/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
kablet hub med trådløst signal
Fra : ST_KuTaIsO
Vist : 393 gange
150 point
Dato : 22-02-08 14:48

Hey all!

here goes:

jeg vil gerne sætte mit netværk op med en trådløs forbindelse, da jeg har bærbare i huset, og i den sammen hæng vil jeg gerne høre om det er muligt at smide en trådløs sender i min hub så man kan lave netværket gennem den, eller om man skal have fat i en trådløs switch, eller noget helt tredje. hvad er den nemmeste måde at gøre det på?

min netværksopsætning er meget simpel og traditionel og ser således ud:

Stik i væggen --> Router --> Hub --> Computer

det ønskede er:

Stik i væggen --> Router --> Hub --> Trådløs sender --> Computer

hvad skal jeg købe for at denne opsætning kan lade sig gøre?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-02-08 14:52

Stik i væggen --> Trådløs router --> Hub --> Computere, og så skal du selvfølgelig sørge for at dine bærbare kan modtage trådløst...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-08 14:58

Glemte du ikke modemet ? Stik i væggen - modem - trådløs router med 4 stik til netkabel - computere.
Smid så hubben ud, du skal jo ud at købe nyt, og en trådløs router behøver ikke koste mere end en trådløs access point

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-08 15:04

En søgning på Edbpriser med trådløs router som søgeord og 400 kr som max, gav dette resultat: http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=67&Parent=4&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=400&Soegeord=tr%E5dl%F8s&Submit.x=27&Submit.y=3&Direction135=2&Sorted135=&Equal138=&Equal140=&Equal643=&Equal543=
for mig at se er der ikke andre valg, som med sikkerhed kommer til at fungere, uden at du skal pille temmelig meget

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 22-02-08 15:41

har nemlig også to stationære der ikke har trådløst netværkskort, så det ville være rart at slippe for at skulle købe dét.
men hvis ikke der er andre muligheder så må det vel være sådan...
Er der ikke mulighed for at sætte antene i Hub / Switch så den kan sende signalet videre gennem kabel?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-08 15:59

Jeg foreslår dig at skifte dit nuværnede udstyr ud, du skal ud at købe nyt for at få trådløs forbindelse, køb i stedet en af de foreslåede trådløse routere som er vist på Edbpriser, hvis jeg skulle vælge for dig, så kom den til at se sådan ud: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=150543 jeg har selv den router, bare med en printserver indbygget, den koster 200 kr mere: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230604 der er i alle trådløse routere 4 stik til kablede computer, jeg har selv 2 tilsluttet med kabel og 2 trådløs, + gæster som også kobler på trådløs

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-08 16:02

Du kan da godt købe en trådløs access point og sætte den til din hub, om du får det til at virke er en helt anden sag, og du sparer ikke noget ved at købe suplerende udstyr, fremfor en ny trådløs router

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 25-02-08 12:06

mange tak o.v.n, det var lige hvad jeg søgte, men det vil ikke skabe problemer at skifte routeren ud overhovedet?

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 25-02-08 12:07

Det jeg tænker på er selvfølgelig at da jeg fik min internetforbindelse med en router leveret sammen med forbindelse, der blev routeren jo autoconfigureret da jeg fyrrede op for nettet første gang, vil det samme ske med denne, eller skal man fixe alt sammen 100% manuelt?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 150 point
Dato : 25-02-08 12:48

Nu er jeg ikke ekspert i noget som helst, men to gange har jeg sat en router til og fået netværket til at fungere bag ved routeren, en gang var Webspeed fra TDC den anden er min egen TDC adsl forbindelse, ingen problemer nogen af de gange, en ny router finder selv finde den IP adresse som udbyderen tildeler dig, når du sætter den til er der lige en nem guide du skal igennem, om du har statisk eller dynamisk IP og sætte sikkerheden på routeren, det sdste kan du godt vente med, indtil alle trådløse har forbindelse og det virker, husk så at sætte sikkerheden op, og nu skal du logge på med netværks nøgle næste gang du vil på trådløs, fremgangsmåden kan være lidt forskellig, det afhænger af hvilken trådløs router du køber, jeg kan ikke forestille mig at en udbyder skulle kræve bestemte fabrikater af routere, men undersøg det eventuel på hjemmeside

Godkendelse af svar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 25-02-08 13:10

Tak for de gode og beskrivende svar o.v.n., det var til stor hjælp :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-02-08 13:19

Selv tak, håber du kommer godt i gang ellers spørg igen