/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Problemer med Firewall ...
Fra : bennymanden
Vist : 588 gange
200 point
Dato : 20-03-08 00:50

Hejsa.
Jeg bruger windows firewall og Sygate Firewall - det er den sidste der udløser følgende: Der kommer en lille boks op nede i hjørnet hvor der står:
Citat
An application named NT-kerne og -system (file name ntoskrnl.exe) has been blocked from accessing the network.

Desuden er der nede i venstre hjørne en lille firkant, hvor man kan afkrydse: Do not show this window again.
Hvad drejer dette sig om ? Den kommer ca. to - tre gange i timen og det hjælper intet at afkrydse den lille firkant.
Jeg har prøvet at kikke i Traffic log i Sygate og kan se, at der på nøjagtig samme tidspunkt kommer en, som hedder det samme, blot er protokollen for den ene (UDP) og den får lov (Allow) - mens den som bliver blokeret har protokollen (TCP) -
Den er virkelig irriterende, da jeg mens den kommer op bliver afbrudt i f.eks. at skrive tekst eller fortsætte en skrivesamtale på Messenger ......
Jeg kan selvfølgelig fortsætte når den forsvinder igen, men hvad er det for noget og er der noget jeg kan gøre ?
Det har jo heller ikke været sådan hele tiden, blot ved jeg ikke hvad jeg har gjort for at den skulle komme.
På forhånd tak.
Hilsen
Bennymanden

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 210 point
Dato : 20-03-08 00:55

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=11571
ser ud som om du ikke er den eneste med det problem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-08 00:56

Jeg ved ikke hvad advarslen betyder, men du bør ikke have to firewalle, gå til Kontrolpanel og slå Windows firewall fra, måske er det en konfikt mellem de to firewall, jeg ved ikke

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 00:57

Og så er der ca 440.000 sider med den filbetegnelse

http://www.google.dk/search?hl=da&q=ntoskrnl.exe&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 20-03-08 01:06

Jamen jeg siger mange tak begge to ...... fint nok Sunowich, de to link giver rigeligt læsestof til hele påsken, ja måske helt til næste påske
Jeg havde ikke lige tænkt på at Google filen - det var en god ide !
Jeg kender godt Spywarefri og jeg tror en grundig gennemlæsning af dit første link vil kunne løse mit problem, som det jo gjorde for Santa-Claus.
Tak for hjælpen og rigtig god påske til jer begge to.
Hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : leob

Dato : 20-03-08 01:07

Jeg har lige skimmet denne
http://www.eksperten.dk/spm/772978
og det ser ud til, at du når den dukker op næste gang blot kan krydse af, at den godt må bruges (allow) + Do not show this window again.
Prøv dog også at se denne
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=11571
Hvis disse to henvisninger ikke hjælper, så ret henvendelse til www.spywarefri.dkl, de er rigtig gode til sådan noget
leob

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 01:08

I lige måde

Sov godt det vil jeg ihvertilfælde nu

Godkendelse af svar
Fra : bennymanden

Dato : 20-03-08 03:12

Tak for svaret Sunowich.
Problemet er løst- jeg fik sat det rigtige flueben - jeg er på mit eget netværk med 2 somme tider 3 computere og disse må godt kunne "se" hinanden via min Router - siden jeg satte det flueben har jeg ikke fået meddelelsen på nogen af mine PC´er ......
God påske til alle
Bennymanden

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 10:33

Takker og bukker

God påske til alle

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 20-03-08 12:22

Hej allesammen.
Da jeg kan se der er stor interesse for det problem jeg her fik løst i aftes, så synes jeg lige jeg skylder jer at forklare lidt mere detaljeret hvad det var som løste mit problem.
Jeg højreklikker på min Sygate og vælger så "Options" - herinde vælger jeg fanen "Network Neighborhood" og hakker firkanten af udfor "Allow others to share my files and printer(s)"
Efter at jeg gjorde dette har jeg ikke mere fået den meddelelse om at ntoskrnl.exe er blevet blokeret.
Jeg skal også lige sige, som de også gør inde på Spywarefri.dk, at dette kun er en løsning hvis man har sit eget netværk og måske ikke er så godt hvis man er på et netværk i f.eks. en boligforening, da man jo så giver de andre på det samme netværk mulighed for også at kikke indenfor.
Men som sagt, på denne måde blev jeg fri for den der irriterende meddelelse i tide og utide.
Fortsat god påske til alle.
hilsen
Bennymanden.