/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook 2003 hjælp - kontaktp.
Fra : Zoooidberg
Vist : 787 gange
95 point
Dato : 20-02-08 16:40

Hej.
Jeg er begyndt at bruge Outlook til at gemme kontaktpersoner og deres fødselsdage. Jeg synkroniserer Outlook med min mobil. En at ideerne er at jeg vil være bedre til at huske fødselsdage , så derfor har jeg indtastet fødselsdagen i feltet beregnet til det (under fanebladet "detaljer").
"Problemet" nu er at i kalenderen, har den naturligvis registreret det som et "hel dags" event, hvilket er fint nok. Men den har også sat alarm til, og det var ikke meningen. Alarmen er sat til 15 min før. Altså kl 23.45 dagen forinden. Og det gider jeg ikke høre på.
Er der ikke en måde hvorpå jeg kan ændre den indstilling samlet for det hele? For der er en del kontakter at gå igennem, hvis det skal gøres manuelt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-08 16:59

har du kigget under lyde og lydenheder i kontrolpanel - hvis lyden er der (var den hos mig før jeg skiftede programmet ud) - kan du rulle op til ingen og klikke anvend + ok

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 20-02-08 18:17

Jeg ved ikke om du kan ændre på alle de eksisterende oplysniger af en gang.
Men gå ind under fanebladet <Funktioner> (engelsk = Funktions) vælg Indstillinger (Engelsk = Options) og på siden der dukker op har du i anden række kalenderindstillinger - standardindstillinger for påmindelser.
Her kan du fjerne fluebenet i rubrikken påmindelser. Det vil i hvert tilfælde gælde alle fremtidige aftaler, men jeg ved som sagt ikke om det virker på de allerede oprettede. Du må prøve dig frem.

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 20-02-08 18:25

Du skal istedet for købe en bog der hedder MEMO, den nemme vej til bedre hukommelse!!
Der lærer du at bruge din hukommelse, og slipper helt dine besværligheder med Outlook.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-08 20:55

Outlook er opsat til at afspille en standard-lyd for påmindelse om aftalen, men ved at klikke på "Gennemse." kan du vælge din egen lyd som påmindelse af din aftale.
Bemærk: Denne lyd er ikke en generel ændring, den bruges kun i den aktuelle aftale.

Kommentar
Fra : hidane

Dato : 21-02-08 13:59

Jeg synes, at min erfaring med Outlook 2003 og netop samme 'problem', kan løses ved at enten ændre standardindstillingen for alarm til fx 10 timer, så alarmen ikke starter eks. 23.45 eller alternativt slå alarmen helt fra i standardindstillinger (

Accepteret svar
Fra : hidane

Modtaget 95 point
Dato : 21-02-08 15:09

hovsa - blev ikke helt færdig

(min udgave er engelsk, så her er 'vejen': tools\options\preferences (1. faneblad)' og så fjern markeringen udfor 'Default reminder' - det er også hér, at man ændrer standardindstillingen for alarmen)

eller gå ind og redigér hver enkelt på denne måde:
gå ind i 'view\arrange by\current view' og skift hér til 'events', sortér herefter under Subject ved at klikke på denne overskrift - så får du alle dine begivenheder sorteret alfabetisk, herunder også fødselsdage og kan hurtigt gå ind i hver enkelt og tilrette...

MEN hvis nogen skulle kende en mere smart måde...!?!?

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 22-02-08 10:45

Nu er det ikke i Outlook problemet er, det er i telefonen jeg vil have fjernet alarmen. Selvom jeg gør den lydløs i outlook, vil den forsat være aktiv på mobilen...

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 22-02-08 10:47

hidane, tror du har fat i den rigtige løsning for mig, jeg kan dog ikke finde indstillingerne for alarm...

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 22-02-08 10:52

Nårh der. Jeg kunne bare ikke se skoven for træer

Godkendelse af svar
Fra : Zoooidberg

Dato : 22-02-08 10:54

Tak for svaret hidane. Lige i øjet! :)