/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
understøtter mit bundkort DDR-Ram
Fra : eriksteffen
Vist : 478 gange
100 point
Dato : 20-02-03 19:58

Hej
mit bundkort hedder AMD Athlon Thunderbird (authenticAMD) .1400mhz
Ved du om jeg kan bruge DDR Ram?

Kommentar
Fra : eriksteffen

Dato : 20-02-03 20:43

Men hvordan finder jeg ud af det?

Kommentar
Fra : eriksteffen

Dato : 20-02-03 20:43

Men hvordan finder jeg ud af det?

Kommentar
Fra : eriksteffen

Dato : 20-02-03 20:51

Jeg kører iøjeblikket med 250 SD Ram og vil ikke købe nyt hvis ikke mit bundkort understøtter det!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-02-03 20:55

Hej Erik,

det vil være lidt lettere hvis du gav navnet på bundkortet... AMD Athlon Thunderbird er processoren der ka' sidde i bundkortet..

umiddelbart uden at vide hvilket bundkort det præcist drejer sig om, vil jeg dog skyde på at den understøtter DDR ram, da de fleste bundkort jeg kender til som understøtter/benytter AMD Athlon Thunderbird 1.400 Mhz også bruger DDR ram... men jeg er ikke 100 % sikker...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-02-03 21:17

Hej Strarup

Er der ikke noget med at Erik kan se det i Bios ? Eller er det mig der husker forkert ?

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-03 21:28

sdram er på 168 pins og ddr ram er på 184,så hvis du har sdram i og ikke en
anden sted at sætte andre ram kan du ikke.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-02-03 21:32

Hej SRhansen,

yup... evt. vha. programmet "BIOS Wizard"... som ka' hentes her... -->
http://www.motherboards.org/files/programs/bwz-rel.exe

og når man så har åbnet Bios Wizard... og kørt run, og save... vil den kreere en tekstfil "bwz.txt"... lidt a la eksemplet her nede under... som er et resultat fra mit ASUS bundkort med Bios Wizard... -->

---------------------------------------------------------------------
BIOS Manufacturer : Award Modular BIOS v6.0
BIOS ID : 01/04/2002-I815EP-TUSL2-C
BIOS Date : 01/04/02
BIOS OEM Signon : ASUS TUSL2-C ACPI BIOS Revision 1011
BIOS ROM Size : 256K
Chipset : Intel Solano 815/EM rev 2
Super I/O Chip : Known super I/O chip is not found
---------------------------------------------------------------------

her er det så heldigt at ASUS indgår i det... ellers ka' det ind imellem kræve lidt "Detektiv" arbejde...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 20-02-03 21:42

Mente det nok

Hvis du får tid og lyst en dag, kan du så ikke kigge forbi

http://www.kandu.dk/dk/spg/11251

Jeg er lidt på den

mvh srhansen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-02-03 21:53

Hej SrHansen,

yup, det ka' jeg da godt... men jeg tør ikke love det vil hjælpe...

springer lige over og kigger på det...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : eriksteffen

Dato : 21-02-03 20:02

Tak for svaret xou.