/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Træner???
Fra : Gevelia
Vist : 995 gange
50 point
Dato : 12-04-08 18:45

Hej Kandu Brugere.

Jeg har en dejlig sød kat som hedder Skatdi, og den er rigtig sød.

Men på det sidste er den begyndt at kede sig. og Miaver meget, går rundt og er lidt rastløs. men vi leger meget med den og nusser med den!

Men så tænkte jeg at jeg ville træne min kat, tro mig har tålmodighed til det. Men jeg ville så bare høre om der var en side hvor man kunne få fat i nogle rigtig gode Katte trænere. Nogle der kan anbefale en. Grunden til jeg gerne vil have det er, at jeg på nuværende tidspunkt kun har en bog om katte træning men det føler jeg ikke er nok til jeg kan lære den de ting jeg gerne vil.
Derfor vil jeg gerne have lidt hjælp til det i starten evt. Råd og vejledning, Gerne et besøg fra en der kan sit kram hehe...

Mvh. Per - Gevelia

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-04-08 18:50

Jeg kender ikke lige nogen trænere, men jeg kender denne bog, måske er det den du har, det ved jeg ikke, du nævnte ikke vad den hedder.
Den bog jeg anbefaler er ihvertfald topklasse. : http://shop.netdyredoktor.dk/pi/Klikkertr%C3%A6ning_af_katte_1905_57.aspx

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-04-08 18:54

Her er en video om det, klikkertræning: http://www.kattegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2928
Men nogle katte søger udfordringer konstant og er meget intelligente, hvilket ofte kan give problemer,
hvis de ikke blive udfordret.

Accepteret svar
Fra : bøllebob

Modtaget 35 point
Dato : 12-04-08 18:56

Hej Per
Jeg har nu aldrig brugt "kattetrænere" og jeg har endda opdraget og trænet 7 killinger. Jeg foreslår Dig istedet i første omgang at prøve en billigere løsning: Jeg har købt en "brugt" Birma gennem Birmaklubben samt en bog, der hedder: "Træn Din kat" af Maiken Lysholm Sten, Lindhardt og Ringhoff forlag, København 2006. Jeg synes, at jeg opnår glimrende resultater med en 4-årig Hellig Birma.
Mvh. Morten - bøllebob

Kommentar
Fra : Gevelia

Dato : 12-04-08 19:00

Hej Bøllebob.

Jeg har lige så lige købt den der Træn din kat, men Maiken Lysholm.

Men jeg syntes ikke jeg kan hitte ud af den, Men hvad er en Birma???

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-04-08 19:02

Citat
Aktivering
Det er vigtigt, at din kat bliver aktiveret og stimuleret. Du skal især være opmærksom på dette, hvis katten holdes som indekat. Selvom katte er gode til at beskæftige sig selv, sætter de stor pris på at have nogen at lege med. Tænk også på, at jo mere du beskæftiger dig med din kat, jo stærkere bliver båndet mellem jer.
Især indekatte kan blive understimuleret, da de ikke har samme mulighed for at jage som udekatte. Disse understimulerede katte kan »gå til angreb« på alt, som bevæger sig – f.eks. ejerens hænder og fødder. Læse mere om dette under problemadfærd. En måde at undgå problemer med understimulering på er, at man anskaffer sig to katte fra samme kuld, så de kan lege jagtlege med hinanden.

Lille uddrag herfra
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/aktivering

der er så mange links om emnet - søg mere her

http://www.google.com/search?hl=da&q=%2B%22kat%22%2B%22aktivering%22&lr=

Good luck

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 12-04-08 19:18

Hej igen
En Birma=Hellig Birma. Jeg er begyndt på side 111, da katten skal være istand til at opføre sig ordentligt på en udstilling. Jeg har desuden fået en rød Burmeser kåret. Ligegyldigt, så skal katten være nogenlunde omgængelig.
Mvh.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 12-04-08 21:34

Hej Gevelia.
Her på mit billede kan de se hvordan en Hellig Birma ser ud.En kanon dejlig,kærlig og social kat

Godkendelse af svar
Fra : Gevelia

Dato : 13-04-08 22:38

Tak for svaret bøllebob.