/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl i opstart
Fra : Soenne
Vist : 886 gange
300 point
Dato : 23-02-08 00:44

Et lille problem, hver gang pc'en starter op, kommer nedenstående fejlmelding fra Windows, jeg har lige slettet Norton, efter at have slået alle tjenester fra via msconfig, så det kunne muligvis være noget mudder efter Norton.

Windows - Genoprettelse af registreringsdatabasen
En af filerne, som indeholder systemets dat i registreringsdatabasen, måtte genoprettes ved brug af en log eller en kopi. Genoprettelsen blev fuldført.

Klik ok, som om det er ok....

Det er ikke min egen pc, så fejlen har muligvis været der inden, jeg slettede Norton.

Nogen idéer, jeg har scannet med ewido og Panda onlinescan, fandt også 2 virus, men fjernede dem.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 23-02-08 00:54

gå ind på denne side
http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/tsgeninfointl.nsf/0/9a57cc9677c3957280256fe00051ba24?OpenDocument&seg=hm&lg=da&ct=dk

hej værktøj til fjernelse af norton

norton har det med at lave rod i registringsdatabasen
så kør værktøjet og genstart computeren
så skulle problemerne være løst hvis det er norton der laver ravage

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 23-02-08 00:55

hej værktøj til fjernelse af norton = hent værktøj til fjernelse af norton

de skide taster

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 23-02-08 00:58

hvis det ikke er norton kan det være en reference til en slettet virus i registreringsdatabasen

hent en reg cleaner og kør en oprydning

evt. winoptimiser 4 fra www.ashampoo.de

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 23-02-08 01:49

Beklager, ingen af delene virkede...

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 23-02-08 01:55

forslag der kan ligge et eller andet i ntuser.dat
prøv at oprette en ny bruger på systemet og se om fejlen stadig er der på den nye bruger konto

hvis der fejl på den nye bruger konto
vil jeg forslå at kører en reparation af windows og dette gøres med windows cden ( hvis det er xp der er tale om)

det nytter ikke at kører en genoprettelse da fejlen nok er opstået inden fjernelse af norton

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 23-02-08 02:09

Heller ikke....

Ved ikke om det er væsentligt, men fejlen kommer idet jeg klikker på konto'en, inden skrivebordet kommer frem.

Den kommer på begge brugere.

Accepteret svar
Fra : leob

Modtaget 300 point
Dato : 23-02-08 08:22

Fra www.wintip.dk har jeg kopieret disse
måske kan en af dem bruges?

Fejl i systemfiler kan rettes med SFC fra Kommandoprompt.
Du skal bruge din Windows XP/2000 CD, sæt den i drevet og luk menuen når den kommer frem. Gå til Kør og tast cmd, når du er i kommandoprompten taster du sfc /scannow. Bemærk mellemrum mellem sfc og skråstregen.

Er det derimod en fejlmeddelelse indeholdende \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\ der dukker op ?Så er din registreringsdatabase måske ødelagt. En geninstallation af Windows oveni sig selv kan løse problemet. Men også det kan repareres fra Genoprettelseskonsol. Microsoft har en udmærket anvisning:
How to Recover from a Corrupted Registry that Prevents Windows XP from Starting (Q307545)
OBS! Denne fejl kan også skyldes hardwarefejl. Jeg fik et tip fra Bent Pedersen der løste fejlen \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\ ved at flytte en RAM klods over i anden RAM bank (slot).

Når alt andet svigter (eller man bare søger en "let" løsning), kan Windows XP geninstalleres oven i sig selv:
Geninstallation af Windows XP

leob

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 23-02-08 15:07

Tak for svaret leob. Det var kanon.

Det var det øverste tip med sfc der virkede...