/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Yousee Bredbånd + XBOX
Fra : epidedymittis
Vist : 3442 gange
295 point
Dato : 09-03-08 16:09

Hej!

Jeg har bredbånd via KabelTV fra YouSee.
Det fungerer fint på computeren, men hvis jeg prøver at slutte det til min Xbox360, er der ikke hul igennem.

Når jeg tester forbindelsen, (på xbox'en), opstår der fejl ved test af IP-adressen.

De andre steder jeg har boet har det ikke været noget problem at benytte internet over xbox'en.

Er der nogen af jer der har erfaringer med dette?
Kan det tænkes, at jeg kun har én IP-adresse, og denne er "låst" til pc'en?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 16:17

Ja det kan SAGTENS tænkes....

Er det sat op til KUN en maskine skal du logge ud på den og ind på den anden....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 16:18

Sådan virker Telias - så det er nok det samme for YouSee

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-03-08 16:29

Hvordan logger jeg ud, så jeg kan "logge ind" på Xboxen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 16:43

Du har vel fået et logon

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-03-08 16:45

Ja, men jeg skal vel logge ud, for at logge ind et andet sted?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 16:48

Ja men det gør du da bare......

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-03-08 17:23

Det hjælper desværre ikke.

Det kan være jeg skal angive nogle PPPoE-settings.

Det er jeg ikke sikker på hvad er. Jeg prøver at kontakte min ISP imorgen.

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 295 point
Dato : 09-03-08 17:27

Det er fordi at ved Yousee registrere den MAC adressen på din computer. Sætter du så en ny enhed til og derved en ny mac adresse går det galt. Det du skal gøre er at bruge en router så yousee registrere MAC adressen på din router i stedet. Og så kan du ellers sidde alt det til din router som du har lyst til og routeren kan klare.

Har stofanet nu og samme problem her.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 09-03-08 17:29
Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-03-08 17:38

OK!!

Det lyder som om du har fat i noget dér!

Hvis jeg køber en router, finder den så selv ud af at benytte routerens MAC-adresse, når jeg nu har registreret computeren direkte til modemet én gang?

Hvad koster en ordentlig router? Det behøver ikke være trådløst.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 09-03-08 17:40
Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 17:41

Præcis...

Det er da det samme system Stofa bruger.....

Siden burde selv poppe op når den bliver tilsluttet nettet....

Altså ud af den ene og på med den anden....

Men korrekt - med en router er det muligt at køre med FLERE på en gang...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 17:43

Nej - første gang vil den også se routeren som en ny enhed.....

Så i første omgang er det samme procedure....

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-03-08 17:43

Behøver jeg bestille en extra IP-adresse?

Ved klik på dit link, copycatDK, (http://yousee.dk/privat/kundeservice/internet/faq.php?id=14217) står der "bestilt ekstra IP-adresse" nederst.

Har det noget at sige i den sammenhæng?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 17:50

NEJ - ikke hvis du bruger router

ellers JA - det løser også problemet men "koster" jo HVER måned

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 17:51

Bare gå ind på den side der er henvist til - det er YouSee´s logon side....

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-03-08 17:52

Det er der noget om Refi...

Jeg tror jeg drøner ned og køber en router imorgen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 17:52

Men den burde altså poppe op automatisk når du forsøger at komme "på" med andre Pcer..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 17:54

Bortset fra det mener jeg da ikke Xbox kan gå på nettet andet en for at spille....

Det kræver vist en extra boks af en slags....

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 09-03-08 18:14

Man kan mange ting med Xboxlive.

Man kan spille, downloade spil, demoer, filmtrailere, temaer og en masse andet godt.

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 10-03-08 19:55

Det virkede perfekt!

Mange tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : NSCCSN

Dato : 26-03-10 19:14

halløj forum...

jeg har også en xbox... men har samme problem med at jeg ikke bare kan sætte den til

kan ikke rigtig tyde hva det var epidedymittis gjordeud fra indlæggene...

så hvis der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig, så vil jeg blive mega glad