/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hurtig overførsel af data ?
Fra : EA_HS
Vist : 913 gange
100 point
Dato : 03-02-08 22:26

Da Jeg har købt ny PC, vil jeg gerne overføre mine data (fra gl. HD)
Til den nye PC. (HD)
(dokumenter, fotos, musik, programmer osv. )
Men hvordan gør jeg det hurtigst muligt,… ?

Har prøvet med dvd skiver, (rw)
hukommelseskort (sd) 2 gb.
usb nøgler

Men nu vil mine pc,er ikke mere,.. får beskeden
Filerne er kan ikke slettes, og nye kan ikke indsættes,.?
(både dvd skiver, sd card og usb nøgle)

Kan det være noget virus ?
Håber nogen kender problemet, og har et godt råd/hjælp
Mvh EA_HS

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-02-08 22:48

Det hurtigste vil nok være at flytte den gamle harddisk over i den nye elektronhjerne.
Du kan evt. tilslutte den i stedet for et CD/DVD drev.
Husk at hvis der er 2 enheder på et IDE kabel,
skal den ene kodes som master og den anden som slave.
Hvis der er tale om SATA enheder, skal den gamle harddisk bare tilsluttes på et ledigt SATA kabel.
Gambrinus
Filer kan ikke slettes ? ? ?
Prøver du ikke at kopiere ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 23:02

Øh man kan da vist bare forbinde dem så vidt jeg ved det ku man da med ældre putere men ved ikke med sikkerhed om det kan lade sig gøre i dag med nyere modeller (har ikke prøvet det)

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-02-08 23:32

Programmer kan ikke overføres men skal installeres.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 04-02-08 00:17

Jo,.. jeg kunne naturligvis flytte den gamle HD over i den nye PC,..!
Men så har jeg jo stadig en gl, sløv HD. !
Jeg er lovet at den nye HD (sata II) skulle være 2 – 3 gange hurtigere end
Den gamle,
Det er jo ikke den bedste løsning, hvis jeg havde gjort det hver gang,..
Var jeg i dag indehaver af en utrolig sløv HD fra år 2000 på ca 3 – 4 gb

Programmerne kan jeg altid installere igen,. Men tidligere har jeg
Brændt div data som f.eks billeder, musik videoer dokumenter osv.
Derefter indstalleret på den nye PC. … herefter slettet data,
Fortsat med at brænde, flytte, slette flere gange, indtil jeg har fået alle
data flyttet,.. ( ca 20 . 30 GB ) u/problemer

men nu er der opstået et problem,.. ingen af PC,erne vil slette da data
der ligger på mediet, (dvdrw, sd card, usb nøgle)
(og som er flyttet), der kommer en fejlmelding a la
FILERNE ER SKRIVEBESKYTTET,…. (og kan ikke slettes,..! )
det er vel ikke normalt,..?

mvh. EA_HS

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-02-08 01:09

Du aner næppe hvad du har gang i. Systemfiler og den slags er skrivebeskyttet, fordi det går galt hvis man prøver at flytte dem. Du skal også passe på ikke at overskrive vigtige systemfiler i din nye computer.
Flytning af relevante datafiler er nemmest ved midlertidigt at forbinde den gaml harddisk i den nye computer. så kopieres direkte mellem harddiske og den gamle tages ud efter kopieringen. Derefter gemmes den som sikkerhedskopi. for det tilfælde at der alligevel var noget vigtigt man ikke fik med.

Jeg tror du skal have hjælp af en computerkyndig. For det lyder som noget ret tosset, du har gang i.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-08 09:09

Du kan kun flytte billeder dokumenter og lyd uden problemer ellers ka ske det som nævnes før dette svar
vh Sunofisk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-08 13:16

Hvis det er det sådan:

Gammel HD i computer
Der skal en ny HD i samme computer
Begge HD er SATA

Hvis ikke du vil genindstallere og de to harddiske kan køre på samme slags driver.

Så kan det klones over.

