/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Undskyld.
Fra : Mosebaek
Vist : 915 gange
50 point
Dato : 20-03-08 18:29

Ja,undskyld mig.Men hvad FANDEN,er det for et land,vi lever i efterhånden.Folk stjæler og røver med arme og ben.Slår hinanden til grønsager,hvis man tror modparten her en halvtresser i baglommen.Unge på 12,13,14,15 år,begår røveri idag,ligeså selvsikkert,som i mine unge dage,når man gik ind for at købe en pakke cigaretter.Seneste episode,der får mig til at fare i flindt:
http://www.bt.dk/article/20080320/krimi/80320015/
Hvem har så skylden,hvis vi kigger lidt indad.Det har først og fremmest min generation(bedsteforældre.68`erne) Der ikke gav nogen håndfast opdragelse.(Ikke vold).Dernæst vores børn,der ikke har fået noget vejledning i hvordan deres børn skal opdrages.Osv.osv.
Meen,der må sku da bare være enkelte forældre,der kan se hvor det hele bærer hen ad.
Skal vi bare indtage den opgivende holdning og acceptere tingenes tilstand? Det er jo fuldstændig galimatis.Jeg ved godt mit indlæg ikke ændrer en skid,ved det hele.I morgen,overmorgen.......
kan man læse om nye situationer.Men jeg sku`altså bare li`e ha`luft.
--- Jo mere man lærer mennesker at kende,jo mere elsker man dyrene.
SKAMMELIGT,DER IKKE ER MENNESKER-ARTER,DER ER UDRYDNINGSTRUEDE.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-08 18:39

Tror nu osse det har lidt med massemedier at gøre. Sådanne ting blir blæst op fordi de ved man køber det. Hvis 5 munke slår een prut i Tibet ved du det jo sekundet efter. Men selvfølig er det chokerende når 3 mænd står ud af en bil med baseballbats og slår et menneske ihjel fordi de mente han gloede på dem! Afstumpede mennesker der jo desværre bare er opfødt med vold!
Det gode i det her land er så at der helvigvis er meget langt mellem sådanne psykopater!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 18:43

Ja det er sku sørgeligt Det er simpelthen mangel på opdragelse Man bliver sku så harm over magtesløsheden Men mennesket er vel også en truet dyreart, som vi jo nok har glemt i vores storhed og verdensegoisme vi gør da alt hvad vi kan for at destruerer den verden vi lever i.

Du kan jo bare se på Dette forum der er også en nar der prøver at saborterer og ødelægge dette forum med sin sygelighed for opmærksomhed (og han får det jo ) og oprettelse af nye profiler hele tiden og lige så snart der bliver nedlagt nogle lave han da bare en masse nye og ingen vil indse hvem det er. Gad vide om han heller ikke blev opdraget til andet end, der er dig selv dig selv og atter dig selv Ja det er en syg og destruktiv verden vi lever i
Men det skal jo gå såe god påske

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-03-08 18:59

UNGDOMMEN NU TIL DAGS !
Gambrinus
PS : Det sagde Sokrates også !

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 20-03-08 19:24

Nu ved jeg ikke hvor meget vold der er i dag, i forhold til før i tiden.
Men med al elektroniken, er den utrolig hurtigt ude, med både billeder og lyd.

Volden som bliver smidt ind på gulvet fra sindsyge film i TV, hjælper jo også med til
at få de unge påvirket i forkerte retninger, derfor vil jeg ikke alene give forældrene skylden.

Men vold, var der også før i tiden, desværre er det nok noget der er kommet for at blive,
ihvert fald når straffen er så total latterlig lav, som jeg mener den er.

Økonomiske forbrydelser, straffes jo langt hårdere.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-03-08 19:28

De tre svin skal bare dømmes til sammenlagt 120 år uden prøveløsladelse

Ikke noget med manddrab, vold med døden til følge eller andre fløjlsdomme, det der er OVERLAGT MORD.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-08 20:16

Uha, Mosebaek..... du har aktiveret mit agregat til at lukke frustrationer om Verdens "undergang" ud........ Forsøger at være morsom - men det er desværre ALVORLIGT!

Du har så ret, så ret!

Jeg har filosoferet over emnet i meget lang tid.......

Jeg behøver vel ikke hele tiden forklare, at jeg generaliserer en del?!

Når vi alle har en fælles krise, kan vi godt finde ud af at hjælpe hinanden. Men har vi hver især fine økonomiske forhold, glemmer vi pludselig vores medmennesker.

Ikke engang et smil gider folk at udveksle på gaden, eller hjælp til en dårligt gående...

