/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
projector med uskarpt tekst
Fra : Puddel-88
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 08-03-08 22:26

hejsa, jeg står med en epson projector, og nårj eg så sætter billedet op på vøgen blir teksten sløret, men billedet er ok. og det hjælper ikk hvis man sætter opløsningen ned

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-08 23:26

Er der ikke en driver CD med til den projektor.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-03-08 23:33

Jeg kan ikke helt forstå, hvordan teksten kan være utydelig, når billedet er godt.
Begge dele bliver dannet på det display, som skaber det billed der bliver projekteret op på vægen (vøgen).
Hvad er det for en tekst du taler om?
Er det tekst fra noget du skal fremvise, eller er det projektorens egen menu?

Kommentar
Fra : Puddel-88

Dato : 09-03-08 08:16

det er teksten fra det ejg ska fremvise. f.eks når jeg ska se skrive bordet

Kommentar
Fra : Puddel-88

Dato : 09-03-08 08:44

men altså det er heller ikk fordi billedet er 100 % klart, men det er godt nok til at man kan se noget

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 09-03-08 11:41

Hvad kabel bruger du fra din computer til projektor

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 09-03-08 15:03

Som Severino er inde på, så dannes hele billedet samme sted, og derfor er det enten skarpt eller uskarpt - HVIS du har fokuseret korrekt, så skal du kunne se små firkanter i billedet på skærmen (de enkelte pixels) - dette gælder uanset hvilket kabel du har anvendt.
Det er ikke således at du forventer projektoren fokuserer automatisk, og det så er DIG der skal indstille fokus, ved at dreje på linsen (eller et lille håndtag) ?

Kommentar
Fra : Puddel-88

Dato : 09-03-08 16:00

man kan se de der små firkanter. og jah selvfølgelig er jeg da godt klar over at den ikk auto focusere :P

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 09-03-08 20:34

Så er projektoren ok, og så ligger det, som andre er inde på, enten i udstyret foran eller kablet imellem.
Held og lykke med fejlfindingen - hopper af her.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-03-08 20:38

Hvad er opløsningen på det billed du sender ind i projektoren, samt den indstilling du har på projektoren.
Hvis de køre i sammen opløsning, skulle billedet gerne blive klart!

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 09-03-08 21:08

Puddel-88 jeg har selv haft en projektor hvor jeg havde billed problemer, jeg fandt ud af at kablet mellem computer og projektor ikke måtte være bøjet eller have et skapt knæk, prøv at rette kablet ud, genstart computer - projektor.

Hva så. ?

Kommentar
Fra : Puddel-88

Dato : 30-03-08 11:58

har selv fundet ud af det. jeg skulle bare slå antialiasing fra og sætte opløsningen ned