Kommentar
Fra : alarm112

Dato : 05-02-08 20:12

Hej hvis du køber et USB 2.0 SATA/IDE kabel kan du tilslutte din gl. HD med din computer hvor din nye HD sidder i og så overfører, den gl. bliver ligesom en ekstern HD.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-02-08 22:50

Hej "alarm112"
det lyder sgu let, enkelt og overskueligt,.. (faktisk sådan noget lign. jeg havde tænkt mig)

jeg var lige ved at tro, at jeg var tæt på at være skyld i "jordens undergang"
(at dømme ud fra de andre svar jeg har modtaget,..!)

men nogle har en tendens til at gøre tingene mere,.. (meget mere) besværlig end de er,..

hvordan ser det omtalte kabel ud,..?
kan jeg evt. bruge et alm. usb kabel (fra gl. PC,.... til ny PC.) ?
(ellers tak for at klart svar)
mvh. EA_HS

Kommentar
Fra : alarm112

Dato : 05-02-08 23:18

Hej.
Igen gå ind på dette link. http://www.batteribyen.dk/usb___sata___ide_hdd-p-3583.html?cPath=237_257&osCsid=caa5395155a121876f1fe05b2f13cc72 så finder du hvad du søger koster kun 149 kr og det virker.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-02-08 23:45

det ser helt rigtig ud,
tusinde tak for hjælpen 'alarm112'

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-02-08 23:54

Nåååå.... EA_HS
Du ku' jo i starten ha' meldt ud, at du ikke vil/tør pille sidedækslet af din nye elektronhjerne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-02-08 01:55

Hmmmm ,..!!!

Nåååå.... EA_HS
Du ku' jo i starten ha' meldt ud, at du ikke vil/tør pille sidedækslet af din nye elektronhjerne.
Gambrinus

HVIS DU HENTYDER TIL DIN ”MILD SAGT ’UNDERLIGE’ LØSNING”….. ??

<< Det hurtigste vil nok være at flytte den gamle harddisk over i den nye elektronhjerne.
Du kan evt. tilslutte den i stedet for et CD/DVD drev.
Husk at hvis der er 2 enheder på et IDE kabel,
skal den ene kodes som master og den anden som slave.
Hvis der er tale om SATA enheder, skal den gamle harddisk bare tilsluttes på et ledigt SATA kabel.
Gambrinus
Filer kan ikke slettes ? ? ?
Prøver du ikke at kopiere ?,,,,,,,,,,,,>>

DET VILLE DA VÆRE DYBT ”GODNAT”,……!!! (DÆKSEL, ELLER EJ)

DU FLYTTER MÅSKE OGSÅ DIN GAMLE BILMOTOR OVER I
DIN NYE BIL,.. (HVIS DU KØBER NY BIL),…….??

JEG EFTERLYSTE EN HURTIG METODE TIL AT FLYTTE MANGE/STORE DATA
(BILLEDER, WORD DOKUMENTER, MUSIK- VIDEOFILER MM.) !!!!

JEG KAN DA SAGTENS SE AT DIT FORSLAG ER ”HURTIG”,….!!!
MEN SELV DU,.. MÅ DA INDRØMME AT DET ER DEN DÅRLIGST TÆNKELIGE
LØSNING

PS. SAMTLIGE ”DÆKSLER” HAR,.. JEG VÆRET NØD TIL AT ”PILLE AF”...!!!
DA JEG KØBTE PC.EN UDEN DVDRW DREV,.. SAMT LYDKORT OG RAM BLOKKE,.!

SAMTIDIG TROR JEG AT DU SELV KAN SE AT ”ALARM112” HAR EN BETYDELIGT SMARTERE LØSNING PÅ ”PROBLEMET”
MVH. EA_HS

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-02-08 03:57

Du bli'r hurtig sur. hva' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-02-08 09:01

Nå men det klarer i lige selv ses benet ud herfra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-02-08 09:23

Hurtigste og ganske gratis overførsel af data fra HD til HD, er ved hjælp af de indbyggede kabler i comp.
Sidepladen af og på med HD...........................over med data.

Næste metode er med et converterkabel til USB ...................... rimelig hurtig.

Så er lige spørgsmålet.................er det kun data eller skal styresystem og programmer med over.

Nå - men du har jo løst opgaven.