/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kan godt MODTAGE mail..MEN..!!
Fra : dior
Vist : 735 gange
200 point
Dato : 30-01-08 18:32

Hej
Jeg har måske sat mit spørgsmål under en forkert kategori,men håber da alligevel at få hjælp,og gerne skåret ud i pap,da jeg syntes computersprog er kanon besværligt at forstå
Når jeg modtager mail i Outlook Express,er der ingen problemer.Men de mail jeg sender fra OE,bliver ikke modtaget.Kun ganske få gange...Får en tilbagemelding om at mailen ikke kunne afleveres.Og det har ikke noget at gøre med at postmodtagernes indbakker er fulde.Det har jeg selvfølgelig undersøgt..Jeg har ikke pillet ved nogle indstillinger..Det tør jeg nemlig ikkeSå hvis du mener at du kan hjælpe,vil jeg blive super glad!Men husk nu jeg skal have det skåret ud i pap!!Jeg har antivirus(AVG)og flere forskellige dimser mod spam,spyware,osv.
Jeg bruger Windows XP,hvis det er til nogen hjælp..
Ikke sikkert jeg skriver tilbage i aften..Men bedre sent end aldrig,ik'?
Hilsen fra dior.

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 30-01-08 18:35

hvis den ikeke kan sende dem så er det en port der hedder smtp du skal ændre og den skal du kontakte dit internet firma for at få.. jeg har tdc og har ringet til dem og fået hjælp

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 18:38

Tak bedsteJeg har One som udbyder.Det der før hed B-one..Eller er det Connect me det hedder??Jeg roder altid rundt i alt det pc sjovGemmer lige dit svar

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 30-01-08 18:49

det var det bedste jeg kunen finde på lige nu hehe

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 30-01-08 18:51

jeg kender mange der ikke kan alt det der til pc
men med mail er der 2 porte den ene hedder: pop3 og den er til alt den post du skal modtage og så er der jo den anden som hedder: smtp som er til alt den post du sender

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 18:52

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5696 hent versionen der passer til din version - formodentlig version 6 vis du kører xp - og følg vejledningen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 18:54

Det er da kanon sødt af dig at du prøver at hjælpeSå vidt jeg kan se,er det dér med SMTP og POP 3 rigtig nok..Men er ikke helt 100% sikker..Så venter lige på nogle flere svar

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 18:54

Ups..Det var til bedste...

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 18:56

Hej Mirit
Det vil jeg da lige tjekke i morgen..Men jeg har jo ikke TDC som udbyder..Kan jeg så godt bruge det alligevel?Undskyld min uvidenhed

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 18:58

jeps du kan godt bruge den alligevel - de har alligevel nupset den fra mikroblød

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:01

obs - husk at genstarte din pc bagefter

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:04

Citat
jeps du kan godt bruge den alligevel - de har alligevel nupset den fra mikroblød
Tak,det vil jeg prøve engang i morgen.Er for træt lige nuMen i al fald foreløbig tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:06

sov sødt - og find lige ud af hvor du har udbyder

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:08

Kan bare ikke lære hvem der er min udbyder.Fortæl mig det liiiige,så hænger jeg et stort skilt op foran min pc
Kan det passe at det er One?Eller er det Connect me?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 19:14

Du har IKKE one som netudbyder.....

Så HVEM er det lige du har ?????

Connect me kunne det være hvis du bor i en boligforening...
men HVILKEN smtp DE bruger ved jeg ikke - det må stå i dine papirer fra firmaet....

Den kunne hedde smtp.connectme.dk - men det er et gæt.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:14

kan vi andre da ikke vide - hvor betaler du internet forbindelse til ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:18

hmmmmm - dior - nu ved jeg jo hvor du bor fra en oplysning i sin tid - og ved også der er nogen der netop bruger connect me der - så det er en mulighed

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 19:20

Hmmm..

Ser ud til de bruger Struernet til mail - kan det være rigtigt ????

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:22

Citat
Du har IKKE one som netudbyder.....

Så HVEM er det lige du har ?????

