/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram virker ikke.....
Fra : knas
Vist : 328 gange
50 point
Dato : 26-02-03 11:04

Jeg har lige købt ram til min computer 256mb
skal man installer dem?
hvis man skal hvordan?
(jeg køre med xp)
når de er sat i cumputer og jeg tænder for den kommer det her frem..

Et problem har forhindre Windows i at kontrolle licensen til denne computer
korrekt
Fejlkode: 0x80070002.

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 26-02-03 12:19

Tæller computeren dine ram op ? Det kan også være noget med at xp skal genregistreres, når man tilføjer nyt hardware.

/Thomas

Kommentar
Fra : cad

Dato : 26-02-03 13:07
Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 26-02-03 19:40

Er din PC af ældre dato så er det muligt at den ikke kan anvende den indsatte ram.
Fortæl os lidtom din PC type, hastighed etc-
OW

Kommentar
Fra : knas

Dato : 26-02-03 22:34

hej thomas min maskine er fra den 23/8-02
amd-xp-2000 med 256mb sdram 168pins pc133..

Hvav er etc-ow..

ps har ikke en skid forstand på pcér...

Kommentar
Fra : knas

Dato : 26-02-03 22:35

Hvordan ser jeg om den tæller ram op...

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-02-03 22:47

Den tæller rammene på det første sorte billede der kommer når du tænder (enkelte computere er det ved 2. billede)

Ved du hvad dit bundkort hedder, eller også hele computerens navn (f.eks Compaq presario 5640) ???

Kommentar
Fra : knas

Dato : 26-02-03 23:14

kan det passe at mit bundkort heder pc chips 810LMR socket A..

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-02-03 23:43

Jeps, det kan meget godt passe.... Her er den http://www.rightturncomputers.com/noname6.html
Den kan klare 2x512Mb

Det du gør er at du tager de gamle RAM ud, og sætter de nye ram i, og ved siden af sætter du de gamle. Den største blok skal altid sætte nærmest CPU'en.
Virker det ikke, så prøver du kun med de nye.
Virker det heller ikke, så ringer/går du til forhandleren imorgen, og siger at de ikke virker. Han har måske solgt dig nogen bambus-ram som han har størst fortjeneste på

Kommentar
Fra : knas

Dato : 27-02-03 00:44

så er det nye jeg køre med det dude ikke med bække i..

der stod noget om Windows ikke var startet op for ikke at beskade computern.

og tror jeg nok om bios måske skal der indstilles noget i den...

Kommentar
Fra : knas

Dato : 27-02-03 02:08

1000 tak for hjælpen nu kør den med 512mb i..

mhv Knas....

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 50 point
Dato : 27-02-03 06:56

Fedt nok....
Så husk at trykke på "accepter som svar" over den kommentar som hjalp dig bedst. På denne måde lukker du spørgsmålet, og pointene overføres....

Godkendelse af svar
Fra : knas

Dato : 27-02-03 21:43

Tak for svaret Uffe29.