Samtidig bliver børn overladt til at opdrage sig selv, for uha, sæt de får traumer af at forældrerne sætter grænser..... som jo er nødvendigt for at børnene lærer noget om, hvordan de skal begå sig.

Moster

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-08 21:26

Næsten fra vugge til grav mangles der konsekvens af vores handlinger. Måske ville en lille konsekvens i starten bremse af for den store vold.
Vores folketing og udøvende/dømmende magt bør tage sig sammen, og holde op med at acceptere ligegyldigheden i vores samfund.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-03-08 21:52

Jeg skal lige indskyde,nu hvor pulsen er faldet en del,at jeg godt ved der er unge mennesker der lever en kummerlig tilværelse.Hvor forældrene skider dem en lang lige stykke.Men trods det,mener jeg alligevel at hjernen på en 15 til 17 årig ung menneske,burde være så udviklet at de selv forstår at slige ting,gør man bare ikke.Selv i den alder burde instinktet sige,inden det sker: HER ER GRÆNSEN.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-03-08 22:36

Citat
når 3 mænd står ud af en bil med baseballbats og slår et menneske ihjel fordi de mente han gloede på dem!

Problemet er at det IKKE er mænd. Rigtige mænd ville aldrig opfører sig sådan.
Det er en flok snothvalpr der fortjener samme tur.
Derefter skulle de deres familier tvinges til at dornerer de unge menneskers organer væk så liv kunne reddes.
Jeg forstår sq godt din harme og jeg føler med de efterladte. Jeg håber bare der kan reddes nogle liv på bekostning af det tragiske overfald

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-08 23:49

Folk ..herunder børn, som slår og udøver vold er i 99% af alle tilfælde selv blevet slået og udsat for vold. Det er resultatet af 'sort' pædagogik og korporlig afstraffelse, næppe konsekvensen af; 68'ernes kærlighedsbudskab, dialog og tolerance.

Så jeg håber ikke det er med 'håndfaste' midler, man ønsker at løse 'problemet'? Hr. Mosebaek & Fr. piaskov? Dét er nemlig dømt til at blive en eklatant fiasko, der vil ramme tilhængere af pryglestraffen som en bomerang!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-03-08 23:50

Det er jo trist at læse, men det 16 årige avisbud er nu død af sine kvæstelser.

Jeg forstår ikke, at en af de nu sigtede, en dreng på 15 år for 5 dage siden blev "taget" af politiet.
Han havde et skarpladt våben samt en økse på sig (det er blevet sagt i medierne i dag)

Hvorfor skred myndighederne ikke ind ???

En betjent udtalte, at han ikke kunne svare på hvorfor "myndighederne" ikke havde skredet ind.

Stakkels familier

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 21-03-08 00:20

Mine tanker er hos de efterladte forældre og bekendte hvis uskyldige børn dræbes af børn på deres egen alder og hvis eneste årsag er at de går på den forkerte gade på det forkerte tidspunkt.

Det er et fåtal af unge mennesker der udviser psykopatisk affærd, men det er kun forældrene man kan stille til ansvar for disses totale mangel på respekt overfor andre indhyllet i bortforklaringer om det modsatte.

Der er forældre der indgyder børn en forståelse af, at de ikke skal finde sig i nogetsomhelst og en hver regulering af egne spilleregler skal mødes med modstand. Det er disse forældre der mister kontrollen og efterfølgende melder pas når barnets selvværd og retfærdiggørelse af egne normer resulterer i knivdrab og selvjustits.

De fatter simpelthen ikke hvordan verden fungerer for ingen har lært dem samfundets spilleregler og vil aldrig være tilstede i en diskution for de har heller ikke lært at tale et normalt sprog hvor meninger udveksles uden at kniven trækkes frem

Ziggy99

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-08 00:29

Med fare for at bli' misforstået vil jeg nu alligevel påpege og undestreget, at det vigtigst middel mod forråelse og voldsforherligelse hos ungdommen IKKE er 'opdragelse', men ...

UDDANNELSE !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-08 00:36

..og jeg mener ikke den slags 'uddannelse' man opnår i Mellemøstlige Koranskoler eller på Amerikanske Bibelskoler, hvor man sværger troskab til flaget og lærer om verdens skabelse, som resultatet af en almægtig Guds visdom. Dette er det jo forlængst bevist kun fører til ufred, krig og ødelæggelse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-08 00:51

De som går ind for opdragelse med fast hånd burde udvide horizont og opdatere deres baggrundsviden om opdragelse og pædagogik med lidt læsning af f.eks. : http://www.alice-miller.com/

Alice hvem?

http://en.wikipedia.org/wiki/Alice_Miller_(psychologist)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-08 00:54

Det er hér 'hunden' ligger begravet:
Citat
Beaten children very early on assimilate the violence they endured, which they may glorify and apply later as parents, in believing that they deserved the punishment and were beaten out of love. They don't know that the only reason for the punishments they have ( or in retrospect, had) to endure is the fact that their parents themselves endured and learned violence without being able to question it.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-08 01:03

Med andre ord:

Vil du være helt sikker på, at dine børn udvikler voldelige tendenser?

