-08 21:58

Om du stadig kan hente filen, det kommer an på om du har indstillet dit post program som det gemmer på serveren, ellers er den væk derfra når du har hentet eller forsøgt hentet, hvis du er omhyggelig og forsigtig med hvilke vedhæftede filer du åbner(kun når du ved hvem som har sendt filen og fortalt dig at den kommer) så slå den mail scanning fra, for at forebygge i fremtiden, du har ikke fortalt om du har adgang til web mail fra den udbyder som du har din mail hos ?