/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Blokeret email?
Fra : EazyOne
Vist : 594 gange
300 point
Dato : 29-01-08 19:29

Jeg har haft problemer med at sende til visse personer.
Jeg har ligeledes haft jævnlige problemer med spam videresendt fra min mailserver.

Er der et sted hvor jeg kan se om mine domainer/IP-adr. er blevet blokeret pga. fx spamproblemer?

/EZ1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 19:32

Det får du da at vide fra din mailudbyder hvis de mener du sender spam

At du modtager spam er ikke din udbyders problem....

Dem du ikke kan sende til kan også skyldes at de ikke tømmer deres postkasser eller at filerne er for store - så bliver de afvist....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 19:34

Hvis det er din EGEN mailserver der udsender spam er du åbenbart IKKE beskyttet godt nok....

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 29-01-08 19:51

REFI> Du her ret mht. beskyttelse, men det er netop det jeg arbejder på nu.
Men jeg ved at jeg selv kan blokere at mails fra udvalgte domainer på min egen mailserver, og derfor tænkte jeg om jeg kan se om der evt. er udbydere der har mig "blacklistet".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 20:07

Det vil jo stå på de mails du får retur....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-08 22:01

postmaster returnerer hvis adresse er forkert osv - samme hvis der er blokeret for dig

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-01-08 22:44

mht dit første problem:
Hvis du sender via get2net til f.eks. TDC kan der gå op til 24 timer før den kommer frem !!!!!
Forsøg viser, at det er get2net, som har et problem, men jeg kender ingen løsning herpå

Det andet problem:
Ofte er internetleverandøren f.eks. TDC så god til at fjerne spam, at det ikke er nødvendigt at gøre yderligere.
Ellers kan man bruge f.eks.:

Gratis spamfilter med support fra Bullguard
Nu kan du få en hjælpende hånd i kampen mod spam i din indbakke. Det danske sikkerhedsfirma Bullguard tilbyder et gratis spamfilter med support døgnet rundt.
www.pcworld.dk/art/9162?a=newsletter&i=452
Download the FREE BullGuard Spamfilter

Spamfighter
Hvis du har brug for et Spam Filter derhjemme eller på kontoret, eller vil du beskytte en server mod spam, er du kommet til det rette sted. SPAMfighter tilbyder et godt antispam produkt til både private og virksomheder.
Det virker sammen med Outlook Exåpress
http://www.spamfighter.com/Lang_DA/

leob

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 07:01

Citat
Hvis du sender via get2net til f.eks. TDC kan der gå op til 24 timer før den kommer frem !!!!!
Forsøg viser, at det er get2net, som har et problem

Hvor har du den oplysning fra ?????

Al vores post går via Telia men det meste fra get2net-adresser og der er ingen problemer

Generelt kan du jo KUN sende via din netudbyder - uanset hvor du har adressen...

Kommentar
Fra : leob

Dato : 30-01-08 09:39

to af mine venner har flere gange sendt mail til mig, som er blevet forsinket i op til 18 timer.
Jeg besøgte derfor en af dem og sendte 2 mails til mig selv via get2net. De blev forsinkede i mere end 12 timer. Ved samme lejlighed sendte jeg de samme to mails, bare via en TDCserver (fra samme computer). De kom omgående frem.
Det er inden for de sidste 14 dage, jeg har observeret dette. En ven har set det samme og har spurgt TDC, men de kendte intet hertil.
leob

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-01-08 14:22

Det tyder mere på en opsætningsfejl i den komputer du omtaler....

Det andet lyder utroligt - så ville det jo gælde alle

Kommentar
Fra : leob

Dato : 30-01-08 22:01

Det ville jeg også have troet, men de to af brugerne er meget kyndige og de har ikke haft disse problemer hele tiden (og der er intet nyt installeret) , så ...
leob