/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvorfor kan Tismis ikke.......
Fra : Thenna
Vist : 3563 gange
50 point
Dato : 04-03-08 18:44

miave???

Min kat kan ikke miave... Er det normalt?
Lige siden han kom til mig da han var lille, siger han sjove lyde, så han er ikke helt mundlam
Og når han hopper op eller ned, lyder han som om, hvis man trykkede på et pivdyr, meget charmerende. Når jeg snakker til ham, svare han igen med sine søde underlige lyde, men miaver aldrig.
Han prøver på det, når han vil ind eller vil have opmærksomhed (hvilket en ofte kræver) Men så kommer der bare luft ud, det er nu meget sødt. Savner dog ikke at han miaver, for det ville han nok gøre ret ofte så.
Er der nogen der kender til det eller har en kat der heller ikke kan?

Håber nogen af jer katteelskere der ved noget om det.
Hilsen Thenna.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-03-08 18:59

Tja... der er andre end dig der ikke har katte med miav lyde

Citat
Der er mange katte der ikke kan miave, så jeg syntes ikke at du skal være bekymret, hvis han ellers opføre sig normalt, altså spiser, drikker og leger. Holder han op med disse ting, så skal du jo selvfølgelig være mere opmærksom på hans adfærd, og eventuelt søge en dyrlæge.
Med venlig hilsen
Tina Jensen
Inges Kattehjem

Nu skriver du at den svarer dig når du snakker med den, for ellers kunne det også tyde på at den er døv??

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 04-03-08 19:05

Citat:
Min kat kan ikke miave... Er det normalt?

Min kat siger heller ikke for meget, men mener det, når det sker.
Om den mangler kærlighed, eller bare er tosset på mig.

Citat:
Og når han hopper op eller ned, lyder han som om, hvis man trykkede på et pivdyr

Det er noget for en Dyrlæge, har den fået ormekur.
Kan du trykke den på maven - halepartiet , uden at katten finder det ubehageligt.

Der er noget galt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-08 19:15

Jeg har til gengæld en hankat der siger meget og kaster sig for ens fødder og vil nusses helst med foden har også en anden der ikke siger meget og 2 hunner der miauver normalt men den ene snorker så det vil noget Så jeg vil da sige, at hvis du ikke ellers syns der er noget abnormalt ved katten så er det bare sådan Du kan da også betale dig fra et svar hos dyrlægen

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 04-03-08 19:29

sunowich

har du to hanner og to hunner
er det en han der ikke siger så meget ??

jeg har en kastreret hankat der bliver 12 her til april
hans mor mjavede og snakkede meget
han sige ikke så meget
man kan godt hvis der er andre katte

jeg har lidt en teori at hankatte ikke siger så meget

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 04-03-08 19:32

Citat:
Du kan da også betale dig fra et svar hos dyrlægen

Jeg ved ikke om den var til mig, men har den ondt eller snakker, for
at hoppe, ville jeg mene, at der er noget galt.
Om det er en knækket negl, forstrakt muskel, beskadiget hale, eller bare orm.
Havde engang en kat der simpelthen ikke kunne lukke I,
den snakkede konstant. Og det var ikke lidt, den fik snakket med mig og
andre om.

Men du træffer sikkert det rigtige valg.

Er det en killing op til 9 Mnd, kan det være testiklerne, erfaring haves.

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 04-03-08 19:36

Den ene af mine katte mijaver heller ikke - tror jeg har hørt det 3 gange i de 8 år jeg har haft hende. Hun ka' heller ikke spinde, men laver en lyd der ligner.

Kræet bliver passet i alle ender og kanter med mad, kærlighed og dyrlægebesæg og hvad der ellers måtte være behov for.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 04-03-08 19:37

hvis den pive når den hopper
kan det da saktens være fordi den har ont
det ville jeg da også mene

Kommentar
Fra : sokoban

Dato : 04-03-08 19:44

Citat:
hvis den pive når den hopper
kan det da saktens være fordi den har ont
det ville jeg da også mene

Den har ondt, ellers ville en kat intet sige, når den hopper.

Men, det kan jo være, at der er for langt op, så prøv at ligge en
kasse eller en skammel, så den ikke skal hoppe længere end nødvendigt.

Vokseværk gør ondt på alle.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-03-08 21:17

Miss b Ja to Hanner og to Hunner Og det er den ene han ser siger en masse og den anden ikke
Jeg mener da også at man fluks skal få undersøgt hvis man mener at noget er galt men man kan jo også hutigt få tømt pengetræet hvis man skal konsulterer doktor dyr hvert andet øjeblik Der findes skam også hjemmesider om specielt katte Men ud fra teksten og spørgsmålet syntes jeg da ikke det lyder specielt problematisk

Kommentar
Fra : Thenna

Dato : 04-03-08 21:36

Jeg tror bestemt ikke at den har ondt, for der er intet galt når vi giver os ud i en god slåskamp, som ham er meget glad, har mærkerne til at bevise det
Den lyd han laver når han hopper op(i sofaen og lignende) tror bare det er fordi han lukker luft ud af halsen, han kan godt hoppe op i vinduet uden han siger noget.
Han er meget meget kælen og spinder utrolig meget, bare man snakker til ham, kan han starte med at spinde.
Han spiser og drikker meget normalt, han er i hvert fald madglad, så skal dosere, ellers ville han bare ruller rundt

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 04-03-08 22:17

hej...min afdøde røde hankat mjavede heller ikke, kun hvis ma vedtilfælde kom til at jokke ham åp halen, så skulle han dælme nok hyle op.....
jeg har en veninde hvis røde hankat også kun siger underlige lyde...
en anden veninde jeg har, hendes lille misser vil ikke spinde hvilket hun synes er ærgerligt, det er så hyggeligt med kattespinden...men man kan jo ikke tvinge dem til noget de ikke kan...så det er ikke noget ualmindeligt fænomen....mange katte har den "skavank" uden at det betyder de er undestimoleret eller ikke blir fodret eller passet ordentligt...en mindre ubetydelig defekt.......vi er jo heller ikke uden mén.....alle har vel et eller andet de mangler...om ikke andet så pengene efter en dyrlægeregning er betalt....hahaha!!!
miss.j.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-03-08 04:20

Vores kat på snart femten år kan heller ikke miaue. Han kommer med nogle ret sjove hæse lyde, der skal gøre det ud for et miau. Men det er meget sjældent.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dior

Dato : 05-03-08 08:40

Mine 3 persere kan heller ikke miave,men kommer i stedet med andre sjove lydeHuskatten er den der kommer nærmest på et miav.Birmadrengen er meget talende,men miaver heller ikke.Et par af dem kommer også med en pivelyd,som om man trykker en tøjbamse på maven med lyd,når de hopper ned fra sofaen eller lignende.Det er ikke fordi de har ondt.De fejler intet.De har vel bare nogle sjove vaner