/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Mystiske tegn: ½!0Œ
Fra : Zoooidberg
Vist : 1333 gange
100 point
Dato : 07-04-08 00:41

Hej.
Jeg har brugt et recovery program til at hente mistede filer fra en harddisk. Men stort set alle word-filerne kommer op med en boks når jeg åbner dem hvor der står:
Filkonvertering
Vælg den kodning, der kræves for at læse dokumentet.
Tekstkodning:
- Windows Standard - MS_DOS - Anden kodning

Lige meget hvad jeg vælger, så kommer der sådan nogen tegn her f.eks.:
½!0Œ T

Er det fordi filerne er så ødelagte at der intet er at gøre, eller hvordan kan jeg få filerne tilbage til læselige filer?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-08 01:20

Jeg har set noget lignende, ikke sikkert at det virker hos dig, men min OpenOffice kunne åbne filerne og gemme igen i Word format: http://da.openoffice.org/ et forsøg værd hvis ikke du får bedre forslag

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 07-04-08 01:54

Hvilken version Office snakker vi om ?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 07-04-08 02:59

Har du prøvet at gå ind i Stifinder, finde en af dine Word-filer, højretrykke på filnavnet.
Så burde der i menuen komme en mulighed der hedder ÅBN MED
I den kan du vælge (normalt) Microsfot Office Word, men der er også, du måske kan bruge.
Prøv eks. Notepad (Notesblok)
Der er også mulghed for at vælge program. Der får du vist flere muligheder.
Hvis det ikke hjælper, så var det en mulighed at installere OpenOffice som o.v.n. skriver. Den sidste version ligger på OpenOffice.org 2.4
Citat
Endelig er 2.4 frigivet efter lidt forsinkelse. De vigtigste nyheder i denne version er at den danske
stavekontrol nu er integreret.
download.openoffice.org/

Du kan også forsøge at bruge WORDw gratis on-line baserede udgave, som skulle kunne læse dine gamle doc-filer, se http://www.computerworld.dk/art/44630?a=newsletter&i=1648
Jeg ved ikke, hvilken version Word du bruger. Kan der være tvivl omkringg Word 2007-filer? Prøv i så fald at læse og downloade denne
Åben Office 2007 filer fra tidligere udgaver af Office
Citat
To open Microsoft Office Word 2007 .docx or .docm files with Microsoft Office Word 2003, Word 2002, or Word 2000, you need to install the Microsoft Office Compatibility Pack for 2007 Office Word, Excel and PowerPoint File Formats and any necessary Office updates. By using the Compatibility Pack for the 2007 Office system, you can open, edit some items, and save Office Word 2007 documents in previous versions of Word.
http://office.microsoft.com/en-us/word/HA100444731033.aspx?pid=CH100626291033

Endelig er der også denne
Gratis World konkurent på dansk
Citat
IBMs gratis kontorpakke, Lotus Symphony, er nu også klar på dansk
Google Docs, OpenOffice, ThinkFree, Zoho, Lotus Symphony. De gratis kontorpakker står i kø for at blive din afløser til Microsoft Office, og nu har gratispakken Lotus Symphony fået et nyt våben i kampen – en dansk version.
IBMs gratis kontorpakke, Lotus Symphony, er nu også klar på dansk.Lotus Symphony kan bruges i stedet for Microsoft Office. Den har både tekstbehandling, regneark og præsentationsprogram og kan arbejde med alle dokumenter, der ligger i Microsoft-formater.

Hvis intet af dette virker, er det jo nok dine filer, sm er blevet ødelagte.
Jeg ved ikke, om denne kan bruges
Citat
Sådan konverterer du nemt filer
Med en online filkonverterings-tjeneste som Zamzar, kan man konvertere sine filer mellem mange forskellige formater. Det er hurtigt, det er nemt, og det er gratis.
Der er flere andre konverteringstjenester derude, og man kan prøve Media-Convert.com, Mediaconverter og YouConvertIt, hvis man ikke er helt tilfreds med Zamzar. Der er i hvert fald ingen grund til at lede efter små, obskure shareware-programmer, næste gang man står med en fil, man ikke lige kan læse.
www.pcworld.dk/blogs/Webworld/935?a=newsletter&i=451

eller denne til genskabelse
Citat
Handy Recovery™
is an easy-to-use data recovery software designed to restore files accidentally deleted from hard disks and floppy drives. The program can recover files damaged by virus attacks, power failures and software faults or files from deleted and formatted partitions. If some program does not use Recycle Bin when deleting files, Handy Recovery can restore such files. It can also recover files moved to Recycle Bin after it has been emptied.
www.handyrecovery.com

og så denne sidste, jeg kan komme i tanke om
Citat
Microsoft Baseline Security Analyzer
is an easy-to-use tool designed for the IT professional that helps small- and medium-sized businesses determine their security state in accordance with Microsoft security recommendations and offers specific remediation guidance. Improve your security management process by using MBSA to detect common security misconfigurations and missing security updates on your computer systems.
www.microsoft.com/technet/security/tools/mbsahome.mspx

leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 07-04-08 03:07

.. og så måske det mest interessante:
Hvis du laver et nyt dokument med Word og gemmer/lukker det, kan du så heller ikke læse det bagefter?
I så fald er det din Word, som skal geninstalleres
leob

Accepteret svar
Fra : leob

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-08 03:49

ja, jeg har nok været søvnig, da jeg skrev ovenstående
Du skriver
Citat
Jeg har brugt et recovery program til at hente mistede filer fra en harddisk. Men stort set alle word-filerne kommer op med en boks når jeg åbner dem hvor der står:

Nu kender vi jo ikke det program, men har du
set i programmets hjælpefunktion?
har du mailet til udbyderens supportfunktion?
eller er det således, at "Men stort set alle word-filerne" betyder, at nogle af dem godt kan læses uden fejl?
I så fald, er det så ikke bare gamle dokumenter, som du selv har slettet og som derefter er blevet helt eller delvist overskrevne, som du ikke kan læse?
Check også lge det jeg skrev tidligere
Citat
.. og så måske det mest interessante:
Hvis du laver et nyt dokument med Word og gemmer/lukker det, kan du så heller ikke læse det bagefter?
I så fald er det din Word, som skal geninstalleres

leob

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-04-08 06:30

Ja sikke dog en omgang for at forsøge at redde nogle slettede filer.
Fremover er det nok en bedre løsning at have en kopi af alle dine date på f.eks. en extern harddisk.

hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 07-04-08 10:01

Mange tak for alle jeres svar, jeg går igang med at prøve det af nu. Jeg bruger office 2003.

Og hawaii7, din kommentar går mig gal! Havde du regnet med at jeg kunne bruge den kommentar til noget? Du kender ikke baggrunden for min situation, så hold munden lukket næste gang.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-04-08 11:09

nåe jeg kender heller ikke baggrunden for din situation - så jeg holder munden lukket

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 11-04-08 09:38

Sikke nogle svar, hjælper da ingen at gnide salt i såret :S, godt nok en køn hjælp at give...
men som allerede forslået, prøv med open office eller noget så simpelt som notepad.

Godkendelse af svar
Fra : Zoooidberg

Dato : 15-05-08 10:40

Tak for svaret leob. Filerne var ødelagte, så intet at gøre. Men tak for din tid.