Så tæv dem gule og blå
.. i opdragelsens og kærlighedens navn !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-03-08 03:15

Højtuddannede myrder også deres koner.......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-08 07:42

LuffeA -> Ja, men sjældent uprovokeret og umotiveret. De lider også sjældnere af depressioner:

1.) http://www.business.dk/article/20080312/break/80312111/
2.) http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/psykisksundhed/article485766.ece

Til gengæld har nogle få magtfulde mennesker efterhånden gjort det legitimt at løse konflikter med løgne og magtanvendelse. Eks.

Skyde med sparpt mod såvel krimminelle for at dræbe, som efter demonstranter for at passivere, anvende militær og kampklædt politi mod mindreårige unge i proaktive situationer som agressorer (stormen af ungdomshuset), bevæbne sig med pebberspray (Pia Kjærsgaard), erklære Iraq krig osv.

Alt ovenstående ser ubefæstede og uerfarne unge som et signal til; det er 'iorden' aktivt at løse en konflikt med vold og våben.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-08 07:45

passivere ??? Dét var vist et nyt ord

passificere ..selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-03-08 08:04

Jeg kan godt følge bl.a. Molokyle,langt hen ad vejen.I misforstod måske dette:

Citat
Der ikke gav nogen håndfast opdragelse.(Ikke vold).

Jeg går sandelig heller ikke ind "håndslag".Når jeg skriver HÅNDFAST,menes en opdragelse i faste rammer.Hvor børn/unge,lærer at livet bl.a. består af visse regler og manerer,der bør følges.Og der mener jeg 68`generationen (som jeg selv tilhører) har været alt for lallevorn,med at udstikke regler i opdragelsen.Og dermed står disse "børn" (som nu er forældre) med problemet idag.
Selvfølgelig skal man ikke generalisere.Der er heldigvis også hobevis af flinke,høflige og dygtige unge mennesker i dagens Danmark.Det er jo mest de ekstreme individer,der markerer sig på forsiderne.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-03-08 08:10

Øhh! Der mangler et "for",men det har i nok regnet ud.

Citat
Jeg går sandelig heller ikke ind "håndslag".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-08 08:16

Korrekt Mosebaek. Mange 68'ere misforstod termen: Fri opdragelse og erstattede denne med 'ingen' opdragelse ..af ren og skær ansvarsforflyttelse, dumhed og dovenskab. Bl.a. fordi de var dårligt uddannede.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-03-08 10:35

Den gode uddannelse følger i kølvandet på en god opdragelse, som ikke består af kæft, trit og retning, men konsekvent og kærlig guidence, med tanke på, at ens børn skal kunne tro på sig selv, udtrykke sig fornuftigt, begå sig i samfundet, og have motivation og evne til at finde den uddannelse, der passer til dem.

molo - pas på med "fordomme" ifbm ordet "opdragelsse".......

Ordet "opdragelse" er med årene blevet et negativt ladet ord - en fordom - som siger, at det betyder kæft, trit og retning.

Men det var dengang........

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-08 10:47

Camillasmoster -> I know, you know, but not everyone knows:

http://www.bornsvilkar.dk/ForForaeldre/DeMindreBorn/Opdragelse.aspx

I sceam, you scream ...everybody screams ..Icecream ! ( Citat: Max Brothers )

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-03-08 13:08

Tak for svaret Camillasmoster.Skal vi lade det bli`ved det? Der er mange gode indlæg,men på et tidspunkt,skal jeg jo lukke.
Som nogen måske før har bemærket,er jeg ikke særlig begejstret for anden etnisk......... mest på grund af kriminalitet.Men jeg vil nok antyde,at ovenpå sådan en hændelse,er jeg heller ikke specielt
stolt over at være dansk.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-03-08 19:54

Allerede? Mosebaek

Her er jeg lige kommet hjem og er klar til at kommentere disse for vort land, så ufatteligt fattige tider.......

Liiige en sidste bemærkning, så:

ALLE taler om, at vi skal huske de små ting i livet - hvorfor er der så ikke ret mange, der efterlever det???

Tag jeres liv op til revision af og til - er det, det her liv, jeg vil leve? Hvad kan jeg selv gøre, for at evt. ændre nogle ting.........

Ikke mere snak - handling, folks!

Moster

Kommentar
Fra : molokyle