/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hemmeligt sted på nettet :)
Fra : Hisdancingone
Vist : 556 gange
20 point
Dato : 03-02-08 01:06

Hej :)
Jeg kunne godt tænke mig at skrive en dagbog der ligger på nettet et eller andet sted, hvor ingen kan læse den... sådan et sted der bare er mit.. men hvor kan jeg gøre det og hvordan ??? Jeg er tilkoblet en antenne forening.

De bedste hilsner
His dancing one

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 03-02-08 01:21

du sætter kode på siden så andre ikke kan åbne den
så er det din helt privat.
du kan også bare lade være med at sætte link knap til siden så er det kun dig der ved den ligger der.
undlade at lave megatags så er den svær at finde, medmindre du får brugt ord med 6 i bogstaver, eller andre meget kendte ord.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-02-08 01:30

Var det ikke en idee bare at have den på en USB nøgle. Så er det jo kun dig der har den.
Bare en tanke..
mvh Ben

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 01:33

Hvis du feks har tdc som udbyder på din netforbindelse har du automatisk 1 gbyte plads Og sikkert også hos andre ellers er der også andre gratissteder

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 03-02-08 02:06

Hvad vil du dog bruge det til?????? den dag du er død, er der ingen der kan læse det, men det er måske heller ikke meningen eller er det???????. Det bedste bud er givet højere oppe såsom USB nøgle med code men den kan heller ikke åbnes og jo det kan den, også på nettet, så alt kan åbnes, så ligemeget hvor det bliver lagt, er der nok en der kan åbne det du har skrevet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-08 02:37

Jeg undrer mig over hvorfor du vil have dagbogen på nettet, når den skal være hemmelig, du kan lige så godt have den på computeren når ingen må have adgang til den, men dig om det, jeg vil foreslå dig en Yahoo mail konto: https://login.yahoo.com/config/login?.intl=dk&.src=ym&.done=http%3A//mail.yahoo.com tilmeld dig gratis, få en ny e-amail adresse og kodeord som skal bruge for at logge ind, når du er inde er der en notesbog som du foreksempel kan oprette en mappe som hedder Dagbog, log ind hver dag, klik på fanebladet Notesbog og åben din dagbog for at skrive dagens hændelser, fra en hvilken som helst computer med net forbindelse som du har adgang til, du kan skrive hjemmefra eller når du er på rejse fra en netcafe, hver afsnit skal så starte med datoen, så kan du bare rulle ned og se hvad du har lavet for mange måneder siden, hold koden hemmelig så er det kun dig som kan læse den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-08 02:42

Min notesbog bruger jeg som Foretrukne, der er en masse links som jeg har fundet, blandt andet her på Kandu tip og spørgsmål, dem kan jeg så bruge når jeg er ude for at hjælpe en af vennerne med computer problemer, smart ikke

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-02-08 06:23

Tjaaa....
Vi har jo alle en E-Box, der følger os hele livet.
http://www.e-boks.dk/
Gambrinus

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 03-02-08 06:33

Opret dig hér - http://www.fyldepennen.dk/dagbogen/ - du bestemmer selv om dine dagbogsindlæg skal være private eller offentlige!

/Torben

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-02-08 08:07

Citat
Jeg kunne godt tænke mig at skrive en dagbog der ligger på nettet et eller andet sted, hvor ingen kan læse den

Hehe findes ikke. Den udbyder som du ligger det ud til har jo altid muligheder for at læse hvad du har skrevet.

Hvis det er ok, kan du jo frit vælge mellen de forslag som kommer her i spørgsmålet.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 03-02-08 09:46

En hjemmeside kan læses af alle som kan søge sig ind til den.
Hvis du har en googlemail, kan du sende mails til dig selv, og de bliver liggende ude hos google, og der er kun adgang med dit password.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-02-08 09:50

Citat
Hvis du har en googlemail, kan du sende mails til dig selv, og de bliver liggende ude hos google, og der er kun adgang med dit password.

Eyvind
Hvorfor sende til sig selv den kan jo bare gemmes som en kladde i Gmail hvis det er den du mener

Men stadig væk er den ikke helt gemt for google kan jo kikke med hvis der bliver brug for det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-08 09:54

Yes - ocorner det tænkte jeg ikke lige på med kladden.
Så man håbe at den ikke lige bliver slette i en oprydningsrus.

Ja google-folk kan se dagbogen hvis de vil--------------alt på nettet kan ses.

Godkendelse af svar
Fra : Hisdancingone

Dato : 03-02-08 12:01

Ja, det er som ikke fordi jeg har et hemmeligt liv, men jeg er en meget flekterende kvinde, som bare havde brug for et sted til tanker inden de kunne offentliggøres :)
Tak for dit svar Eyvind, jeg har oprettet en gmail :)
Jeg er ny i det her forum, men håber jeg får glæde af det.. rigtig god søndag til dig

De bedste hilsner
His dancing one

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-08 15:20

Selv tak - jeg bruger bl.a. gmail til at huske ting, og har en mappe på gmail "gemme" til ting og sager. Selv i udlandet kan jeg komme til de oplysninger / link.
På udlandske comp. bør man slette historikken, så andre ikke surfer videre.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-02-08 15:27

Eyvind

Ja Gmail kan kun anbefales, er der altid, også selv om din computer går ned og bliver om installer.

Bruger også meget kalender programmet, den sender auto mail til mig når jeg skal huske.
Bruger Gmail Notifier på computeren kan kun anbefales.