/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Driveropdatering til mus
Fra : egsmark
Vist : 1749 gange
200 point
Dato : 03-03-08 17:21

Jeg har problemer med en trådløs lasermus (no name pga. velkomstgave fra pc-blad). Selv om det er en 5 knaps-mus skulle en "plug and play" installation angiveligt være tilstrækkelig (ingen medfølgende cd-rom) Pc'en finder også musen som ny hardware, men det er desværre en kort fornøjelse, da den fryser efter kort tid.
Jeg har Winxp SP2 og de genopladelige batterier (for egen regning!) var helt nye Duracell
AA 2300 mAh. For 12 dage siden henvendte jeg mig til "den glade giver" og fik en mail om at musen burde kunne køre med microsofts standard musedriver, og så ville en tekniker på bladet ellers "genskabe" problemet med efterfølgende tilbagemelding. Inden jeg rykker for denne opfølgning kunne det være interessant om andre har oplevet samme problem og om løsningen kunne være en mulig driveropdatering fra microsoft. Min gamle optiske mus med ledning af mærket Trust, som jeg nu har måttet skifte til igen, har altid virket fint med mit styresystem.
Det kan oplyses, at versionerne på mine nuværende musedrivere starter med 5.1.xxxx.xxxx.
På forhånd tak for alle bidrag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 17:28

Hvis din XP ellers er opdateret er det ikke der problemet ligger....

Brug alm. batterier og IKKE genopladelige - så er problemet sikkert løst.....

Det er dem der laver "balladen".....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-08 17:59

refi for hulan da også - nogen mus skal altså bruge genopladelige batterier

egsmark - ingen vejledning overhovedet ??? ( uden navn på musen kan ingen jo egentlig hjælpe dig)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 18:01

Citat
refi for hulan da også - nogen mus skal altså bruge genopladelige batterier

Hvilke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 18:02

Hvis den var beregnet til genopladelige var der jo en ladeholder med

Og det er der tilsyneladende IKKE....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-08 18:04

min for eks - men det var jo ikke det spørgsmålet drejede sig om (media-tech laser 0g optisk - den kan skifte mellem de to)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 18:07

Citat
den kan skifte mellem de to)

Ja....

Men det kan DENNE ikke

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-08 18:09

refi altså

Citat
(no name pga. velkomstgave fra pc-blad)
.. har nu aldrig set en mus uden nogen former for fabriksnavn eller lign ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 18:16

no name ER skam et navn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 18:21

Citat
men det er desværre en kort fornøjelse, da den fryser efter kort tid.

STRØMMANGEL....

Kommentar
Fra : egsmark

Dato : 03-03-08 18:44

Foreløbig tak til refi og miritdk.
Kan se jeg skal supplere med mere info. Modellen hedder "Laser Tracer MSU + MRD" Producenten ubekendt, velkomstgave fra "Komputer for Alle". Mht. batterier: "Denne trådløse laser mus bruger 2+AA genopladelige batterier" (direkte citeret fra medfølgende papirlap). Der er batteriholder (lader) med, som lyser grønt ved fuld opladning. Der medfulgte en lille brugervejledning med lidt "troubleshooting", hvor jeg har afprøvet alle forslag - desværre uden held.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-08 18:50

hopper fra her - kender intet til den

du kan spørge sælger her hvis du har adgang til dba http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53915292

eller vente på at en eller anden ved noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 18:55

Se det var jo VIGTIGE oplysninger

Få den byttet - hvis den er plug and play ready SKAL den virke - også uden specielle drivere.....

Meeeen - tjek nu liiiige de batterier selvom de er nye....

Kan være de IKKE kan holde strøm....

Prøv med 2 alm....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-08 18:56

Men sæt den IKKE i laderen så

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-03-08 19:25
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 19:44

Altså - min trådløse logitech lasermus kører på opladelige batterier af ukendt oprindelse.
Musen virker fint indtil....................så slukker lyset og batteriet skal skiftes med de to som sidder til opladning.
Den mus kører i win 98 / Me / 2000 / XP / Vista og i ubuntu / Linux.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-03-08 22:39

Musen er sikkert udstyret med en driver til Vista, og er så
ikke bagudkompatibel med XP.
Jeg synes selv det er et klogt svar, og vil gerne have lidt flere point.
Jeg har lige måttet opdatere min mus fra XP til Vista, og det er derfor
jeg har så stor IT Viden.
Ikke nogen smarte bemærkninger fra hverken Refi, Emme og slet ikke Mirit.

At Hr.Emmesen ligger og roder med forskellige styresystemer
må han virkelig selv om, men mine damer og herrer, jeg har lige skiftet
fra XP til Vista, og jeg ryster stadigvæk over det hele, selv efter ca.3 uger
.........................Hilsen ................
.............................Keldd...........................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 23:08

Der ligger vel ikke en driver i værktøjskassen på den medfølgende K-CD

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-08 18:11

Keldd

Hvad er det der gør dig bange for Vista. Vel ikke de smarte detaljer i mapperne og ellers overalt.

Har endnu ikke hørt om en mus der ikke kunne køre XP, men en gang skal jo være den første.

