/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ps3 60gb eller 40gb
Fra : LPG94
Vist : 801 gange
20 point
Dato : 18-04-08 13:01

vil købe en ps3 ... 60gb er den oprindelige udgave og kan ikke købes fra ny mere... men der er mange flere der vil sælge 60gb på guloggratis end 40gb... er der noget 40gb kan som 60gb ikke kan??? siden der er så mange der vil af med 60gb, og så er den jo udgået...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-04-08 16:09

Som jeg ser det så er 40gb modellen en billigere udgave, men der er også sparet en del væk.
Det kan du se her.
http://reviews.ebay.co.uk/Playstation-3-60-Gb-VS-40-GB-The-difference_W0QQugidZ10000000004721759

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 18-04-08 16:12

Der er faktisk en god tråd om det her:

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=10&tid=408382

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 18-04-08 16:54

ved at købe 40 GB'eren får du stadig en god maskine, de største "drawbacks" er dog at du ikke får bagudkompatibilitet (kan ikke spille PS2- og 1 spil på den), og selvfølgelig den mindre harddisk..

Accepteret svar
Fra : Random

Modtaget 20 point
Dato : 18-04-08 17:18

Det er jo op til den enkelte om bagud kompatibilitet er vigtigt. Men personlige erfarring med 60 GB udgaven er, at de spil fra PS2, jeg har forsøgt at spille, på den har haft et par bugs, der til 7ende og sidst har gjort dem uspillelige. Ellers er der en fordel ved at 60 GB modellen, at den kan tage diverse flash ram kort. Men det har jeg endnu ikke haft brug for, da man blot kan se billederne på PS3en fra PC via Medie Server.
Der er også et par fordele ved 40 GB modellen. Den skulle sluge mindre strøm og være mere støjsvag. Ikke at 60 GB udgaven støjer...
Harddisken kan forholdvis let skiftes ud, hvis du tror 40 GB bliver for lidt.

Godkendelse af svar
Fra : LPG94

Dato : 20-04-08 10:27

Tak for svaret Random.