/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
En brækket arm..
Fra : dior
Vist : 1977 gange
100 point
Dato : 07-02-08 23:53

Hej...
Jeg har en mor på 84 der brækkede armen i fredags..Nu bor hun så hos mig fordi hun intet kan selv..Det er højre hånd hun har brækket!!
Så er det jeg vil spørge hvornår hun kan klare sig selv?Tænker her på bad,madlavning..især..
Er her nogle med erfaringer når det handler om en dame i den alder??????Hun kan ikke engang åbne alle hendes beholdere der indeholder naturmedicin..Det vil vi andre jo nok kunne,ved at sætte pillebeholderne ned mellem benene,og så åbne med venstre hånd...Gipsen skal først fjernes omkring d.1/3...Forøvrigt er det et lille brud,sagde sygeplejersken..Men genoptræning bliver nok nødvendig..
Nu får jeg nok skæld ud over jeg har stillet spørgsmålet i en forkert kategori..men lige nu er jeg altså for træt til at kigge efter den kategori der vist hedder noget med sygdom..
Men det handler da om familie,ik'??
Og Mirit,hvis du ser dette,så ja..jeg er vist en chatquinn..var det ikke det du kaldte mig et andet sted?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-02-08 00:00

Skal lige tilføjes at hun er frisk nok i hovedet!!Men nok lidt kommanderende til tider,og kan godt lide at blive vartet op..Og jeg er godt nok træt..
Forleden stod jeg og vaskede op..Så kom hun ud med hendes tallerken og spurgte om ikke jeg havde "GLEMT NOGET"...
Med dét..mente hun HENDES tallerken..
Er jeg urimelig når jeg mener hun godt kan bære en tallerken ud med venstre hånd???
Jeg bliver ikke fornærmet over et ærligt svar!Men hav tålmodighed med mig,inden jeg skriver tilbage..Har en del om ørene pt...
God weekend til jer alle,også til Mirit selv om hun mobber mig med at jeg skriver så meget

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-08 00:04

For lige at drille dig lidt kan du bestemme dig er det armen eller er det hånden hun har et brud på og det tager sådan ca dobbelt så længe at hele når man er så ældre end da hun var en ungmø så føler med dig for du lyder lidt anstrengt ved tanken om en længere periode Kan du ikke finde ud af noget smartere en skruelåg der skal åbnes Feks. bøtter fra capputino med plastlåg som kan vippes af eller lignende?? udover det er der sikkert et par ting mere du må hjælpe hende med.Hvis du skal ud så må du da også ku få lidt kommunal hjælp til hende Eller det er måske mangel på det der får vores statsminister til at sige "det går ufatteligt godt med økonomien

Med ønsket om alt godt og hurtig sammengroning SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-08 00:06

Tag dig ikke af mirrit det fordi hun ikke ka så mange buksestaver Og hov hov hva ska os med en masse unger så sige de vil sku osse opvartes endog uden noget der er brækket

Hav en god ferie

mvh SunoFisken der er fræk lie nu

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-08 00:08

Nå det er vist dynetid der er jo nogle krævende unger allerede fra morgenstunden

Sov godt

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-02-08 00:23

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
For lige at drille dig lidt kan du bestemme dig er det armen eller er det hånden hun har et brud på og det tager sådan ca dobbelt så længe at hele når man er så ældre end da hun var en ungmø så føler med dig for du lyder lidt anstrengt ved tanken om en længere periode Kan du ikke finde ud af noget smartere en skruelåg der skal åbnes Feks. bøtter fra capputino med plastlåg som kan vippes af eller lignende?? udover det er der sikkert et par ting mere du må hjælpe hende med.Hvis du skal ud så må du da også ku få lidt kommunal hjælp til hende Eller det er måske mangel på det der får vores statsminister til at sige "det går ufatteligt godt med økonomien

