/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
3 nemme spørgsmål
Fra : Sygate
Vist : 706 gange
500 point
Dato : 09-02-08 14:33

Nogen der ved hvordan jeg får internet exploren på skrivebordet uden at det er en shortcut?

En ven jeg havde på besøg har slettet min "vis skrivebord" knap i quick launch menuen. Hvordan får jeg den igen? Ved godt man kan højreklkke på bjælken og gøre det samme. Men jeg vil gerne have den anden.

Hvordan sørger jeg for at computeren ikke går i dvale når jeg forlader den?
Den skal ALDRIG gå i dvale før jeg beder den om det..

Tak.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-02-08 14:39
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-02-08 14:40

Det med dvale ordner du i højreklik på skrivebordet vælg Egenskaber - Pauseskærm - Strømstyring

Der ændre du indstillingerne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-02-08 14:40

Sidste spørgsmål
Gå kontrolpanel vælg strømstyring vælg fanebladet dvale og fjern flueben - og under fanebladet strømstyringsmodeller kan under systemstandby vælge aldrig. Klik på anvend og herefter OK

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 510 point
Dato : 09-02-08 14:43

Jeg ved nu ikke om de er nemme, alt er nemt for dem som ved, jeg ved ikke hvad du mener med at have Internet Explorer på skrivebordet når det ikke skal være en genvej, jeg ved heller ikke hvordan du får Vis skrivebord tilbage, od kan heller ikke se hvad den skal bruges til, prøv at trykke på Windows tasten (den med flaget) og D tasten, så er du på skrivebordet, du kan i Strømstyring vælge om computeren må gå i dvale, Strømstyring finder du under Skærmindstillinger og fanen Pauseskærm, eller Kontrolpanel - Strømstyring

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-08 14:45

Vi er enige om Strømstyring, men der er ingen forslag til Internet Explorer, den bliver du vist nødt til at forklare lidt mere om

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-02-08 14:45

du kan bruge svar 1 til at lave en Explorer ikon, der ikke er en genvej. Du skal selvfølgelig ændre teksten.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-02-08 14:50

Du kan jo også vælge at lave en genvej af Explorer og derefter fjerne alle genvejspilene

http://www.winhelp.dk/95f4.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-08 14:58

højrejklik på start - egenskaber - sæt hak i menuen start under fanen af samme navn og IE vil vise sig på skrivebordet under normale omstændigheder

samme sted fanen proceslinje sæt hak i vis hurtigstart (af og til skal man lige klikke på de muligheder der er for at få knappen tilpas aktiveret igen)

ingen dvale - højreklikk på skrivebordet - vælg egenskaber - vælg pauseskærm - knappen strømstyring - systemdvale under strømstyringsmodeller

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-02-08 16:29

Det er vist rigtigt - alt hvad du fik at vide: Jeg vil bare sige at når et ellerandet er slettet så forbliver det i papirkurveen indtil du sletter det endelige. Du kan finde det i papirkurven og trykke på genopret.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-02-08 18:38

Citat
hvordan jeg får internet exploren på skrivebordet uden at det er en shortcut?

Højreklik på skrivebordet
Vælg : Egenskaber - Skrivebord - Tilpas skrivebordet
Og strø nogle flueben ud med rund hånd.

Citat
"vis skrivebord" knap i quick launch menuen. Hvordan får jeg den igen?

C:\Documents and Settings\"brugernavn"\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Her ligger "Vis skrivebord"
Den er skjult !
Ud på skrivebordet med en genvej og træk den ned i quick launch menuen

Gambrinus

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-02-08 20:57

Spm 1. Gå i start> programmer> klik på internet explorer uden at slippe og træk den ud på skrivebordet.
Var det ikke det, du mente?

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 10-02-08 19:15

Genialt med den genvej. Det øgede lige min arbejdseffektivitet en hele del.

Tak for hjælpen allesammen. Jeg har i kke fundet ud af det med exploren endnu, men jeg kan jo fjerne den grimme genvejspil.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-08 19:31

Selv tak
Citat
Jeg har i kke fundet ud af det med exploren endnu, men jeg kan jo fjerne den grimme genvejspil.
slet den er på skrivebordet og brug den i Hurtigstart