/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Killinger?
Fra : MoestrupK
Vist : 1692 gange
50 point
Dato : 01-03-08 14:34

Hej.
Hvor kan man finde et godt sted at købe killinger/Katte?
har prøvet dba, gul&Gratis, papkassen, brugt, og dengraa, og der er ikke rigtig nogle.
(det er jo også søndejylland men stadigvæk) og hvis der endelig er nogle, svare folk ikke når man viser interesse for deres dyr.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 01-03-08 14:38

inges kattehjem....der får du killinger der er dyrlægekontrolleret vaccineret og du skriver under på at du forpligter dig til at få den neutraliset når tiden er inde...
alle katte er kontrolleret og vacineret og neutraliseret derfra. jeg har altid taget katte til mig fra internatet....der er så mange overskudskatte der blir indleeret....og du er mere sikker derfra end fra et privat hjem.....
miauuu miss j.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-03-08 14:41

www.vildkat.dk

www.hittekilling.dk

www.dyrenettet.dk

Internaterne på dyrenes beskyttelse

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 01-03-08 14:48

Iih gode sider, bare 1 problem jeg glemte at skrive, jeg har ikke bil

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 14:51

www.killingelisten.dk
Du kan sikkert godt finde et sted i nærheden af din bopæl

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-03-08 14:53

Sæt en kattefælde op. Så har du dig snart en hjemmefanget kat.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 01-03-08 14:54
Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 14:54

Her er et eksempel:
http://quantis.dk/

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 01-03-08 14:55

transor, håber det var for sjov det der.

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 01-03-08 15:09

Ring til dyrlægen og spørg, det sker jo at folk kommer for at få deres kats killinger aflivet.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 15:10

Du kan også se i jeres lokal avis

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 01-03-08 15:18

I er simplehen alle så kloge herinde, hihi i de bedste *ud og tjekke aviser i løb*

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 01-03-08 15:21

Ja og der er ofte masser af opslag i Brugsen, Fakta, Netto osv.

Men måske er det ikke helt stor sæsong endnu.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 01-03-08 15:33

Nåh, nåh, - jeg svarer da hver gang ved en henvendelse.
Prøv JYRAK, Danmarks største katteklub: http://www.jyrak.dk/index.php?SectionID=239&WebsiteID=1&LanguageID=1
Find Alt: (også racekatte): http://www.findalt.dk/find/Dyr+og+Tilbehoer/Katte/Racekatte/
Killingelisten (har du fået): http://www.killingelisten.dk/
Special Klubben; BB-Klubben: http://www.bb-klubben.dk/mod.killing.0open=6
Special Klubben Colourpointen: http://www.colourpointen.dk/

For øvrigt har jeg én killing tilbage (sønderjylland).
MVH Akle

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 15:34

Jeg tænkte at du måske en gang om ugen får en lokalavis ind af døren.Dér er der tit annoncer i med katte.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 01-03-08 15:35

Du må også få hjemmesiden: www.clippercat.dk

Kommentar
Fra : MoestrupK

Dato : 01-03-08 15:56

Er de ikke helt vildt dyre (clippercat) ?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 16:00

Racekatte er altid dyre,specielt hvis du skal have stamtavle til demMen i ugeaviserne er der som regel almindelige huskatte til salg,meget billigt,eller endda måske gratisSelv gav jeg 100,- for min.Men den er meget meget mere værd

Kommentar
Fra : akle

Dato : 01-03-08 16:10

Det er vel relativt! ..... dog jo, som alle andre racekatte, men dog billigere end hunde! Der er jo en masse arbejde med det hele og et katteri med avlsdyr, løbegårde mm. er mega dyrt at starte op med. Fornøjelsen ved det hele som en hobby, er dog STOR når man elsker katte!
MVH Akle

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-03-08 16:49

naturligvis

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 01-03-08 16:50

Siden du har nævnt dine søge kriterier i dit 1. spørgsmål, går jeg ud fra at du ikke nødvendigvis er ude efter en racekat, men måske bare en legekammerat til den du har?

Kommentar
Fra : myes

Dato : 01-03-08 21:13

Hvad med sådan noget som siden dyrevennen.dk eller vildkat.dk der kan man skrive at man evt har problemer med at komme omkring uden bil. Nogle er meget glade for at komme med katten, da de så også ser det hjem deres lille killing vil få. eller en lille skilling til benzin hjælper også nogle gange..
Hæng selv opslag op om at du ønsker dig en lille killing og hvad du kan tilbyde den i dit hjem, så folk ved hvor den kommer hjem.

Men som andre har nævnt, det er nok ikke lige helt sæson lige nu, men det varer ikke så længe..

Kommentar
Fra : kykke

Dato : 28-03-08 18:42

hejsa kan klart anbefale dyrenette.dk der lavede jeg en annonce og skrev hvad jeg søgte og hvad jeg kunne give en killing... og der var rigtig mange der ringede.. selv er jeg ikke så meget for inges katte hjem har haft flere dårlige oplevelser med dem :(
håber du får en dejlig killing.. held og lykke med jagten

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-03-08 22:21

Hvis du stadig findes herinde,kan du jo også kigge her:
www.kattegalleri.dk
Her findes både huskatte,og racekatte

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 28-03-08 23:19

der er skam intet galt med inges kattehjem..ikke de katte de afleverer..jeg har fået mine katte derfra..men derimod har jeg ikke været tilfreds med deres pension....
har haft to forskellige katte i deres pension....med ikke særlig heldige resultater tilfølge....men det er jo også individuelt hvordan katte reagerer på den slags...og begge katte har været sky for forandringerne....og gået i total sultestrejke bagefter....
ikke så morsomt..men deres katteinternat og misser og hele conceptet er tilfredsstillende. min josephine fik je gderfra for 4½ år siden efter at hun var blevet fundet sammen med sine to brødre..de var ganske små og blev privatopdraget hvorefter de blev sat til adoption alt efter hvor meget de havde socialiceret sig..min var da 7-8 uger og klar...hun var vidunderlig og er det stadig....
go nat....hendes mor....

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 10-04-08 01:39

Prøvat logge ind på www.dba.dk (Den Blå Avis på nettet) eller meld Dig ind i Birmaklubben og få en god billig "hittebirma". Jeg har lige fået en pragtfuld brunmasket han, der skulle omplaceres. Birmaklubben forlanger nok, at man ved noget om katte, men Du kan jo starte med Politikens Kattebog.

Kommentar
Fra : MissJensenDK

Dato : 14-04-08 12:45

Jeg har to katte som er med killinger lige nu... de er klare til august...så hvis du kan vente dertil, så har jeg nogle der er til salg :)

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 30-05-08 11:10

Kattegalleri dk, der har de mange killinger i øjeblikket
Gå ind i markedet og vælg kat
Held og lykke

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-05-08 12:22

Hej Ponda.
Det lyder som om du kender lidt til stedet.Er du selv derinde?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-05-08 12:26

Der var én der skev at "vi var så kloge".
Jeg ser sådan på det,at hellere være en smule klog,frem for at være fattesvag..
Os der giver råd til andre,véd jo nok lidt om det,hvorimod dem der ikke har katte,ikke kan have samme erfaring..
Man kan så bare håbe på de er klog på andre områder,ellers står det sløjt til..

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 30-05-08 13:11

dior... ja jeg er selv derinde, jeg har 2 katte derinde og en 3 kommer snart
Jeg er glad for at være derinde og er faktisk forbi hver dag.
I kan se mine katte her: http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=1948
hvis i vil en tur forbi

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 30-05-08 13:14
Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-05-08 22:49

Ponda..
Jamen dig har jeg jo set derinde..Tror endda du er med i én af de grupper jeg har oprettet derinde..
Her kan du/i se mine:
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=1700
Dem har du sikkert også set derinde
Jeg er derinde hver dag.Er vist blevet lidt afhængig af stedet