/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Ikon på Kandu
Fra : dior
Vist : 717 gange
120 point
Dato : 01-03-08 11:14

Hej.
Jeg lærer det ALDRIG!!Nu har jeg skiftet ikonbilledet ud her..Og som det tydeligt kan ses,er det meget lille..Jeg har brugt fotoprogrammet,Adobe Photoshop 5.0.
Er her mon en venlig sjæl der vil skrive hvilke indstillinger jeg skal bruge,for at billedet ikke kommer til at fylde mere end 5 KB?Og det fylder endda kun 4,92.Alligevel ser det helt forkert ud..Hvis det kan lade sig gøre,må det gerne fylde firkanten helt ud.(Den firkant der er omkring billedet nu)Håber meget på hjælp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-08 11:20

Det ser da meget pænt ud......................................hvad er det.

Måske er det noget med at du også har baggrunden med.

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 01-03-08 11:27

Hej
Brug dette program

http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

IPM

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-03-08 11:30

Billedet må være 60x75 pixel. Hvis du tager det oprindelige billede med ind i paint og klikker på attributter kan du se hvor stort billedet er i pixel. Derefter går du i "stræk og vrid" og redigerer billedet i (lodret/vandret) ndtil du rammer de tilladte pixel.

Ellers upload det oprindelige billedet hertil: http://peecee.dk/ så skal jeg redigere det for dig...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 11:35

Citat
Indsæt din tekst her
Hej Eyvind.
Jamen det er da min yngste kat,Bimse
Kan godt forstå du har svært ved at se hvad det er
Jeg tror ikke det har noget med baggrunden at gøre.Jeg har både beskåret det,og ændret størrelsen i det der hedder Image Size..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 11:40

Citat
Hej
Brug dette program

http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

IPM
Tak for dit råd,men jeg er et fjols til engelsk..Har ellers lige været inde og lure på det

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 11:43

Citat
Billedet må være 60x75 pixel. Hvis du tager det oprindelige billede med ind i paint og klikker på attributter kan du se hvor stort billedet er i pixel. Derefter går du i "stræk og vrid" og redigerer billedet i (lodret/vandret) ndtil du rammer de tilladte pixel.

Ellers upload det oprindelige billedet hertil: http://peecee.dk/ så skal jeg redigere det for dig...
Takker mange gange.Det vil jeg prøve om lidt,og hvis det går helt galt,skal jeg nok lægge billedet ind på PeeCee
Men det bedste ville være,hvis nogen kunne fortælle mig,hvilke tal jeg skal skrive inde i PhotoShop 5.0...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-03-08 11:48

Så prøv at upload billedet. Jeg har PhotoShop, og skal gerne se om jeg kan fremtrylle tallene til dig.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-03-08 11:49

Men det er PhotoShop C53 jeg har. Er de meget forskellige?!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-03-08 12:20

Load dit billede ind i photoshop - tryk på menupunktet billed - vælg billedstørrelse - nu skriver du i bredden 60 pixels og i højden 75 pixels - Gem det nye billede og opload det til kandu.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 14:23

http://peecee.dk/upload/view/101070
Citat
Men det er PhotoShop C53 jeg har. Er de meget forskellige?!
Jeg kender ikke det program du skriver om,desværre,men forskellen er nok ikke så stor
Citat
Load dit billede ind i photoshop - tryk på menupunktet billed - vælg billedstørrelse - nu skriver du i bredden 60 pixels og i højden 75 pixels - Gem det nye billede og opload det til kandu.
Det har jeg gjort,men billedet er stadig for stort..Vil ellers bare lige sige at du har forstået mit spørgsmål helt rigtigtJeg skal jo lære det en dag

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 14:26

PS.
Benene og kroppen skal beskæres..Det kan jeg dog godt hitte ud af..Det skal beskæres sådan,at det kun er ansigtet og "kraven" der kommer med på billedet

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 14:34

http://peecee.dk/upload/view/101076
Nu er billedet beskåret..Nu er det bare størrelsen der skal være rigtig
(5 KB)

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 14:48

http://peecee.dk/upload/view/101077 Sådan ser billedet ud efter jeg har været inde i Paint..Idéen er god nok.Jeg syntes bare det ser lidt "forvredet" ud

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-03-08 15:18

Hej
Her er Bimse i 60x75
http://medlem.spray.se/klaudi2k/Dejlige_Bimse_2.jpg

mvh klaudi

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 15:29

Citat
Hej
Her er Bimse i 60x75
http://medlem.spray.se/klaudi2k/Dejlige_Bimse_2.jpg

mvh klaudi
Foreløbig tak Klaudi,men hvordan gjorde du?Hvilket program brugte du???

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 120 point
Dato : 01-03-08 15:33

Hej

Jeg hentede dit billede på PeeCee
Åbnede billede i IrfanView og ændrede størrelsen til 60x75
Enkelt ik'

mvh klaudi

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-03-08 15:48

Når du har photoshop så behøver du ikke meget mere. Når du gemmer dit beskåret dit billede og og resize det til 60x75 pixels så kan du under menupunktet File vælge Gem til Web når du vælger det punkt såkan du vælge at gemme f.eks som gif og så fylder dit billed næsten ingenting.

Prøv det for den endelige løsning skulle jo gerne være at du selv kan lave det når du har programmet.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 15:51

--------------------------------------------------------------------------------
Citat
Hej

Jeg hentede dit billede på PeeCee
Åbnede billede i IrfanView og ændrede størrelsen til 60x75
Enkelt ik'

mvh klaudi
Hi hi,og det program har jeg endda på den stationære.Havde bare ikke lige tænkt på detOg jow..Meget enkelt,selv for mig.Tusind tak for din hjælp

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 15:52

Tak for svaret Klaudi.Det er jeg super glad for

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 15:54

Citat
Når du har photoshop så behøver du ikke meget mere. Når du gemmer dit beskåret dit billede og og resize det til 60x75 pixels så kan du under menupunktet File vælge Gem til Web når du vælger det punkt såkan du vælge at gemme f.eks som gif og så fylder dit billed næsten ingenting.

Prøv det for den endelige løsning skulle jo gerne være at du selv kan lave det når du har programmet.
Også en stor tak til dig,Bent J.Du har før hjulpet migDet råd du dér skriver vil jeg også helt bestemt prøve.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-03-08 16:06

Det var så lidt, sku' det være en anden gang

mvh klaudi

Kommentar
Fra : dior

Dato : 01-03-08 17:15

Tak,det vil jeg huske