Med ønsket om alt godt og hurtig sammengroning SunoFisk
Hi hi..Jeg er vist lidt forvirret..Tror det er omkring håndleddet..Hun mener selv brudet kom da en mand hjalp hende op at stå.Han burde have taget fat om hende "bagfra". i stedet for at hive hende op i hånden..(Misforstå mig nu ikke)Ja,jeg har det lidt anstrengt..Normalt tuller jeg rundt alene med mine katte..Jeg er helt ærligt ikke god til ældre mennesker hvad pleje angår,selv om jeg gerne ville..Jeg har forsøgt flere muligheder mht. hendes piller..Men er er lidt stædig..Men er sgu lidt hårdt for mig..Hmm..Jah..det går ufattelig godt med økonomien...Kommunene tænker jo at hun har en datter der er rimelig frisk..trods Fibromyalgi..Det glemte jeg lige at nævne for dem.Sagde bare at jeg jo var hjemme hele dagen..Og i morgen skal jeg selv ned og hente en badestol til hende...Og aner ikke hvor det er.Så må betale en taxa.Jeg kan nemlig blive væk i en postkasse!!
Ej!!Nu må jeg altså finde høkassen!!En ny og truende dag venter!!
Tak for din søde hilsen og interesseSon kanon dejligt,og rigtig god weekend til dig

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-02-08 00:31

Citat
Tag dig ikke af mirrit det fordi hun ikke ka så mange buksestaver Og hov hov hva ska os med en masse unger så sige de vil sku osse opvartes endog uden noget der er brækket

Hav en god ferie

mvh SunoFisken der er fræk lie nu
Nej nej,jeg tager mig ikke af Mirit.."Kender" hende jo efterhånden..Hi Hi
Nu er jeg jo gammel må du huske på,så jeg har ingen mindreårige børn
Sagde du FERIE????HMMMMM!!!!Det bliver vist først engang efter marts måned...........Nej..helt ærligt...Jeg må prøve at lære at sige fra noget før..men det er bare ikke nemt..
Jeg er rigtig meget vant til børn,men de er altså lidt ´nemmere at have med at gøre end ældre konerGod weekend til dig..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-02-08 00:38

Hmm..Temmelig afslørende!!!!Normalt drikker jeg ikke...(Særlig meget)...Men har jeg fået et glas for meget,laver jeg en masse stavefejl.....eller..kald det hvad du vil....men det irriterer mig at se jeg har lavet en del tastefejl..
Så lov mig én ting:
Drik ikke "den gule Gajol"...Det har jeg nemmerlig gjort i aften

Godnatfornu

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-08 00:58

Citat
Nu bor hun så hos mig fordi hun intet kan selv.

Kan ikke selv....eller vil ikke selv

Mit gæt er, at det kommer til at vare meeeeeeget længe før din mor igen kan klare sig selv......nu har hun selskab..og bliver passet i hoved og R** og har en at lade al sin elendighed og frustration gå ud over tilligemed.

Nu er jeg næsten sikker på du selv har bedt om "problemet"........for massevis af andre lettere tilskadekomne, klarer altså sig selv, evt. med hjælp nogen gange om dagen.

Og med den alder din mor har, vil jeg gætte på, at hun kunne få hjælp til personlig pleje, medicingivning og den slags fra kommunens hjemmeplejeordning, og ligeledes få mad leveret udefra.

Citat
Er jeg urimelig når jeg mener hun godt kan bære en tallerken ud med venstre hånd???

Og nej, du er ikke urimelig......og det er kun begyndelsen....om kort tid brokker hun sig over maden, rengøringsstandarden, at hendes tøj ikke sidder ordentligt, så er der for varmt, så for koldt, så er regeringen noget skidt og "hun ser heller aldrig andet end sure miner"........og......og ...og.....og hun får det bedre og du får det dårligere

Og det lyder måske barsk, men du gør hende en bjørnetjeneste.....skaber et afhængighedsbehov.......ældre mennesker i den alder, skal altså med pokkers vold og magt fastholdes i at klare sig selv så vidt det overhovedet er muligt, da det ellers meget let kan gå hen og blive en vedvarende situation med behov for hjælp til alting.

Og når hun er klar nok i hovedet, kan hun også bære, at du gør hende klart, at du KUN gør ting for hende, som hun er helt ude af stand til at klare selv......også selv om tingene er besværliggjort af, at den ene hånd er i gips.

