/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar til 7000
Fra : John_Dolk
Vist : 574 gange
500 point
Dato : 28-03-08 07:54

Hej Alle
Jeg har tænkt mig at købe en af de 2 bærbar PC'er til 7000. Kr. de har i Bilka i denne uge.
Den skal primær bruges til at gå på nettet, video overførsel og redigering samt foto redigering.
Hvad for en vil I vælge, og hvorfor?
Hilsen J_D

http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1153#/page56/
http://viewer.zmags.com/showmag.php?linksid=1153#/page58/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-03-08 08:18

Du skal helt klart vælge den med mest power i da billedbehandling kræver en del grafik og plads Jeg vil sige andet link Men kan ikke rigtigt læse hvad der står da zoomefunktion ikke virker her

Kommentar
Fra : zith

Dato : 28-03-08 08:20

uhh det er lidt af et svært valg... den ene har en bedre processor end den anden men så har den anden et bedre grafikkort som er godt at bruge når du skal lave noget med billeder og sådan.

men jeg tror jeg ville vælge acer da den har mest ram (og det er meget vigtigt i vista) men også det bedste grafikkort at den så har en lidt mindre processort er så lidt skidt men det er stadig en rigtig god processor

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-08 09:32

Jeg ville kigge efter en septo.................hvor også alle drivere følger med.
http://www.zepto.dk/Shop/Default.aspx
Du kan surfe rundt og sammensætte din comp som du vil her:
http://www.zepto.dk/Shop/Notebooks.aspx

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 28-03-08 09:46

Og så skal du huske, at du skal have Cd-rommen til "recovering" af Styreprogrammet med, ellers får du et farligt besvær, hvis du bliver nødt til at geninstallere det.

Altså HUSK du skal have en Cd-rom til Stýreprogrammet med i købet.

mvh

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-03-08 10:56

Køb aldrig elektronhjerner i supermarkedskæderne.
Ingen kompetent vejledning, elendig support, laaaangg reparationstid etc....etc....
Ikke andet end problemer !
JEG er stoppet med at hjælpe bekendte med sådanne maskiner.
Zeptoekskerten eller den lokale PC-pusher der har forstand på det.
Gambrinus

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-03-08 16:42

Hej med dig.
Jeg har ikke sindsygt meget forstand på det,men jeg kan fortælle dig at min svoger har købt den første for et½ år siden og han er meget glad for den.
Der er jo også 60 dages prøvetid på den så det kan vel ikke være det store problem

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 28-03-08 16:55

Husk nu alligevel at spørge om der ikke følger en Cd-rom med til styresystemet!!!!!!!!!!!!!!!

Ellers kan du komme bitterligt på den senere hen.

Jeg taler af erfaring.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-03-08 17:06

Thoshiba ka' du købe ved mig for 6000
Acer ka' kan du købe ved mig for 6500
Og så tjener jeg FEDT på det !
Gambrinus

Kommentar
Fra : John_Dolk

Dato : 28-03-08 17:35

Er der nogen der ved hvilke bærebare der stadig har matt skærm?
Jeg kan se at både disse to fra Bilka og dem fra Zepto er clear Bright hvilke jeg synes har en dårlig synsvinkel.
Hilsen J_D

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-03-08 17:43

- min bror købte en Acer, den holdt en uge. Der gik 3 måneder før han fik pengene retur...

God weekend

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 28-03-08 18:00

Jeg har min bærbare Acer Travelmate på 4. år, den funker fint - endnu da.

Mat skærm!

God weekeend!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-08 20:43

Jeg er ikke forud indtaget af nogen mærker, og har studeret de to vidste lidt nærmere, det er ikke nogen speciel billig tilbud, men heller ikke dyrere end du kan finde dem i andre butikker, begge computere kan opfylde dine krav uden problemer, så der er sådan set frit slaw, er den ene udsolgt så tror jeg ikke du bliver skuffet over den anden, af de to ville jeg nok gå efter Acer, hvorfor: Større harddisk = du kan gemme flere videoer og billeder, 1024 MB flere RAM, dem kan du godt få brug for når du vil redigere videoer, begge computere har et ok grafik kort til dit formål, på Acer er der en prøve version af nyeste Micro$oft Office den kan du smide ud til fordel for OpenOffice, på Toshiba står der at det er Works måske en trykfejl ? Toshiba har indbygget bluetooth er det noget du kan tænkes at få brug for? Jeg ville ikke aktivere Norton men finde en anden løsning, eventuel en gratis løsning som er lige så god som en betalings sikkerheds løsning, du skal ikke regne med at få recovery cd med til Acer, men sørg for selv at lave en første gang du bruger computeren, jeg ved ikke om der kan tænkes at være recovery cd til Toshiba, spørg i butikken når du i morgen går ind for at købe, held og lykke med dit valg og lad os høre hvad du køber

Kommentar
Fra : John_Dolk

Dato : 29-03-08 19:34

Nu har jeg købt Toshiba'en og må sige at det er en fed laptop men skærmen skuffer. Som nævnt tidligere synes jeg at disse nye typer skærm har en dårlig synvinkel men ville lige prøve alligevel for at se hvor slemt det var. Man kan godt glemme alt om at billedbehandle billeder på Toshiba'en, så den ryger lige tilbage i Bilka. Og ja, jeg ved godt at det ikke var det billigste sted jeg købte den (6499 Kr. fundet i edb priser) men i Bilka ved man at man altid får sine penge retur selv om man har brudt quality seal. Jeg synes i øvrigt at Acer'ens design var bagud og kedelig i forhold til Toshiba'ens, og skærmen synes jeg af det jeg så var lige så ringe som Toshiba'ens. Jeg venter 2 år endnu til OLED teknikken er standard medmindre at man stadig kan få nye moderne med mat skærm.

God weekend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-03-08 20:10

Tak og god weekend til dig også, så kan vi ikke ønske tillykke med nye bærbare

Annuller spørgsmålet
Fra : John_Dolk

Dato : 28-04-08 09:50

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål