/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Mokkabar.
Fra : fj2901
Vist : 446 gange
200 point
Dato : 26-03-08 17:52

Er der nogen der kender noget til en kaffebar der lå i Kongensgade i Odense, jeg er intereseret i
hvem ejerene var i 1935-1945.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-03-08 18:05

Som museumsinpektør Finn Grandt-Nielsen skrev i forordet til sin bog om Huse i Odense (Odense Bys Museer 1995) så kan Odense trods sin størrelse ikke karakteriseres som en markant arkitekturby. Der er dog stadig rig lejlighed til at se ældre bygninger og gadeforløb fra de forgangne århundreder enten ved brug af ovennævnte bog eller museumsinspektør Henrik Harnows Industribyen Odense, Odense Bys Museer 2001, hvor byens udvikling i 1800 og 1900-tallet behandles.

For særligt bygnings- og gadeinteresserede er de fire såkaldte Registranter, henholdsvis Albanikvarteret i Odense fra 1977, Vesterbrokvarteret i Odense fra 1979, Overgadekvarteret i Odense fra 1981 og Vestergadekvarteret i Odense fra 1984 fine hjælpemidler, som giver oplysninger om huse og gader i hele den indre by ned på enkelt ejendomsniveau. I øvrigt henvises til Lokalhistorisk Bibliotek, Klosterbakken 2, ved behov for assistance til yderligere litteratursøgning vedrørende Odenses historie.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-03-08 21:05

Jeg vil anbefale dig at kontakte Stadsarkivet i Odense.

Stadsarkivet er den del af Odense Kommunes Borgmesterforvaltning, der kan tage sine gæster med tilbage i tiden. Her kan man dykke ned i Odenses historie, hvad enten man vil bruge fotografier, protokoller, dokumenter, lydbånd, film eller andet som guide.

http://www.odense.dk/Topmenu/ByMilj%C3%B8/Stadsarkivet/Links.aspx