I håbet om, at din mor snart får det bedre......og du ikke får det dårligere

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-08 07:51

Hov hov dova der var engang hun passede sine unger i begge ender, nu er det bare betalingstid. Det er jo ens mor det drejer sig om. Jeg har lige lejet et sommerhus til min gamle mor og hendes mand, for at lærer dem at bo i nærheden af mig for hun skal sku ikke overlades til det kommunales skrabede discounttilbud Jeg har tænkt mig at gøre så meget jeg kan, for at hun får det værdigt på sine gamle dage Hun er lige fyldt 80 år

Mvh SunoFisk der håber på -skin i dag

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-02-08 12:00

Du kunne lade som om du havde brækket venstre arm Bind den ind og sig til hende at du ikke kan lave noget med en hånd Så er hun tvunget til at hjælpe og der er stadig 2 hånder . At de så sidder på 2 forskellige personer er vel lige fedt, men det kan jo være hun fatter pointen og ironien og hvis du er heldig hjælper dig.

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 08-02-08 13:21

Hej !
Da jeg regner med din mor normalt bor selv, skal hun vel tilbage igen til sin lejlighed/hus, du holder ikke til at have hende boende i længere tid uden der vil komme konflikter i skulle jo helst bevare jeres vendskab, (et brud, det kan nemt tage 6 uger at hele). Hun må kunne få midlertdig hjemmehjælp til det hun ikke kan udføre med venstre hånd, er hun ellers en frisk og velfungerende dame, er der mange ting hun vil kunne med venstre hånd. Ring til kommunen og undersøg hvad hun evt kan få hjælp til.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 10-02-08 17:50

Ad medicin:
På apoteket fåes ugedoseringsbokse, heri doserer du til en uge af gangen. Så har hu også lært at styre en sådan inden hun evt. bliver let dement ( Her i huset bruger både gemalen og jeg en sådan, selvom vi hverken har brækkede arme eller er hukommelsessvækkede, og iøvrigt er ca. det halve af din mors alder).
At have din mor boende: Du holder ikke til det, har du brug for et "attack" nej, vel. Stress giver forværring i fibromyalgi, og kender jeg din mors generation ret, så er fibromyalgi ikke andet end dovenskab. Så jeg tror ikke det er sundt for dig at have hende boende.
De andre har ret i at ældre damer skal fastholdes i et mønster så tæt på deres almindelige dagligdag som muligt, ellers svækkes deres kompetencer, og hun har næppe lyst til at lande på aflastningsplads. Bor I langt fra hinanden? Ville det være muligt at få hende hjem, med hjemmehjælp og hjemme sygeplejerske til rengøring og daglig personlig hygiejne?? Du skal også huske at det, sandsynligvis, er noget grænseoverskridende for hende, at du skal hjælpe med at vaske hende.
Hun er sandsynligvis utroligt frustreret over at føle sig hjælpeløs, og at hun bor ved dig, gør ikke hendes hjælpeløshed mindre. Hvis hun var hjemme ville hun opdage at der var ting hun kunne løse, måske blot på en anden måde end vanligt.
Hvis du bor tæt nok på kunne I aftale, at du kom hver eller hveranden dag istarten, sørgede for at køleskabet indeholdt det der er brug for. Hjalp med de ting din mor havde måttet opgive.

Men det er så let at stå udenfor og rådgive, og så forb. svært når man selv har skoen på.

I den situation I står i, vil der også dukke nogle mønstre op hos jer begge, der er ældgamle, og som I begge bliver skruphamrende frustrede over.

Hvis din mor ikke er alt for nærtagende kun du evt. printe denne debat ud, og bede hende om at læse den. For at forklare, hvad der sker i dig, når hun stiller sig op på den måde.

Pas på dig!!

KH Mette

Kommentar
Fra : dior

Dato : 10-02-08 23:05

Tak for alle jeres søde hilsener.
Skal nok vende tilbage når jeg får en ledig stund!!