Connect me kunne det være hvis du bor i en boligforening...
men HVILKEN smtp DE bruger ved jeg ikke - det må stå i dine papirer fra firmaet....

Den kunne hedde smtp.connectme.dk - men det er et gæt
Hellooo Refi..Jeg bor i en boligforening,så det må være Connect me der er min udbyder..Som jeg har brugt i lang tid.Det er først NU der er kommet problemer når jeg sender post..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 19:22

Hvis det passer er det denne du skal bruge som SMTP

smtp.struer.net

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 19:23

I må da have fået nogle oplysninger vedrørende Connectme og struernet.....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:24

Citat
smtp.struer.net
Struer net har intet med det at gøre.Det troede jeg også engang,men det er to vidt forskellige ting

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 19:25

Hvis problemet pludselig er opstået kunne det måske skyldes der mailserver er nede....

Så er standardsvar

Prøv igen senere

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:26

Jeg har haft Connect me længe som sagt,og ja,har fået oplysninger fra Connect me.Har ikke været inde og pille i nogle indstillinger..Irriterende er det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 19:26

OK

Det var blot fordi Connectme skriver at de bruger struernet til mail.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:27

i outlook express - kig under funktioner - indstillinger - konti - knappen egenskaber og fanen post - fremgår det ikke hvem udbyder er der ?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:27

Problemet har jeg haft mindst 14 dage..Bruger i stedet min g-mail,og Yahoo

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:28

Citat
i outlook express - kig under funktioner - indstillinger - konti - knappen egenskaber og fanen post - fremgår det ikke hvem udbyder er der ?
Tjekker lige..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 19:28

Men har du IKKE pillet er der noget der tyder på det blot er deres mailserver der har problemet....

Så enten vente eller kontakte dem....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:28

nå dit chathoved - nej refi det var ikke dig så havde jeg brugt nogle andre ord - prøv nu lige at reparere med filen jeg linkede til og genstart først - det kan jo være nogle filer der er defekte

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:32

Citat
outlook express - kig under funktioner - indstillinger - konti - knappen egenskaber og fanen post - fremgår det ikke hvem udbyder er der ?
Ved konto står der B-ONE.Ved type står der POST (STANDARD)Ved forbindelse står der LOKALNET(LAN)

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:34

Citat
Men har du IKKE pillet er der noget der tyder på det blot er deres mailserver der har problemet....

Så enten vente eller kontakte dem....
Tør da ikke at pilleSå måske har du ret,selv om det er længe problemet har været der.Ringer til dem én af dagene,og vender frygteligt tilbage

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:36

Citat
nå dit chathoved - nej refi det var ikke dig så havde jeg brugt nogle andre ord - prøv nu lige at reparere med filen jeg linkede til og genstart først - det kan jo være nogle filer der er defekte
Ja,jeg er vist et chathoved/fjollehovedSådan bliver jeg når jeg er meget træt....Så det er jeg titJeg prøver dit link i morgen,hvis jeg prøver nu går der bare helt kage i det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:39

naaah tdc linket kan ikke lave kage i noget som helst - dog - jeg kender ikke connectme - sååeeehh ????

btw - husker du sender mange billeder - kan det være der er et filter der frasorterer e-mails ?? prøv at kontakte connectme om det

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:45

Citat
naaah tdc linket kan ikke lave kage i noget som helst - dog - jeg kender ikke connectme - sååeeehh ????

btw - husker du sender mange billeder - kan det være der er et filter der frasorterer e-mails ?? prøv at kontakte connectme om det
Nej nej...Jeg mente nu heller ikke at linket kunne lave kage i noget..Jeg mente bare at jeg ikke skal lege med pc når nu jeg er så træt..Du har ret i at jeg sender mange billeder,men selv om det er ren tekst,opstår fejlen alligevel..(Hmm...Du har en stor tålmodighed,det tror jeg der er mange der er glade forJeg er i al fald!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:51

billeder der sendes i ren tekst - hvad mener du ???

