/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP home fryser
Fra : axelbjarne
Vist : 548 gange
100 point
Dato : 06-04-08 22:41

Windows XP home fryser, når den kommer til Windows starter...

Når den bliver forsøgt startet i fejlsikret tilstand kommer følgende melding....

multi o disk o rdisk partition1 windows system32 drivers,vol.snap.sys.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-04-08 23:34
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-04-08 23:36

Ellers kan du måske finde noget om det her ???http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-04-08 02:44

Jeg hjælper en pige som er i England - men det korte og lange er, at hun forsøger at hjælpe en ven der ovre med hans computer - og hun har sat en anden harddisk i - med samme resultat - når hun tænder for computeren - og kommer til - Windows startes - og så vil den ikke længere - fryser. Men når nu, det er den anden harddisk hun har i - og det samme resultat - mener jeg, at der er tale om en hardwarefejl?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : leob

Dato : 07-04-08 03:19

Det er nok systemfilen volsnap.sys på ca 53 kb, der mangler
Prøv denne
Citat
Microsoft Baseline Security Analyzer
is an easy-to-use tool designed for the IT professional that helps small- and medium-sized businesses determine their security state in accordance with Microsoft security recommendations and offers specific remediation guidance. Improve your security management process by using MBSA to detect common security misconfigurations and missing security updates on your computer systems.
www.microsoft.com/technet/security/tools/mbsahome.mspx

leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 07-04-08 03:26

Du kan også repare din XP
Se http://www.helgec.dk/xp-repair.html
leob

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-04-08 05:37

Hun har flere gange forsøgt at geninstallere Windows XP home, det kan ikke lade sig gøre...

Accepteret svar
Fra : leob

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-08 09:49

Her ved "morgentid" fandt jeg noget om systemfilen volsnap. Se her
http://www.file.net/process/volsnap.sys.html
og
http://blogs.msdn.com/adioltean/archive/2004/12/11/280052.aspx
Den indeholder en kopi af visse dele af dit system og ændres løbende.
Når der er skiftet harddisk er det formentlig C-disken med operativsystemet? (hvis det er en anden disc hjællper jo ikke noget, idet volsnap skal være på OS discens Windows/system32/drivers)
Hvis det er OS disken der er skiftet og det ikke ændrer noget (får hun exact samme fejlmeddelse?) med fejlen, så kan det næsten ikke være en dikskfejl.
Hvis man heller ikke kan nyinstallere fra DVDen, må det være bundkortet/bios der er fejlagtig (efter min mening)
leob

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-04-08 20:12

Tak for svaret leob.