/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
GPS?
Fra : ocorner
Vist : 623 gange
100 point
Dato : 02-02-08 15:32

Ja ja jeg ved denne spørgsmål har været stillet før, men der er komme så mange nye og ønske ikke at give 4000 kr. elle mere for en GPS, max ca. 2000 hvis den er opdateret men de nye veje i danmark.

Skal bare kan finde vej for mig, har tænk på en Garmin men er er så mange modeler at vælge i mellem.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-08 15:45

Garmin er et rigtigt valg.

Her er en test af fra oktober 2007

http://www.erhvervsbladet.dk/article/20071018/news03/101120129/

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-02-08 15:56

- du kan købe en Garmin Nüvi 350 med det nye Europakort, for omkring 2000,-. Har ejet den og haft den med syd på, fin GPS...

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=167628

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-08 17:04

Har lige købt en garmin 200 for 999 kr. kan opdateres . Den er helt ok.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 02-02-08 18:49

Kikker på denne

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=010%2D00656%2D02&mode=Extended&GroupGuid=50&SelectedGroup=5035

Men er i tvivl om den er på dansk m.m og hvor ny kortet er.

Er der nogle der har handlet hos getmore.dk er de ok.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-02-08 23:46

Som skrevet står ovenfor, så behøver du ikke at give meget over 1000 kr., hvis den kun skal kunne vise vej.
De dyre af slagsen har så mange funktioner, som du IKKE har noget at bruge til, når du er på farten.
MP3 afspiller - Jamen det kan man da få i en bedre kvalitet i en god autoradio.
Billedfremviser - Hmmm enten kender man det i forvejen eller også har man alligevel ikke billed af stedet, som man køre til.
Bluetooth til mobilos - Ja men det er vel indbygget i de fleste mobile, det der håndfrie.
Navnet - Ja det må man betale for, hvis det er meget reklamekendt.
Når bare der er trafikmelder som kan ændre din rute, hvis det er nødvendigt, så skulle det sagtens kunne tilfredsstille de fleste.
Husk at tage den med dig, når du går fra bilen. For selv om der er rigtig mange der har en GPS, så er der stadig nogen imellem, der gerne vil have en gratis, for enhver pris.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-02-08 14:55

ja, du har nok ret severino

Men lige et spørgsmål mere angående kort valg

Hvis jeg vælger den med den Nordiske Lande kort, stoppe den så lige hved grænsen til tyskland eller er grænsekioskerne men ja helt til Flensborg.

Hvad koster det at opdater kortet, er jo vigtig når prisen skal sammenlignes, hvis kortet er for gammel kan det jo blive for dyrt købt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-02-08 15:25

Det kan variere fra den ene til den anden. Nogle navigatorer har et delvist europakort, med det overordnet vejnet, medens andre har det ikke.
Så spørgsmålet er: Hvor ligger dit behov, og køb så det dækker. Spørg også ind til opdateringsdatoen på det medfølgende kort.
Selv nyeste opdateringer, kan meget vel være af en dato, hvor der stadig mangler forholdsvis nye veje.
Mit det nyeste kort, mangler kvarterer i min by, som har været anlagt for 1½ år siden. Så det er nok det offentlige der ikke får opdateret de data, som disse kortfrabrikanter modtager.
Ingen kort er 100% perfekte, slet ikke på husnummer niveau. Jeg besøgte et område ved Brøndby strand, som har ligget der i en årrække, men det husnummer som jeg ville indtaste fandtes ikke. Der var kun et par numre på de beboelser, som lå nærmest det område som jeg søgte. - Nu lå alle disse rækkehus lejligheder ud til et fælles parkeringsareal, hvilket kan være årsagen.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-02-08 16:08

Kan se Bilka har tilbud på Garmin nuvi 200 til 969 kr så det bliver den jeg vælger.

Men vil lige købe den først inden jeg lukker tråden.

Så der kan godt gå 14 dage.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-02-08 16:24

Det skulle også være en udemærket navigator. Jeg har selv 2 Garmin, hvor den ene er ca. 8 år gammel, og kun med sporlog, men egner sig godt til brug, hvor der ikke er vejnet at tage hensyn til, og som dækker hele jorden, da den kun benytter koordinatangivelser.

Det sammen gælder den anden som er en lille håndholdt, der virker efter samme princip. Den er god til traveture og fjeldvandring, hvor man har sporloggen at gå tilbage efter, hvis alt andet glipper, f.eks. på grund af usigtbart vejr o.lign.

Men kortnavigatoren er en god investering, og nogle modeller, som har kortmateriel liggende på et udskifteligt SD kort, kan nemt opdateres med nye kort, lige som der til nogle modeller også kan få søkort, så den er universal.

Garmin har bl.a. den fordel, at de har kort over store dele af verdenen, som man kan tilkøbe, hvis man skal besøge fjerne steder på kloden.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-02-08 16:36

morgen severino

Det er en Garmin nuvi 200 der skulle gerne være det hele på ;)

Godkendelse af svar
Fra : ocorner

Dato : 13-02-08 18:09

Tak for svaret piaskov.

Tak har købt den i Bilka, Garmin 200 lige det jeg har brugfor men kort 2008 til 939, så det kunne ikke være billiger og bedre.

Har jo ikke brug for hele Europa, så meget køre jeg ikke.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-02-08 18:34

Det var dejligt !!! MANGE tak