/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvid tiger?
Fra : Rie-Pigen
Vist : 1562 gange
20 point
Dato : 18-02-08 12:10

Hej jeg er i gang med en powerpoint stil oppe i min skole.
og jeg leder og leder efter danske sider om hvide tigere? er der nogen der kan hjælpe mig lidt her?
jeg skal nemlig kun have om hvide tigere det er en stil om dyr..

Kommentar
Fra : morpige

Dato : 18-02-08 12:13
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 18-02-08 12:14

Prøv at læse den her tråd på kandu om samme emne

http://www.kandu.dk/spg6752.aspx

Kommentar
Fra : Rie-Pigen

Dato : 18-02-08 12:27

Mange tak for hjælpen.. men kiggede også på den side inden jeg oprettede mig, og der kunne jeg ikke finde noget godt nok

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-02-08 13:50

Jamen du skriver da bare om den almindelige tiger og forklarer at den hvide tiger er en albinoudgave af almindelig tiger. Albinofænomenet er kendt blandt alle dy - også mennesker kan være albinoer.
Jeg har set en hvid solsort. Da jeg fortalte det til en dyrlæge som også var jæger, sagde han at det var meget almindeligt. - Da han fandt den, brugte han alligevel næsten to timer på at studere den,

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-02-08 14:50

Valdeeeee rolig nu

Den hvide tiger er IKKE en albino

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-02-08 14:54

For Valdes skyld....

http://www.indianchild.com/white_tigers.htm
The white tiger (also known as the Bengal tiger) is about 3 meters long, and weighs approximately 180-285 kg (400-569 LB). It’s coat lies flatter than that of the Siberian tiger, the tawny color is richer and the stripes are darker.
White tigers are white colored bengals, they are not albinosand they are not a seperate subspecies of tigers.

They have blue eyes, a pink nose, and creamy white furr covered with chocolate colored stripes. White tigers are born to tigers that carry the unusual gene needed for white coloring. Wild white tigers are very rare.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-02-08 15:21
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-02-08 16:04

ja jeg har set at klumme har ret:
http://en.wikipedia.org/wiki/White_tiger
Men så har jeg da lyst til at vise dig at der findes albinoer også blandt tigre og de er endnu hvidere end de hvide tigre
http://capparelli.com.br/tigrealbino/texto.php?idtitulo=ffd4eed23dd12178fff7256f8e4e63d2

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-02-08 16:11

Jammen bette Valde.

Selvfølgelig findes der blandt tigre - som hos alle andre jordiske væsener - albinoer. Men en albinotiger er ikke det, vi betegner som Den hvide tiger.

Dit første link til Wikipedia omtaler den "alm" hvide tiger. Det andet link omtaler en albinotiger, og det er tale om vidt forskellige "gendefekter" hvor albinoen har svært ved at overleve i naturen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-02-08 16:15
Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 27-03-08 09:42

et citat fra den første side du linkede til klumme:

"The photographs on this page would be some of the most pale white tigers this site has yet found. You will occasionally find them displayed as albino tigers; this is incorrect."

på dansk:
"Billederne på denne side er af de mest blege (hvide) Hvide Tigere som vi her på siden har kunnet finde. Du vil kunne finde dem rundt omkring (billederne) med beskrivelsen albino tiger, men dette er forkert"