/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Proceslinie viser ingen knap
Fra : hatchi
Vist : 602 gange
217 point
Dato : 19-02-08 00:38

Hej

Min proceslinie stoppede med at vise knapper for de programmer jeg bruger, efter jeg forsøgte at ændre dens udseende. Jeg har prøvet at gendanne systemet, men knapperne bliver stadig ikke vist, da computeren meddelser at gendannelserne er mislykkede.
Hvordan får jeg proceslinien til at vise programknapper igen!?
På forhånd tak.

Søren

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-02-08 00:44

Har du prøvet at ændre proceslinien - igen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-08 08:16

Citat
da computeren meddelser at gendannelserne er mislykkede.

Den chance er 1/1000000 - så du må have gjort noget drastisk....

HVAD ????

Kommentar
Fra : leob

Dato : 19-02-08 08:36

Højretryk på START
Vælg EGENSKABER
Vælg PROCESLINIE
Fjern mærket LÅS PRORCESLINEN
Sæt mærke i VIS HURTIG START
Sæt igen mærke i LÅS PRORCESLINEN
leob

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-08 08:41

PS...

Du behøver ikke låse proceslinien op for at sætte "hak" ved "hurtigstart"..

Kommentar
Fra : lp-dennis

Dato : 19-02-08 14:00

Prøv at tryke " START " og tryk så på " KØR " Skriv " C:\WINDOWS\explorer.exe " og tryk derefterpå " OK " Måske virker det!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 19-02-08 16:13

er du kommet videre?

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 20-02-08 20:15

Ingen af delene virker, desværre. Jeg kan ikke gå ind i egenskaber fra start menuen, men højreklikker jeg på proceslinien kan jeg godt gå ind i egenskaber. Det hjælper imidlertid ingenting leob...
Ved at skrive det med explorer i kør åbnes mappen dokumenter bare med en oversigt i venstre side.

Bare for at præcisere, jeg kan se proceslinien, men der er ingen programknapper på. De knapper der kommer ved at markere "vis hurtig start" er der, men jeg kan fx. ikke se knappet for explorer vinduet jeg skriver i nu.

Flere forslag?

Kommentar
Fra : leob

Dato : 20-02-08 21:21

Jeg er noget forvirret over hvad dit problem egentlig er
Er det "kun" at du ikke kan se Explorer ikonet i hurtig start?
I så fald skal du bare gå i START og derefter "trække" ikonet derfra ned i hurtig start området på proceslinien
Ellers må du beskrve det lidt nøjere.
Proceslinien begynder med Start-knappen. Derefter kommer, hvis du har indstillet hertil, hurtig start området, så kommer den normale proceslinie og endelig yderst til højre System Tray med ur m.v.
leob

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 20-02-08 23:02

Jeg kan vælge hvilke ikoner jeg gerne vil se i hurtig start, og det virker glimrende. Men hvis jeg f.eks minimerer dette vindue (internet explorer) burde det vises på proceslinien, så jeg ved at klikke på det kan maximere vinduet igen. Problemet er så, at den "internet explorer" knap ikke vises på proceslinien, og derfor skal jeg alt+tab'e for at åbne vinduet igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-08 08:14

Arg...

Det er fordi din proceslinie er dobbelt....

En anden bruger har lige haft problemet... http://www.kandu.dk/Spg116774.aspx

Det koster dig ganske vist 30 point.....

Det korte af det lange....

Lås din proceslinie OP
Peg på den i toppen af den (der kommer en pil) så du kan lave den højere.
Lav den højere.
I den nederste linie ligger derefter dine minimerede iconer.

Du har simpelthen fået lavet hurtigstart så lang at der ikke er plads.....
Lav hurtigstart MINDRE/KORTERE ved at trække i de små prikker der er på linien når den er låst op....
Din minimeringslinie/proceslinie SKAL STARTE lige efter dine hurtigstarticoner.
Træk den igen ned i højde og LÅS den.

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 21-02-08 21:09

Selvom jeg trækker proceslinien halvvejs op på skærmen kommer der ingen minimere programknapper frem. På proceslinien kan jeg godt se de små prikker du snakker om, de sidder til venstre for mine hurtigstart ikoner. Til højre er der ingenting, selvom ikonerne kun fylder ca. 1/6 af proceslinien. Hvis jeg holder musen hen over de små prikker kommer den dobbeltpil der normalt signalerer at man kan trække, frem. Men det kan jeg ikke. Den kan ikke trækkes nogen steder hen. Proceslinien er låst op....

Kommentar
Fra : cool2000000

Dato : 21-02-08 21:16

Gøre det her så.

1. Ctrl + Alt + Del

2. Start jobliste

3. Proccer

4. afslut procesen på noget der hedder: nacix

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-08 21:27

Citat
nacix

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 217 point
Dato : 21-02-08 22:26

Hej
Prøv at kigge her, der er næsten med sikkerhed noget der kan bruges
f.eks. Minimized Programs Missing

http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : hatchi

Dato : 21-02-08 22:37

FUCK det var dejligt, det virkede på 2 sek.... Mange tak for svaret
Processen Nacix fandtes ikke på listen. Tak alligevel og tak til alle jer andre også

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-08 22:43

Det var så lidt, godt at "skidtet" virker igen

mvh klaudi