jaja ved det godt - men mange blokerer for html mails - det kan også være grunden

tålmodighed og mig ??? nææh - de to ting går ikke så godt sammen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 19:55

Citat
billeder der sendes i ren tekst - hvad mener du ???

jaja ved det godt - men mange blokerer for html mails - det kan også være grunden

tålmodighed og mig ??? nææh - de to ting går ikke så godt sammen
Nix,du misforstod..Jeg mener at fejlen også opstår når jeg KUN skriver tekst,UDENat sende billeder.Så det har intet med blokering at gøre
Tålmodighed har du da når det handler om at hjælpe andre,og især mig der er så umulig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 19:58

det tager en umulig at kende en anden umulig

du skal nok finde ud af det når du ikke er så træt mere og du kan altid kontakte din udbyder omkring problemet.

outlook express - kig under funktioner - indstillinger - konti - knappen egenskaber og fanen post - fremgår det ikke hvem udbyder er der ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 20:00

Endelig kunne problemet jo være at ALLE er på i det øjeblik du sender....

Så er der måske ikke mere båndbredde til dig - timeout.....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 20:05

Citat
det tager en umulig at kende en anden umulig

du skal nok finde ud af det når du ikke er så træt mere og du kan altid kontakte din udbyder omkring problemet.

outlook express - kig under funktioner - indstillinger - konti - knappen egenskaber og fanen post - fremgår det ikke hvem udbyder er der ?
Hmm,er da glad for jeg ikke er den eneste der er umulig..Men så må du være umulig på andre områderDet står vist ingen steder hvem min udbyder er her i Konti..Der står det som jeg tidligere skrev (kl. 19.32)Det er rigtigt at det er Connect me der er min udbyder..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 20:07

Citat
Endelig kunne problemet jo være at ALLE er på i det øjeblik du sender....

Så er der måske ikke mere båndbredde til dig - timeout.....
Det kan jeg ikke forestille mig,da problemet jo har været der i al fald 14 dage.Og problemet er der både nat og dag..Men lover dig at jeg vil ringe til min udbyder,og skal nok skrive tilbage senere,og fortælle hvad de har sagt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-08 20:07

jeg tænkte nu på - også - hvordan dine indstillinger er for mailen - de vil alligevel blive kontrolleret hvis du ringer til udbyder

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 20:08

Smutter for nu,men skal nok vende tilbage.Foreløbig tak for jeres tålmodighed

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 20:09

Citat
jeg tænkte nu på - også - hvordan dine indstillinger er for mailen - de vil alligevel blive kontrolleret hvis du ringer til udbyder
Ringer til dem én af dagene

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 21:05

Refi,du omtalte Struer Net.Her er lidt af teksten der stod inde på Connect-me's hjemmeside:http://peecee.dk/upload/view/94281
Så helt uret har du ikke når du skriver om Struer Net.
Men de henviser kun til Struer Net hvis man har brug for en e-mail.Jeg har så valgt OE i stedet

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-01-08 21:09

Nu er jeg altså smuttet i kassen,men syntes dog lige jeg ville sende dig denne hilsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 21:23

Citat
Men de henviser kun til Struer Net hvis man har brug for en e-mail.Jeg har så valgt OE i stedet

Og de to ting har INTET med hinanden at gøre...

Det der er brug for at vide er ikke dine mailadresser eller hvilke programmer du bruger - men HVEM der "sidder" på din postkasse....

Det er NORMALT din NETUDBYDER - men da Connect me IKKE tilbyder email har de nok heller ingen SMTP som er den der sender DIN post til de respektive.... (dette uanset hvor du har dine adresser)

Så spørgsmålet er om det så er struernet eller en helt anden

Men da du ikke har pillet må vi gå ud fra at du har den rigtige SMTP i dit program...

Og så må det være udbyder der har et problem.....

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 30-01-08 23:48

For det første: Der findes ikke nogen port, der heeder "smtp" eller "pop3". Det er protokoller, som kommunikerer via fastlagte porte....
Porte har altid et nummer. Så det er ikke problemet.

