/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Compaq disk kan ikke skiftes?
Fra : ingelein
Vist : 557 gange
50 point
Dato : 29-01-08 21:04

Hej
Nu har min gamle Compac Deskpro EN series været hos en EDB tekniker for at få en større harddisk end de famøse 6 GB. Efter 14 dage kan jeg i morgen afhente den ............ med en 6 GB harddisk. Det lykkedes ikke LB-DATATEK at finde en passende større harddisk til maskinen. Hvis nogen derfor kender nogen, som har en Compaq harddisk med lidt flere GB er jeg interesseret. Næsten alt over 6 GB kan bruges, men jeg forestiller mig noget i retning af 30. - Det er stadigvæk en af de gamle harddiske med de brede "lakridsbånd". Hedder det noget med IDE?
Nå, anyway jeg må tage til takke med den og glæde mig over den bærbare med de 160 GB + 160 ekstern GB.
Mange hilsner fra Ingeborg

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 29-01-08 22:56

Det lyder mystisk, husk at få en forklaring på hvorfor den ikke kunne skiftes.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-08 23:15

Compaq var specielle for år tilbage.
Enten var de låst i Bios og skulle have biosopdateringer hvis man ville ud over de grænser Compaq havde lagt i deres serier eller også skulel man have specielle programmer for at instalere opperativsystemer på dem.

Tror du ikke du baer skulle ofre den og købe en ny PC?
Det er vel begrænset hvor meget an skal koste på en gammel PC....

mvh benjamin

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-01-08 03:56

Teknikeren har nok fundet ud af det samme med låsningen af Compaq, ellers skal han være ualmindelig dum.

De brede lakrisbånd vil såmænd leve en del år endnu.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 30-01-08 07:40

Hvis han er så meget teknikker, så skulle han vel også kunne låse den op

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 30-01-08 12:27

Hej allesammen
Tja, jeg kommer jo ikke ret meget videre med det, men forsøger nu HP-supporten som sidste chance. Jeg har jo ofret de 350 kr. til teknikeren. Surt sjov
Med venlig hilsen Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 31-01-08 15:38

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Det nok det mit barnebarn altid siger: Compaq er lige så speciel som du - I passer godt sammen.
Mange hilsner Ingelein - men vi er ikke lige gamle!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-01-08 16:12

Tak
De kære børnebørn...
Så få lidt glæde af barnebarnet, ham vedkommende til at anskaffe dig en lille god bærebar...
mvh Ben

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-02-08 13:46

Hej Ben
Jeg har skam en fin HP nx7300 bærbar, men jeg ville gerne holde liv i Compaqen også - mest på grund af skærmen, som jeg synes bedre om - og dels fordi den bærbare rent ergonomisk ikke er ideel. Jeg tror aldrig jeg kunne nøjes med en bærbar, selvom den ikke fylder så meget på et skrivebord. Jeg kan da også klare mig med en 4 GB USB pen. Så langsom er det nu heller ikke, bare lidt mere besværligt. Måske skal jeg vænne mig til en anden arbejdsrutine.
Ha' en god søndag
Med mange hilsner Ingelein