/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hunkat - anskaffe killing?
Fra : acilia
Vist : 939 gange
100 point
Dato : 27-03-08 19:54

Neffie og jeg har tænkt på at få en lille ny familieforøgelse fordi jeg tror at Neffie keder sig lidt når jeg er på arbejde. Hun er 4 år og vældig forkælet..
Jeg har læst at jeg bør anskaffe en lille hankattekilling når jeg i forvejen har hunkat? Er det mon korrekt?

Er der nogen der har erfaringer med den slags? Og hvad gør jeg for at introducere dem bedst muligt for hinanden?

Kh Acilia (og Neffie)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-03-08 20:12

Altså hankatte og hunkatte er to vidt forskellige kattetyper hvis den ikke er kastereret begynder den sikkert at markere terrirorium inden længe og måske i potteplanter Jeg syntes det er nemmere med hunner især hvis de skal passe sig selv

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 27-03-08 20:57

Jo, men Neffie er steriliseret og uanset hvilket køn jeg får skal den steriliseres eller neutraliseres. Jeg skal ikke have en hankat der ikke bliver neutraliseret.

Jeg vil lige nævne at jeg kun kigger på hittekillinger som ikke ellers ville få et godt liv..

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 27-03-08 21:35

hejsa

gå ind på www.hitekilling.dk der kan du både finde en killing og få svar på dine spørgsmål de katteejere/plejere der er tilknyttet hittekilling ved hvad de snakker om

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 27-03-08 21:36

uha linket var ikke stavet rigtigt

prøver igen

www.hittekilling.dk

chicapigen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-03-08 22:53

Ja os andre der har haft katte en evighed og i massevis ved jo ikke en skid om hvad vi snakker om

Om det er en hittekat eller ej har vel egentlig ikke noget med det at gøre ?? Men det er da en god tanke

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-08 23:03

Det er rigtigt at en han og en hun, katte i mellem, går bedst, da to hunkatte kan bekrige hinanden. Dog skal det siges, at to hunner naturligvis også kan blive venner selvom om de er "intakte". Når din hunkat er neutraliseret, så den ikke kommer i løbetid mere, er det næsten ligegyldigt hvilket køn du vælger som kat nr. 2, da din fire år gamle kat vil føle sig kønsløs, fordi kønshormonerne ikke virker længere (hvis din dyrlæge ellers har fjernet det hele - det er sidestillet med en kastration). Under alle omstændigheder, så vil din hunkat reagere på en ny, fremmed kat og blive arrig i de første dage. En killing er i det her tilfælde lettere at indlemme som nyt medlem end en voksen kat. Husk at give din gamle kat lige så meget opmærksomhed som før, og næsten ingen opmærksomhed til den nye kat, så der ikke opstår tilsidesettelse og jalousi.
Held og lykke med "jagten" på din nye killing.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 28-03-08 07:12

Min hund hittede en gang en Kattekilling i skogen.
Hunden var 1 år, Killingen sagd, at der var blevet født for 2 dage siden.
Killingen kom til Sverige, blev dyrlæge behandlet (Sterealiseret, Vaksinert).
Nu bor Killingeni Strib, ved min søn og hans kone. Har Kattelem + Chip, er døbt til Hitte!
I dag jager min hund gerne Hitte, når der gives mulighed. Min hund, Rico er ikke god til klatring, så det bliver altid uafgjort.!

Min hund og jeg skal på Plejehjem i dag.
Der kommer vi 3 dage i ugen. Rico siger, at han passer på mig, jeg er 81 år.

Kommentar
Fra : kykke

Dato : 28-03-08 18:30

hejsa
jeg fik for et år siden en 3 år gammel hankat, som skulle bo her hos mig og min meget tykke 3 årige hunkat... jeg har også altid fået afvide at det er bedst at sætte en killing ind.. men her hos os gik det rigtig fint :) de første par dage var de ikke alene sammen (han var i soveværelset når jeg var på arbejde, og om natten).. men efter små 10 dage puttede de sammen i sofaen, og siden har de været perle venner.. så det er bestemt muligt at sætte voksne katte sammen, det kan tage lidt tid men det skal nok gå..

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 29-03-08 11:41

Tusind tak for gode kommentarer.
Jeg har faktisk prøvet med en voksen kat men det gik simpelthen ikke. Han var en helt anden personlighed end Neffie og blev frygtelig angst hver gang hun forsøgte at lege med ham.
Derfor tænkte jeg at det skulle være en killing.

Jeg tror også at hun vil blive frygtelig fornærmet de første par dage og jeg skal nok huske at give hende næsten l opmærksomheden

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 04-04-08 13:53

Tak for svaret akle og rigtig god weekend til alle.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 05-04-08 09:35

Selv tak, acilia.
MVH Akle