/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Naturlyd
Fra : Klumme
Vist : 961 gange
100 point
Dato : 12-04-08 13:35

Hvor kan man finde lydfiler som kan downloades free.

Som eksempel denne http://users.telenet.be/indo.european.translation.office/

Dette er blot en ledsagelyd til ovenstående link. Jeg tænkte at der måske fandtes lignende lyd CD'er eller DVD'er som man kunne slappe dejligt af til.

Jeg ved godt, at når man slår en skid, så er det osse en naturlyd, men det er ikke lige i den retning jeg leder.

Jeg kunne godt tænke mig en lille hybel i den Bengalske bugt, f.eks en af de små øer i Nicobar gruppen, hvor jeg kunne nyde mit opium. Jeg blev inspireret af den HP jeg anviste.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-04-08 13:53

Hej Klummerik

Det ser ud til at der kan bygges sådan en lille knaldhytte hér?

http://www.indianholidaytours.com/wp-content/uploads/2006/04/andaman.jpg

*SUK* - man kan da falde i svime af at kigge på sådan et billede, hvor ser det dejligt ud, så roligt og så fredeligt. Et sted hvor man kan leve i pagt med naturen.
Spørgsmålet er vel så - hvor længe 'man' kan klare at møntvaskeriet og 7eleven ikke ligger lige henne på hjørnet?

Men ja - dejligt ser det ud og der er mange mange flere billeder at se, når man prøver at google, det gjorde jeg, for jeg må indrømme at 'Nicobar' ikke sagde mig noget som helst - det kunne jeg ikke leve med, så jeg prøvede - og *suk*

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål men ville vise dig billedet (hmm..som du jo nok har set i forvejen - men så kigger du bare en gang mere, ikk?)

God weekend til dig og dine

Dorthe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-08 13:56

Dorthe sådan nogel billeder kan du ikke være bekendt at sætte ind

Der er en del fuglelyde på http://www.youtube.com/watch?v=h6F5EYYtsS8&feature=related

der kan du downloade derfra med dette program

http://youtubedownload.altervista.org/

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-04-08 14:01

Ihhh Klumme, du lyder til at trænge til en lille ferie. Jeg kan næsten regne ud, at det ikke er nu jeg skal prale med min forstående/forsinkede bryllupsrejse?!

http://www.blixentours.dk/bryllupstilbudtilmauritiustheresidence.php

Skal jeg spørge om du må komme med?!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-04-08 14:02

Tak for det Dorthe

Der er lækkert ..Ik? Og det ligger tilpas lang væk, til at det ikke er overrendt af engelske fodboldidioter, pølsetyskere og bøvede danskere med klaphatte.

Men du har da ret. Det er langt fra 7eleven, men det var nu ikke det sted jeg ville savne mest. Vasketøj.... det ved jeg ikke...skal man vaske? Skulle pensionen ikke række til et par shorts om måneden, og så herut, og måske et par til pænt brug. LOOL det skræmmer mig ikke.

Men jeg er godt nok træt af alle disse lyde, som vi terrorbombes med i dette såkaldte civiliserede samfund. det er på glimrende vis beskrevet her http://www.kandu.dk/spg119991.aspx

Og jeg er forresten osse træt af, at skulle op om morgenen for at se hvad tøj jeg skal ha på,

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-04-08 14:03

LOOL

Najjj Creamy. det går sgu nok ikke. Du ved jeg har det med at sætte mig på sengekanten LOOOL

Jeg vil da ønske dig en rigtig lækker tur. Pas nu på ikke at få sand i bikinitrussen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-04-08 14:04

Men okay... jeg kunne selvfølgelig passe ungerne. Var det noget??

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-04-08 14:08

De er afsat Klumme. Og jeg ved heller ikke lige, om du er den rette adspredelse for mine unger.. LOOL

Jeg vil garanteret komme på overarbejde med at få dem "rettet", når jeg kommer hjem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-04-08 14:10

LOOOOL Nå det mener du. Ja ja da.... I slipper

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-04-08 14:11

Nu vil jeg lige ta en morfar til lyden af denne http://users.telenet.be/indo.european.translation.office/

CU

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-04-08 14:13

Uha den lyd går rent ind sammen med mine billeder http://www.blixentours.dk/multimedia.php?id=547&mm_id=1274

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-04-08 14:38

Jeg synes ærligt talt at I er tarvelige med alle Jeres udgydelser!
Smukke steder og stille lyde...

Hmm..

Citat
Og jeg er forresten osse træt af, at skulle op om morgenen for at se hvad tøj jeg skal ha på,

- hvis du bygger sådan en knaldhytte - og lige dér, hvorfor så egentlig besvære sig med tøj?

Creamy - din forsinkede, ser sq osse dejlig ud og ja...så er det jo altså slet ikke lige nu, jeg skal begynde at fortælle om vores planlagte ferie til Sverige og Norge i sensommeren....det lader jeg så være med
Vi er stoppet med at drage sydpå, tror jeg. Vi har gjort det i så mange år at vi næsten havde glemt at man osse kan suse den modsatte vej . Vi er, ærligt talt, blevet overrasket over vore nabolandes natur og, foreløbig i hvert fald, 'nøjes' vi med at udforske nordpå.

Men Jeres billeder...hmm...tarveligt!
Nå - jeg har ikke noget fornuftigt at sige, kigger bare herind når jeg holder pause og skal have hjernen frigjort fra en låst stilling

Mere go' weekend
Dorthe

Accepteret svar
Fra : yearhouse

Modtaget 100 point
Dato : 12-04-08 15:01

Haijjj

Hvis du vil ha´ et godt sted med ALLE lyde:

http://www.soundsnap.com/browse

Den bruger jeg meget

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-04-08 16:11

- her er lidt at vælge i mellem Krumme:
http://www.partnersinrhyme.com/soundfx/Ambience.shtml

God weekend...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-04-08 19:25

Tak for forslagene. Jeg havde forestillet mig nogle lydsekvenser som varer betydeligt længere end diss smagsprøver som jeg hidtil har fundet på det I har sendt. Det kan da godt være at de ikke findes til free download, men man må da i det mindste kunne prøvesmage dem.

