/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
fugle bygger rede under taget
Fra : polle1002
Vist : 5267 gange
25 point
Dato : 10-03-08 14:58

gråspurve har fundet det behageligt at bygge rede under taget, de kommer ind under tagrende, hvor der tidligere er monteret noget bølgelinet træ. Dette træ er efterhånden så gammel og indtørret at de falder ud. Er der nogle gode forslag til, hvad man evt. kan benytte til at lukke disse huller med igen.

mvh polle

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 15:01

man kan få sådan noget skumgummiagtigt hvor der kan komme luft igennem hvis det sidder hvor der ikke kan komme vand til altså forstås hva så med fuglene så må de bare finde et andet sted til deres reder ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 15:08

Hej med jer.

Vi havde samme problem da vi boede på landet. Vi lagde noget net over. I ved det man kan købe til jordbær og lignende. Det var perfekt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-08 15:18

Lad dog pipperne eller send dem en huslejeopkrævning - så flytter de måske selv...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 15:20

Det er der nok ingen før dig der har tænke på refi.
Så har jeg mange kr tilgode

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-03-08 15:25

hvorfor må de ikke bo der?

Her er anvisninger på at bygge redekasser til dem.

http://home10.inet.tele.dk/golles/fugle/fuglekasser/index.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-08 15:25

Opkrævning sendes på "kattepoter"

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-03-08 15:40

"Tilgode" (piaskov) fra små og store PIPPER gives ikke i kr., men i KLATTER og KVIDDER. Det sidste er da ok og dejligt her i foråret. Værdsæt dét!
MVH Akle

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-03-08 15:43

du kan købe nye fugleklodser i plastic på tømmerhandelen. de er ikke særlig kostbare.
du skal bare løsne de nederste skruer i tagpladerne og så skubbe klodserne op. de er i længder på ca 1 meter, så det tager ikke ret lang tid.
men vent til efteråret. ellers får du bare ungerne lukket inde så de dør af sult. og så hjerteløs er du vel ikke.

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 10-03-08 17:49

Tæt,hullerne med Kyllingenæt!
Da gør du både Mennesker og Fugle en tjeneste.!

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 10-03-08 17:57

Vent lidt!

Måske er der ydderlig en grund til at småfuglene ynder at være på just dette sted!

Siver der varme ud nede og indefra?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-08 18:02

..... og det var ganske vist!

Moster

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-08 21:15

Citat
Tilgode" (piaskov) fra små og store PIPPER gives ikke i kr., men i KLATTER og KVIDDER.

Det gør jeg skam også
Jeg nyder hver morgen fuglesang fra haven når jeg drikker min morgenkaffe
Men da vi boede ude på landet blev vores datter vækket hver morgen af fugleungerne der "skreg" efter mad, hun kom ALTID ned i soveværelset til os
Det er jo ikke ALTID lige belejliget .Hvis du ved hvad jeg mener

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-03-08 22:54

Ok jo, - jeg har det da også med at blive irriteret over, jeg ikke kan sove tidligt om morgenen, fordi fuglene synger lige udenfor vinduet. Specielt galt er det når en nattergal slår sine smukke triller ud i den lyse morgen, for så bliver jeg da helt betaget af tonerne og lytter, i stedet for at sove.
GOD NAT!
MVH Akle

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 12-03-08 22:42

Jeg har selv det problem, jeg har fået sådan nogle meter stykker af "plastik fingre", kaldte han dem hvor jeg købte dem.
Alle tømmerhandeler har dem

Jeg fandt dit indlæg på:
http://www.byggeri.dk/guide/tag.asp