Jeg har en gang erfaret, at lige præcis dit problem kunne løses ved at afinstallere en eventuel eksisterende virus-beskyttelse (som jævnligt fortæller, at der skal betales for at komme videre???) og så enten betale eller installere et andet.

Så skulle det køre igen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-08 09:16

justuniverse - dior kører med avg som er gratis !

Kommentar
Fra : dior

Dato : 31-01-08 15:04

Citat
Og de to ting har INTET med hinanden at gøre...

Det der er brug for at vide er ikke dine mailadresser eller hvilke programmer du bruger - men HVEM der "sidder" på din postkasse....

Det er NORMALT din NETUDBYDER - men da Connect me IKKE tilbyder email har de nok heller ingen SMTP som er den der sender DIN post til de respektive.... (dette uanset hvor du har dine adresser)

Så spørgsmålet er om det så er struernet eller en helt anden

Men da du ikke har pillet må vi gå ud fra at du har den rigtige SMTP i dit program...

Og så må det være udbyder der har et problem.....
Det er ONE der sidder på min postkasse...Struernet har jeg intet at gøre med overhovedet.Jeg valgte ONE fordi jeg så kan bruge HTML.Det kan jeg ikke hvis jeg bare bruger Struer Net..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-01-08 15:20

Har connect me da en aftale med One - eller er det samme firma ??????

Det er DIN UDBYDER der sørger for at posten går i de rigtige postkasser....

Da Connectme ikke arbejder med mail må de jo have en aftale med en eller anden....

Men lad DET bare være (du har jo ikke pillet) - så det MÅ stå rigtigt uanset hvad der står....

Så må det jo være One du skal henvende dig til.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-03-08 09:39

er din pc gået på pension dior ??

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-03-08 09:02

Hej Mirit.Nej,ikke min pc der er gået på pension,men mig

Ej,jeg har været syg et stykke tid,og har været indlagt,så der går lige et stykke tid før jeg kan komme ind og besvare de spørgsmål jeg har herinde.Men kan da lige fortælle at det er Connect me jeg betalet til,så det må jo nok være dem der er min udbyder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-03-08 10:36

problemet er vel ikke din udbyder men at du ikke kan sende mails osv

Citat
Får en tilbagemelding om at mailen ikke kunne afleveres.Og det har ikke noget at gøre med at postmodtagernes indbakker er fulde

en mail kan ikke afleveres hvis modtagerens adresse for eks er skrevet forkert

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-08 10:48

Og lad os så bare slå fast....

Din NETUDBYDER er Connect me
Din MAILUDBYDER er One (Connect me har IKKE mailserver)

Hvorfor de lige har valgt StruerNet at arbejde med, ved jeg ikke.....
Connect me er KUN en udbyder der lejer sig ind på ANDRES net - så måske derfor.....
De leveret KUN til INTRANET (boligforeninger o.lign. der har internt net)

Så fejlen kan OGSÅ være i jeres boligforenings opsætning.....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-03-08 16:21

Nej..véd godt at mailen ikke kan afleveres hvis mail adressen er forkert..Det vil jo være lidt af en umulighed,ik'?
Men der er INGEN der kan modtage de mails jeg sender fra OE,og adresserne jeg skriver er selvfølgelig rigtige..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 08-03-08 16:26

Det er rigtigt at Connect me ikke tilbyder mailadresser,derfor har jeg selv valgt ONE.Struernet kender jeg intet til...
Og lad os så bare slå fast....

Din NETUDBYDER er Connect me
Din MAILUDBYDER er One (Connect me har IKKE mailserver)

Hvorfor de lige har valgt StruerNet at arbejde med, ved jeg ikke.....
Connect me er KUN en udbyder der lejer sig ind på ANDRES net - så måske derfor.....
De leveret KUN til INTRANET (boligforeninger o.lign. der har internt net)

Så fejlen kan OGSÅ være i jeres boligforenings opsætning.....

Der har ikke været noget galt med opsætningen i boligforeningen før..jeg véd ikke hvad der er sket,men vil ringe til dem en dag inden længe