/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Program til videooverførsel
Fra : NobleK
Vist : 1745 gange
20 point
Dato : 13-02-08 17:17

Hej alle

Jeg købte en videoconverter i Bilka ved navn EasyGrabber. Det er en USB enhed med video indgang så man kan overføre sine VHS videoer til computeren. Med den fik jeg et konverterings og videoredegerings program som hedder Ulead VideoStudio. Det er egentlig udmærket, bortset fra at det ikke kan konvertere til DivX formatet, hvilket er hvad jeg gerne vil have mine videoer i. Naturligvis kan jeg bare konvertere min MPEG/Avi fil bagefter, men det er både spild af diskplads og ikke mindst tid (jeg har MANGE VHS bånd at overføre).

Er der nogen som kender et godt program til videocaputre som kan konvertere direkte til DivX?

PS. Jeg kan desværre kun give 20 point da Kandu bliver ved med at spise de 20 point som jeg får dagligt.

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 30 point
Dato : 13-02-08 17:25

Mon ikke du kan bruge dette link som nylig er lagt ud i en anden tråd...

http://www.dvdvideosoft.com/

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-02-08 17:37
Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-08 18:09

HVORFOR vil du ABSOLUT bruge DivX.....

Det begrænser da brugen af skiverne bagefter da de så KUN kan afspilles på DivX-maskiner....

Hvorfor gå over åen efter vand....

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 13-02-08 22:23

Tak for de foreløbige bud. Jeg kigger på dem i morgen.
Citat
HVORFOR vil du ABSOLUT bruge DivX.....

Fordi det fyder mindre end DVD, kan brændes på almindelige CD'er frem for DVD'er, kan ligge på min harddisk som enkelte filer som kan afspilles nemt og hurtigt, osv.
Citat
Det begrænser da brugen af skiverne bagefter da de så KUN kan afspilles på DivX-maskiner....

Ikke rigtig synes jeg. Alle dem som skal bruge videoerne har en afspiller som kan håndtere DVD. Og bare vent, om 2-3 år er jeg ret sikker på at du stort set ikke vil kunne købe en afspiller som ikke kan klare DivX, ligesom det i dag er tilfældet med mp3 formatet.
Desuden skal jeg overføre video fra gamle analoge VHS bånd, hvilket betyder at kvaliteten ikke er ligefrem i top. Derfor ville det være ren spild at konvertere til DVD.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 13-02-08 22:25

Citat
Alle dem som skal bruge videoerne har en afspiller som kan håndtere DVD.

Mente sevfølgelig DivX

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-02-08 22:29

Citat
Derfor ville det være ren spild at konvertere til DVD.

Dem kan du konverterer til CD idag

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 13-02-08 22:36

Citat
Dem kan du konverterer til CD idag

Ved ikke helt hvad du mener dr_dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 08:13

Citat
Derfor ville det være ren spild at konvertere til DVD

Det var da en påstand

Du får ikke bedre programmer end ULEADS - så vær du glad for det.....

Men er du ligeglad med kvaliteten så konverter til VCD.....

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 14-02-08 08:26

Som sagt er Uleads et udmærket program, så den klaegr jeg heller ikke over.
Jeg tror ikke at jeg får ret meget bedre kvalitet ved at benytte DVD da selve VHS optagelserne ikke er i så høj kvalitet. Men VCD løser heller ikke mit problem helt da jeg jo gerne vil have mine videoer som enkelte filer på harddisken. Det er lidt ligesom med mp3'er. Det er praktisk at du bare har dem som filer som du kan afspille, flytte, organisere, omdøbe, osv. efter behov. Det kan man jo ikke ligefrem med en audio CD.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 08:35

VCD er da KUN 1 fil

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 14-02-08 08:48

Citat
VCD er da KUN 1 fil

http://www.videohelp.com/vcd under VCD File/Folder Structure er der listen en masse filer. Kender egentlig ikke så meget om formatet så ved ikke hvor mange af dem faktisk er obligatoriske. Men sådan som jeg forstår det er VCD formatet møntet til at blive afspillet fra CD'er, ikke til at gemme som filer på harddisken.
Anyway, jeg takker for jeres råd og forslag, men er egentlig ikke ude efter en diskussion om hvilket format jeg skal vælge. Det har jeg allerede besluttet mig om. Mit spørgsmål her går ud på om nogen kender et program til at opfylde mit mål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 08:59

Tja - du kan jo prøve om Nero er mere behjælpelig......

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-02-08 16:13

Citat
Det har jeg allerede besluttet mig om

Hvor spørger du så her?????

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 14-02-08 17:16

Citat
Hvor spørger du så her?????

Læs mit inlæg. Jeg har besluttet mig for at det skal være DivX, og derfor har jeg spurgt om der er nogen som kender et program som kan capture direkte til dette format. Spørgsmålet gik altså ikke ud på valg af format. Ikke at jeg har så meget imod at folk kommer med råd alligevel...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-02-08 17:22

Jamen det kan du købe alle steder

Eller kik her og led

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-02-08 17:23
Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 14-02-08 17:37

Men på den anden side, så vil du have link på kun det du skal bruge, fordi du ikke gider og lede efter det, og alt skal være gratis, havde du tænkt dig at alle os der har brugt en stor sum penge på div. programmer, skulle finde noget gratis til dig????????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-08 18:35

Ja - hvis det skal være GRATIS kan du godt opgive på forhånd.....

Du finder INGEN capture-programmer til DivX gratis

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 14-02-08 20:26

Jeg har ingen steder sagt at det skulle være gratis. Hvis det kan lette min opgave og spare mig for mange timers arbejde har jeg ikke noget imod at betale for det, naturligvis sålænge vi snakker om rimelig pris (ikke noget med flere tusind kroner).

Citat
Men på den anden side, så vil du have link på kun det du skal bruge, fordi du ikke gider og lede efter det

Jeg spurgte jo bare om nogen kendte et godt program? Hvad er der dog galt i det?? Er det ikke formålet med denne side at spørge andre råd om noget man ikke selv har så stor kendskab til?

Godkendelse af svar
Fra : NobleK

Dato : 14-02-08 20:28

Tak for svaret iah.