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-02-08 21:42

Hej igen.
Jeg skal nok vende tilbage lige pludselig,men må vente lidt endnu..
Har været nød til at sige til moren at jeg ikke kunne klare det mere.Jeg gik lige pludselig ned med flaget..Det viser sig nu,at hun klarer sig endnu bedre efter at hun er kommet hjem til sig selv.Og hun får hjælp fra kommunen.
Det gjorde hun allerede også et par dage efter at hun var kommet herhjem til mig.Jeg ringede selvfølgelig til kommunen,og hun fik virkelig en fin behandling!Der kom en hjemmehjælp hver dag og vaskede hende,og gav hende tøj på.Madlavning osv. ordnede jeg selvfølgelig.Det var heller ikke det jeg gik ned på.Men jeg er vant til at være alene,og så er det sgi hårdt lige pludselig at have en ekstra person herhjemme,når er er vant til at være mig selv.Jeg går ikke så højt op i spisetider,f.ex. Men moren skal have sin mad hver dag,på et bestemt tidspunkt.Det kunne jeg så ikke nægte hende,selv om jeg hellere ville have gemt mig under dynenMen det gik da fint et stykke tid..Og hun vil gerne flytte ned til mig og misserne,men det fortalte jeg hende,at det ikke kunne lade sig gøre...Hun har været sød til at samle kattehår op fra mine tæpper,så i den tid hun har været her,har jeg ikke støvsuget så meget som jeg plejer
Jeg må lige have lidt mere tid til at læse jeres svar igennem,så skal nok vende tilbage når jeg har læst dem alle..
Skal lige finde mig selv 100% først

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-02-08 21:53

Citat
Kan ikke selv....eller vil ikke selv

Mit gæt er, at det kommer til at vare meeeeeeget længe før din mor igen kan klare sig selv......nu har hun selskab..og bliver passet i hoved og R** og har en at lade al sin elendighed og frustration gå ud over tilligemed.

Nu er jeg næsten sikker på du selv har bedt om "problemet"........for massevis af andre lettere tilskadekomne, klarer altså sig selv, evt. med hjælp nogen gange om dagen.

Og med den alder din mor har, vil jeg gætte på, at hun kunne få hjælp til personlig pleje, medicingivning og den slags fra kommunens hjemmeplejeordning, og ligeledes få mad leveret udefra.
Hej Dova.Hun kunne ikke selv de første par dage,og de sidste dage hun var her..tror jeg godt hun kunne,men det var jo nemmere at jeg klarede det hun ikke selv "kunne"..Du har helt ret i at jeg selv har bedt om "problemet"..Straks da vi landede på sygehuset,og hun fik at vide armen/håndleddet var brækket,sagde jeg at hun så måtte komme hjem til mig og være et stykke tid,indtil hun kunne klare sig selv..Og jeps,hun får virkelig al den hjælp fra kommunen hun kan ønske sig!!Men hun nægter at spise det vaccumpakkede mad de serverer.Jeg sagde til hende at det da nok kunne gå an et stykke tid..men konen er stædig..Da hun var hos mig nød hun at få boller i karry,stegeben,suppe,andebryst,deller,osv.Såååå..madlavningen må jeg stadig stå for.Jeg tænker jo også på hendes alder.Jeg klarer nok at tage hjem til hende et par gange om ugen,med et par portioner mad til fryserenDet var hårdt at jeg måtte indrømme at jeg ikke kunne klare det mere.Hun blev da også ked af det,men kunne samtidig godt forstå mig.Og det er jeg glad for.Men endnu er jeg ikke blevet mig selv.Der går nok lige nogle dage endnu
Hej for nu

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-02-08 22:03

Citat
Og nej, du er ikke urimelig......og det er kun begyndelsen....om kort tid brokker hun sig over maden, rengøringsstandarden, at hendes tøj ikke sidder ordentligt, så er der for varmt, så for koldt, så er regeringen noget skidt og "hun ser heller aldrig andet end sure miner"........og......og ...og.....og hun får det bedre og du får det dårligere

Og det lyder måske barsk, men du gør hende en bjørnetjeneste.....skaber et afhængighedsbehov.......ældre mennesker i den alder, skal altså med pokkers vold og magt fastholdes i at klare sig selv så vidt det overhovedet er muligt, da det ellers meget let kan gå hen og blive en vedvarende situation med behov for hjælp til alting.

Og når hun er klar nok i hovedet, kan hun også bære, at du gør hende klart, at du KUN gør ting for hende, som hun er helt ude af stand til at klare selv......også selv om tingene er besværliggjort af, at den ene hånd er i gips.

I håbet om, at din mor snart får det bedre......og du ikke får det dårligere
Kom altså til at smile lidt over det du her har skrevetDu fik ret i det med at her er for koldt..eg er vant til ca. 21 graders varme,hvor hun skal have omkring 25 grader!!Helst mere!!Jeg kunne ikke lufte ud da hun var her..Det var forfærdeligt!Det var næsten det værste!!Så det foregik i smug om natten,når hun sov.Så lukkede jeg døren til stuen hvor jeg sov,og så kan jeg love dig for der blev luftet udOg jeps..Hun brokkede sig tit over den musik der blev spillet i tv,og den slags..Hmm..Arbejder du forresten med ældre mennesker??Jeg havde det ret dårligt et stykke tid,intil jeg fik sagt fra..Og moren har det meget bedre nu.Vi taler sammen et par gange om dagen i tlf. og hver dag er der fremskridt.I dag kunne hun selv hælde vandet fra kartoflerneDet ville jo heller ikke være så smart hvis jeg helt gik ned med flaget,så kunne jeg jo slet ikke hjælpe hende på nogen måde..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-02-08 22:13

Citat
Hov hov dova der var engang hun passede sine unger i begge ender, nu er det bare betalingstid. Det er jo ens mor det drejer sig om. Jeg har lige lejet et sommerhus til min gamle mor og hendes mand, for at lærer dem at bo i nærheden af mig for hun skal sku ikke overlades til det kommunales skrabede discounttilbud Jeg har tænkt mig at gøre så meget jeg kan, for at hun får det værdigt på sine gamle dage Hun er lige fyldt 80 år
Du har ret i at det er éns mor,men derfor kan det godt være lidt hårdt alligevelDu har måske en sød kone/kæreste så du ikke er alene.Men et ældre menneske er meget plejekrævende,og kan også være krævende på andre områder.Jeg er selv ked af at jeg ikke kunne magte det..Og jeg var nød til at være ærlig og sige fra.Jeg ville gerne gøre meget mere for min gamle mor,men det er svært når man ikke har kræfterne.Jeg har også mine 5 katte som kræver meget pleje.De er hele mit liv,og dem kan og vil jeg ikke skille mig af med.Så ville min verden helt gå i spåner..Og hvis det skete,ja..så kunne jeg slet ikke være noget for min mor.
Jeg beundrer dig for at du tager dig så godt af din mor,og hendes mand.Og håber du kan blive ved med detJeg måtte give op-desværre

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-02-08 22:15

Citat
Du kunne lade som om du havde brækket venstre arm Bind den ind og sig til hende at du ikke kan lave noget med en hånd Så er hun tvunget til at hjælpe og der er stadig 2 hånder . At de så sidder på 2 forskellige personer er vel lige fedt, men det kan jo være hun fatter pointen og ironien og hvis du er heldig hjælper dig.
Tak for dit skønne indlægJeg læste det for sent,så kunne desværre ikke afprøve det

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-02-08 22:21

Citat
Hej !
Da jeg regner med din mor normalt bor selv, skal hun vel tilbage igen til sin lejlighed/hus, du holder ikke til at have hende boende i længere tid uden der vil komme konflikter i skulle jo helst bevare jeres vendskab, (et brud, det kan nemt tage 6 uger at hele). Hun må kunne få midlertdig hjemmehjælp til det hun ikke kan udføre med venstre hånd, er hun ellers en frisk og velfungerende dame, er der mange ting hun vil kunne med venstre hånd. Ring til kommunen og undersøg hvad hun evt kan få hjælp til.
Ja,hun bor for sig selv,og kom hjem i mandags.Gipsen skal af allerede omkring den 1/3.Det var heldigvis kun et lille brud,og det er kun en gipsskinne hun har påHun fik meget hurtig hjælp til personlig pleje da hun var hos mig.Jeg ringede straks til min kommune,som så sørgede for at hun blev visiteret til den kommune hun bor i..Dvs. at det er min mors kommune der skal betale til min kommune..Ret indviklet,men det fungererOg nu får hun hjælp derhjemme til alt.Undtagen den vaccumpakkede madDet nægter hun altså..
Hej fra mig

