/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tablet/Digitizer hjælp til køb
Fra : sCover
Vist : 393 gange
200 point
Dato : 01-04-08 03:39

Okay jeg har haft som overvejelse at købe en tablet, som jeg fortrækker at kalde det. I et godt stykke og jeg har fundet to som jeg synes lever meget godt op til mine krav, men er ikke helt sikker på hvad jeg skal kigge efter og er villig til at ligge en tusse på bordet ca.

Dem jeg har fundet ligger mellem 500 og 1000 og den skal helst være omkring A4 størrelse, men dem jeg har fundet er de 2 nederstående:

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=64666&type=0
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=268160&SamleMenuID=&gruppe=48&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=TrustComputerPro

og i må gerne komme med jeres bud eller anbefalde noget helt trejde der falder uden for mit budget.

Tak på forhånd :D

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 01-04-08 09:41

Hej,
Se på dette link: http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=9&Sort=&Soegeord=%22wacom%22&chkSoegSaetning=on

Jeg vil kraftigt fraråde dig at få en A4 - de fylder alt for meget på bordet, og man skal bruge store armbevægelser. Køb istedet en A6.
Hvis du ikke har prøvet en digitizer før, så start med en billigere model eks. en Volito til ca. 300 for at se om det er noget for dig. De kræver en vis tilvænning at benytte.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-08 11:29

Jeg er helt enig m.h.t. det amandaKandu skriver om en A4

Jeg bruger selv en fiks lille Wacom Volito str. A6, og den er eminent til eks. billedbehandling o.s.v.

se et udvalg af Wacoms produkter her

http://www.digitizer.dk/html/wacom_tablet_intuos_graphire_b.html

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-04-08 15:07

...som inkarneret tabletbruger vil jeg anbefale, at pennen har venstre KLIK i spidsen hvis du skal bruge den til CAD eller andre programmer der ikke bruger trykfølsomhed til noget som helst.

Altså ikke noget med, at venstreklikket skal komme hvis man trykker med en bestemt kraft (trykfølsom), men med et reelt klik ligesom hvis du klikker med musen... kontakt leverandøren for at få afklaret dette....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-04-08 15:12

AmandaKandu's indlæg om de store armbevægelser er noget vrøvl.... alle tablets kan konfigureres til netop det arbejdsområde som du har lyst til at arbejde med... jeg har selv en 12x12 tablet - og den vil jeg simpelthen ikke af med....

Det er en CalComp DrawingBoard VI .... den er kostbar, ja, men holder tilgengæld ca. 10 år.... det gjorde mit gamle DrawingBoard III i alle tilfælde, og også de foregående HP-tablets på det gamle UNIX system (som var foreløberen for DrawingBoard) holdt ca. 10 år... Pennene holder ca. 1-3 år ved daglig arbejdsbrug.

Brug en pen med ledning hvis det er muligt - de trådløse er langsomme, løber tør for strøm, og man får dem forlagt laaangt væk fra tablet'en....

Kommentar
Fra : sCover

Dato : 01-04-08 22:46

Det er min anden tablet jeg køber. Min første fik for 4 år siden har kun brugt den meget lidt da jeg fandt det irrereterne at tegne på en A6 og har altid haft lyst til at invistere i en ny så "HERE WE GO!".

Men min første fik jeg some gave så har ikke så meget forstand på dem, selv om jeg er lidt en nørdt til computer osv selv, ved at man skal kigge efter dpi bla. men ville høre folk der har erfaring eller med tablets og det skal helst være A4 hvis ikke kan overtale mig til en A6 bedre end den jeg har hehe :P

Har også kigget på EDB priser fandt så den fra computersalg der, det var bare nogen eks.

Og jeg har masser af bord plads Amandakandu hehe så det går nok ^^ og som sagt har et budget på 1000 kr. måske lidt mere.

Men tak for jeres svar indtil videre

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-04-08 23:33

Selvom dit budget er "skrabet" i forhold til denne:
http://cadbutikken.dk/group.asp?group=38&sub=4
- så synes jeg den er værd at kigge på.... brandgod tablet, DrawingBoard VI 12x12

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-04-08 10:26

Citat
de trådløse er langsomme, løber tør for strøm, og man får dem forlagt laaangt væk fra tablet'en....

pennen på Wacom Voliti er både trådløs og batteriløs, så den løber ikke tør for strøm

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-04-08 12:43

Dova.... af tre onder, er de to tilbageværende de værste - og Wacom pennene er iøvrigt trykfølsomme, så der er ikke et tydeligt markeret klik i snuden....

Godt hvis man arbejder med MAC på en grafisk virksomhed, skidt til alt almindeligt Windows klikkeri....