/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bruge bærbar uden batteriet i?
Fra : Sygate
Vist : 523 gange
300 point
Dato : 12-02-08 14:53

Hejsa !

Kan man bruge en bærbar hvis man fjerner batteriet helt og kører på strøm?
Eller skal batteriet sidde i?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-02-08 14:56

Batteriet behøver ikke sidde i, bare der er strøm (netledning) til, men prøv dog.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-08 14:56

Sygate, du er nød til at prøve dig frem, for nogle bærbare kan andre ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-08 15:11

Citat
Kan man bruge en bærbar hvis man fjerner batteriet helt og kører på strøm?

Jeg vil vove den påstand at det ville være hurtigere at fjerne sit batteri og prøve end at stille dette spørgsmål....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-08 15:38

Det ku jo være at man var bamge for at der ku ske noget ugodt ved at gøre det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-08 15:39

Bange

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-08 15:51

Sunowantefisk.... hvis jeg var dig, ville jeg gå ned i forretningen med det tastatur, det ka da ikke

finde ud af at skrive... du er blevet snyyyydet

Ja, jeg ville da heller tude pille ved en helt ny bærbar, uden at spørge nogle til råds

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-08 16:29

Mine bærbare Compaq kører fint uden batteri..............for de nemlig slidt ned og jeg vil ikke ofre nye batterier, da der altid er et lysnetstik i nærheden.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 12-02-08 16:50

Er det for at have færre gram at slæbe på når du rejser fra den ene stikkontakt til en anden ? Jeg ville ikke turde gøre det uden fabrikantens skriftlige tilladelse-uanset hvor slidt batteriet er virker det stadig som næstidste transient( højspændingsspidser ( "lyn " ) beskyttelse før motherboardet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-08 16:55

Sygate, står der noget om det i manualen??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-02-08 17:59

Det kan jeg overhovedt ikke se noget problem i,jeg
kender flere der gør det,med forskællige mærker og løbet
ind i mange tråde på nettet hvor folk også fortæller at
de kører uden problemer.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 300 point
Dato : 12-02-08 18:59

Hvornår er det sikkert at fjerne batteriet fra min bærbare computer?

Det afhænger af den bærbare computer og batteriet og er forskelligt alt efter producent. Yderligere oplysninger finder du i dokumentationen til den bærbare computer eller batteriet.

fra
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/1d97f61e-e4f9-4ff2-8a9e-d9e241372c8e1030.mspx#EKD

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-08 19:04

Ja windows tør da ikke komme ud med en melding.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-08 22:32

Og windowshelp siger det samme som os andre

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 12-02-08 23:21

Tak for hjælpen allesammen.
Ja jeg kunne jo have prøvet selv, men har ikke min bærbare i et par dage.
Det van en ven der spurgte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-02-08 07:13

selv tak