/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Medion eller samsung
Fra : ryan1312
Vist : 2007 gange
100 point
Dato : 24-03-08 17:26

Hvilken skærm er bedst og hvilken skal jeg købe????

http://www.medion.de/md30325/dk/flash.html vs. den 32" samsung de har på tilbud i denne her uge i elgiganten
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000mrSJm-Nq?ProductID=3HzD4QFHw7kAAAEVRFscpvA0&CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAEOqw803xiY
den koster 4999,- i butikkerne, men hvilken er bedst til film, tv-pogrammer og så også gerne sådan at pcén kan tilsluttes.....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-03-08 17:36

Jeg har hørt at medion er samsung tv. Medion køber samsung tver og setter sit navn på.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-03-08 17:41

Jeg ville købt det fra el giganten. Jeg så en udsendelse om hvordan Aldi behandler sine kunder der har fejl på elektronik fra medion.De vil ikke hjælpe dig. De beder dig henvende dig et andet sted. og det tager et halvt år før du får det tilbage fra rep.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 24-03-08 17:52

jeg har ellers gode afaringer med aldi...... der er jo også vægophæng med i medion´s men det betyder nu ikke så meget, det er billedet-kvaliteten jeg går efter.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 24-03-08 18:00

Jeg har også udelukkende gode erfaringer med ALDI. Jeg har haft flere dyrere ting der er gået i stykker, jeg fik, uden problemer, pengene tilbage.

Jeg har nu selv et SAMSUNG TV. Det er jeg meget tilfreds med, selvom det er lidt dyrere.

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 24-03-08 18:03

så er der altså 2 der taler for samsung....... altså er det den jeg skal købe ??????
jeg gir lige afstemningen nogle flere timer inden det er afgjort med sikkerhed....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-03-08 19:44

Har Samsung og er godt tilfreds.

Kender ikke så godt Medion, men mener ikke der er vrøvl med ALDI

Kommentar
Fra : ryan1312

Dato : 24-03-08 20:19

nej mener jeg heller ikke tror altså det er et ret godt tv det fra aldi, og så er det sku billigt

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-03-08 20:28

Jeg valgte også billigste alternativ da jeg for nogle år siden skulle købe tv.Det holdt i 2 år så røg billedrøret. Nu prøver jeg og tænke kvalitet i stedet for.
alimak

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 24-03-08 20:37

ALDI Næh tak.

EL Giganten og Samsung tv Ja tak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-03-08 21:58

Medion fra Aldi har gode oplysninger om produktet.
Handelsbetingelser, og fortrydelsesret i Aldi er langt bedre en lovens minimum.
Service er rimelig god omend den engang var lidt langsom, men man har skiftet servicefirma.
Det er ikke en skærmmen et tv. Det er kun med analog tuner og ikke at anbefale hvis du har egen antenne. Bruger du fællesantenne eller kabelnet er det ok.
Man holder snart op med at sende analog TV i Danmark også. Kabelnettene laver dog analog ud fra det digitale.

Elgiganten er det værste sted overhovedet man kan handle, hvis der er fejl i produktet.

Man må rend mange gangwe , stå timer i kø og de er ude af stand til at løse problemet, har jeg oplevet.
Samsung er hvad skærmdelen angår et godt fabrikat. Men fjernsynet er der ikke mange oplysninger om.

Plasmaskærm fra Panasonic er dog bedre, men nok også dyrere.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 24-03-08 22:11

Køber du et medion plasma går du ikke galt i byen da det er samsung panel som sidder i. Har tværtimod ikke hørt så godt om deres LCD.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-03-08 22:34

Dette medion fra Aldi er et LCD tv.
alimak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-08 23:29

Citat
Jeg ville købt det fra el giganten. Jeg så en udsendelse om hvordan Aldi behandler sine kunder der har fejl på elektronik fra medion.

Det er da det værste sludder jeg længer har hørt
Aldi har en fortræffelig service. Vores venner har købt Medion og er fuldt ud tilfredse !!!
Min svoger købte for 2 3/4 år siden en dvd optager/afspiller. Ok den gik i stykker efter den tid, han fandt sin kvittering på den, kørte ned i aldi og 3 dage efter fik han en ny. Så tro ikke på alt i ser og hører i tv.
Køb du den bare , der er intet i vejen for det

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-03-08 23:43

Det at du kender nogen der er glad for Aldi ,betyder ikke at alle er det. I den tv udsendelse så var det mange der ikke fik hjælp af Aldi,De blev bare henvist et andet sted,og da tog det typisk 6 mnd. før du fik varen tilbage.Vi så det selv da de gik ind i Aldi med skjult camera.De ville ikke hjælpe. Tør du bruge Aldi til at købe dyr elektronik,Så gør det bare.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-03-08 23:47

Se her, det er fra denne side:http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-10774795.html
Citat
Problemerne med Aldi kender man også til hos forbrugerrådet. Aldi har nemlig i lang tid været den kæde der har fået flest klager i forbindelse med salg af elektronik. Aldi stod i 2007 for 10 procent af alle de klager der kom til forbrugerrådet over forbrugerelektronik. De fleste af de henvendelser handler om at forbrugerne er blevet til kastebold mellem den Aldi-forretning, hvor varen er købt og producenten samt urimelige lange ventetider.

alimak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-08 23:58

Citat
Tør du bruge Aldi til at købe dyr elektronik,Så gør det bare.

Det er netop det jeg gør selv. Det er også en medion skærm jeg sidder ved nu og det er den bedste jeg nogensinde har haft.

Kommentar
Fra : Gybben

Dato : 25-03-08 00:07

Jeg ville vælge Samsung uanset hvem der forhandlede det ene eller det andet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-03-08 00:12

Citat
Elgiganten er det værste sted overhovedet man kan handle, hvis der er fejl i produktet.

Der er nemlig rigtigt transor. Der har været så ufatteligt meget ballade med dem.Forbruger klagenævnet har jeg ved ikke hvor meget liggende på dem og de er bedøvende ligeglade. EL giganten altså