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-02-08 22:36

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Ad medicin:
På apoteket fåes ugedoseringsbokse, heri doserer du til en uge af gangen. Så har hu også lært at styre en sådan inden hun evt. bliver let dement ( Her i huset bruger både gemalen og jeg en sådan, selvom vi hverken har brækkede arme eller er hukommelsessvækkede, og iøvrigt er ca. det halve af din mors alder).
At have din mor boende: Du holder ikke til det, har du brug for et "attack" nej, vel. Stress giver forværring i fibromyalgi, og kender jeg din mors generation ret, så er fibromyalgi ikke andet end dovenskab. Så jeg tror ikke det er sundt for dig at have hende boende.
De andre har ret i at ældre damer skal fastholdes i et mønster så tæt på deres almindelige dagligdag som muligt, ellers svækkes deres kompetencer, og hun har næppe lyst til at lande på aflastningsplads. Bor I langt fra hinanden? Ville det være muligt at få hende hjem, med hjemmehjælp og hjemme sygeplejerske til rengøring og daglig personlig hygiejne?? Du skal også huske at det, sandsynligvis, er noget grænseoverskridende for hende, at du skal hjælpe med at vaske hende.
Hun er sandsynligvis utroligt frustreret over at føle sig hjælpeløs, og at hun bor ved dig, gør ikke hendes hjælpeløshed mindre. Hvis hun var hjemme ville hun opdage at der var ting hun kunne løse, måske blot på en anden måde end vanligt.
Hvis du bor tæt nok på kunne I aftale, at du kom hver eller hveranden dag istarten, sørgede for at køleskabet indeholdt det der er brug for. Hjalp med de ting din mor havde måttet opgive.

Men det er så let at stå udenfor og rådgive, og så forb. svært når man selv har skoen på.

I den situation I står i, vil der også dukke nogle mønstre op hos jer begge, der er ældgamle, og som I begge bliver skruphamrende frustrede over.

Hvis din mor ikke er alt for nærtagende kun du evt. printe denne debat ud, og bede hende om at læse den. For at forklare, hvad der sker i dig, når hun stiller sig op på den måde.

Pas på dig!!

KH Mette
Uha..hvis jeg kom med sådan en doseringsbox,ville min mor bare sige at sååå gammel er jeg da ikke...Og hvis hun en dag bliver dement,vil hun alligevel have glemt hvordan man åbner sådan en tingestMen ellers en rigtig god idé hvis man slal have piller om dagenDu har ret i at det ikke var sundt for mig at have hende boende..Det lærte jeg i de 3 uger hun var her..Og ja,måske kunne jeg ikke magte det,pga. Fibroen..Hun véd godt at Fibro ikke handler om dovenskab.Hun kunne bare ikke forstå det i starten.Men det har hun fundet ud af for flere år siden.God idé med den aflastningsplads du taler om,men min mor er mægtig stædig,og sådan noget vil hun slet ikke høre tale om...Hun har haft hjemmehjælp i mange år,men kun til rengøring.Hun er kommet hjem nu,og jeg har sørget for det hele til hende.Både min og hendes kommune er utrolig søde til at hjælpe og støtte.Ja du har ret.Hun har lige pludselig fundet ud af at hun kan rigtig mange ting efter at hun er kommet hjem,som jeg vist før har nævntDebatten her har jeg ikke printet ud,for hun er MEGET nærtagende..Men mange tak for din hilsen.Du har så evig ret i det du har skrevet!!
Hej fra mig

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 21-02-08 22:40

Tak for svaret dova.Det har hjulpet og lettet mig meget at skrive sammen med jer alleMoren tog hjem til sig selv i mandags,og klarer sig rigtig godt,selv om jeg stadig laver mad til hende.Men det er ok,da vi ikke bor så langt fra hinanden
Mange hilsener herfra.
Ps.
Som sædvanlig kanon svært at give point,men måtte jo vælge

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-08 23:09

Selv tak

Og glad for at høre, at det går fremad nu, både for dig og din mor