Kender I det, at man er lun på et stykke musik, og køber cd'en. 1 kanon nummer og resten noget gøgl.... Hold kæft hvor har jeg ofte følt mig til grin Jeg lærer det nok en dag. Men det er jo osse derfor Limewire og lign. er så fristende uha uha

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-08 19:33

Citat
Kender I det, at man er lun på et stykke musik, og køber cd'en. 1 kanon nummer og resten noget gøgl.... Hold kæft hvor har jeg ofte følt mig til grin

Så kan du da nøjes med at købe det ene nummer, f.eks hos TDC

Der kan du også få nogle lytteprøver på de andre numre, inden du køber dem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-04-08 19:37

Ja okay... Nu fik jeg den lige lidt tidsforskudt. TDC... det kan man nu, men da jeg var mest aktiv i musikkøbernes verden, startede det med singler i vinyl (ikke lakplader) og så frem til Cd'er. Men det er aftaget meget nu. Jeg køber nok ikke een om året mere. Jeg har det fint med DR P1 LOOL Der blir man så klog

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-04-08 19:41

Det er også meget sjældent at jeg køber en hel cd, men benytter mig af at kunne købe enkelte numre, så jeg må eje

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-04-08 21:22

DR P1????
Jamen det er altså tegn på at du har nået en vis alder Klummerik!
Både min husbonde og jeg hører skam P1 og helt ærligt....vi fatter slet ikke at vi har overlevet uden P1 - i alle de mange mange år

MEN - havde NOGEN fprtalt os, for omkring 10 år siden, at vi, en skønne dag, skulle høre P1 UDEN TVANG - ja så ville vi ikke have fået armene ned endnu og vi ville stadig hulke af grin....

Men ja - P1 er godt!

Ha' en go' aften!
/Dorthe

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-04-08 21:55

Her er lidt Sound Therapy desværre kun trial
http://www.blissive.com/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-08 01:05

Tak Klaudi.. det skal prøves.

Jeg kiggede lige nysgerrigt i din historik. Jeg fatter ikke hvordan du kan være blevet medlem d. 13 april 2008 og have sidste log inn d. 12 april 2008??? Tror der er ged i Kandus system

Klaudi (Almindelig bruger)
Medlemsnummer : 19298
Medlemsdato : 13-04-2002
Seneste login : 12-04-2008

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-04-08 01:15

Citat
Medlemsdato : 13-04-2002
Seneste login : 12-04-2008

Klumme for helvede. Kig nu lige en gang til ..

klaudi er måske nok blevet medlem den. 13 april .....meeeeen årstallet Klumme. Du er en kluddermikkel

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-08 01:18

Nåååå ja LOOL Hmmm Skal jeg ikke bare sige godnat..... Sorry Kandu

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-04-08 01:20

Godnat Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-08 01:22

Jeg er skide sur nu......

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-04-08 07:56

Hej

Joo den er go' nok 13-04-2002 så det er 6 år siden i dag.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-08 08:10

Klaudi tillykke... hvis det altså er noget at fejre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-04-08 08:34

Næh det er det egentlig ik' - men takker alligevel

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-08 10:06

Men du forstår vel min undren i går hehe. Indtil Creamygirl med sit falkeøje, som sædvanlig lige fik mig til at lukke gluggerne op.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-08 10:23

Klumme du må ud med en båndoptager

Jeg har hele morgenen/formiddagen nydt stærene, hvor de sidder og synger i mit kirsebærtræ

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-08 11:55

hehe Tak for tilliden Nordsted. Og hvordan får man så det over på PC-dyret. Har forresten kun en diktafon og mobilen, som kan optage. Det er jo gået lidt af mode med både kasette båndopt. og de fine gamle skrumler...spolebåndoptagere.

Kan du se mig på alle 4 i buskene i Utterslev mose med en diktafon i hånden. Jeg er sikker på jeg hurtig blev anholdt og den med fuglesangen skal jeg nok bare holde miund med, hvis jeg ikke vil afsone på Sct. Hans.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-08 13:25

Ha jeg tror du har fuldstændig ret

Her er der over 5 min med en nattergal, måske den kan bruges

http://www.youtube.com/watch?v=zv-jB2_-e5w

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-08 13:28

Jeg prøver at lytte.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-04-08 16:26

Citat
kan du se mig på alle 4 i buskene i Utterslev mose med en diktafon i hånden. Jeg er sikker på jeg hurtig blev anholdt og den med fuglesangen skal jeg nok bare holde miund med, hvis jeg ikke vil afsone på

- gnæk gnæk....
Jamen altså - hvis policen kommer, så forklarer du sguda bare at du er ude at jage løver!! Når de så siger at 'jaja, der er ingen løver i Mosen' så svarer du selvfølgelig bare 'NEJ FOR FANDEN - der kan I da selv se!'...

Hmm..var den meget gammel??

Desuden sku' der da ikke et Falkeøje til for at spotte det årstal...? Det kunne alle da se....altså hmm...næsten alle

Nå, jeg må hellere skrubbe ud til gryderne nu.
Aftenes menu - medister ARGH hvor kedeligt...

Vh Dorthe The medistermaker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-04-08 16:36

hhe
Medisterpølse....Nonnens bøn Nå det smager nu godt..... uanset

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 20-04-08 21:52

Godt link yearhouse. Tak