Menn lad os nu få egsmark på banen igen så vi får lidt svar på det der bliver spurgt om.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-03-08 19:00

Citat
Ikke nogen smarte bemærkninger fra hverken Refi, Emme og slet ikke Mirit
NÅ øøv -

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-08 19:06

Det er nok hans billeder der bliver slørede, rystede og uskarpe, for ikke at tale om beskæringen der gør at motivet kommer alt for tæt på. Jeg har set billeder der beskåret og forstørret så meget at der kun er plads til et enkelt insekt.

Kommentar
Fra : egsmark

Dato : 05-03-08 19:12

Tak for alle indlæg. Siden jeg lagde spørgsmålet frem, er der sket det, at man hos Komputer for Alle har opgivet at "genskabe" problemet på bladet og i stedet tilbudt at sende mig en ny mus. Det bli'r så spændende, om jeg bare har været uheldig at modtage en "mandags-mus", hvor heller ikke
én side frem og tilbage-knapperne har virket. Som svar på de stillede spørgsmål kan oplyses: Musen er oplyst til at være XP-kompatibel og skulle kunne virke uden nødvendig ekstra driver-software - altså "plug and play" som i mit tilfælde altså desværre blev til "plug and pray" Ja, det er den annoncerede model i dba til 170 kr. og den burde helst fungere upåklageligt til den pris.
Men altså bedre held næste gang, hvor jeg om nødvendigt vender tilbage - men foreløbig tak for nu.
Hilsen Ole

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-08 19:14

OK held og lykke med den nye mus.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-03-08 19:30

Fijala
Jeg er ikke bange, nærmest rædselslagen

Det der har irriteret mig mest, er mine ældre billedeprogrammer, (også andre programmer)
som Vista spænder ben for.
Det har jeg ordnet med at købe et nyt.

Men mange ting er anderledes med Vista, og det har da taget lidt tid
at vænne sig fra XP's rutiner, og til Vistas ditto.

Ingen skal bilde mig ind, hvis de i en årrække har brugt XP, at de så
går roligt i seng den første aften, efter at have rodet med Vista.

Åh jo, måske Emme
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-08 19:36

Mange programmer kan i Vista køre som eks. XP.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-08 19:36

Citat
Ingen skal bilde mig ind, hvis de i en årrække har brugt XP, at de så
går roligt i seng den første aften, efter at have rodet med Vista.

4 Panodiler hjælper

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-03-08 19:40

Lige for at springe lidt i det, nå ja, held og lykke med musen,
men at vågne op til sne og vinter, det vil jeg ikke være med til

Kig nu her:
http://aycu16.webshots.com/image/18335/2001651517605218052_rs.jpg

sådan bliver det snart......... helt sikkert.-
Hilsen Keldd.

Kan du få øje på insektet Eyvind?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-08 19:41

Nu har jeg brugt Vista i en 9 - 10 mdr. på nogel af mine pcer og bruger det også på arbejde.
Jeg har da selvfølgelig haft problemer med den allerførste version jeg fik fingre i, og det var faktisk en cracket version, hvor man havde 30 dage inden man skulle validere den. Men jeg ville jo ikke købe en licens før jeg så om det virkede. Den blev jeg meget glad for og kører nu med Vista Ultimate både på job og herhjemme. Så har jeg 3 pcer der kører med XP Pro SP 2.
Min søn på 21 kører også Vista Ultimate, og han siger han heller ikke døjer med den.

Så jeg er stor tilhænger

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-08 19:43

Så skal i bare se de skrivebords billeder man kan hente til Linux. Wauw.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-08 19:46

Ja det er rimeligt på min 19" skærm.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-03-08 19:48

Fijala
Om et stykke tid har jeg vel også mere fod på Vista, end efter de her 3 uger,
så jeg stritter den sikkert ikke i havnen.

Billederne klarer jeg nok, cameraer er jo billige i dag.
Hilsen Keld-W.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-08 19:52

Alm. Vista angst er flyttet her over. http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=118082

Kommentar
Fra : bog

Dato : 08-03-08 10:04

Når du briger standard driver og der stadig er problemer må det være musen
Prøv at placere modtageren lige ved siden af musen.
så rækkevidden kun er få cm

Er der stadig problemermed alm batterier så må det være musen der er noget galt med
til noname tastatur/mys bruges der windows drivere og de ekstra styres af et stykker spftware der ligger sig ved siden af uret

Annuller spørgsmålet
Fra : egsmark

Dato : 22-04-08 23:32

Desværre har jeg ikke rigtigt kunne gøre brug af de foreslåede ting. Jeg har modtaget en "erstatningsmus" fra Komputer for Alle, som dog virker - omend besværligt, fordi den skal placeres utroligt nøjagtigt i opladerholderen. Efter at ha' givet den en indkøringschance har jeg nu droppet den til fordel for den ellers kasserede gamle men intakte optiske mus, som efter mine behov faktisk opleves mere brugervenlig end den for mig næsten for hurtige lasermodel, som nok mere henvender sig til "gamere" hvor jeg ikke rigtigt hører hjemme - men tak for alle bidrag i tråden.
Hilsen Ole