/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette kolonner i exel
Fra : BjornJ
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 29-01-08 18:19

Jeg sidder og knokler med exel. Et af mine problemer er at der er en masse tomme kolonner.
Når jeg skriver ud kommer der blanke sider ndor der kun står navnet på filen.
Jeg har mange andre problemer, men vil tage et ad gangen i håbom at der dukker en god pædagog op.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 18:21

Afmærk kolonnen - højreklik - slet

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-01-08 18:30

Alm slet af kolonner har Refi givet svaret på..

I menu linien kan du også vælge "Vis" -> "side skrift"
Her kan du så vælge hvad du vil have udskrevet....

Du kan også vælge at scalere din side til en side ved
ved at undre på scala forholdet.
"Filer" -> "sideopsætning" -> "faneblad side"
Det er også her du ændre på side hoved og fod på udskrifter, margen så der kan være mere på et ark..
mvh Ben

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-01-08 18:32

Marker de felter (Kolonner og rækker) du vil ha' udskrevet.
Vælg :
Filer - Udskriftsområde - Angiv Udskriftsområde.
Vælg dernæst :
Filer - Vis udskrift.
Der kan du se hvordan udskriften bliver, før du printer ud.
Gambrinus

Kommentar
Fra : clou

Dato : 29-01-08 18:32

Klik på den kollonne der skal slettes - På menulinien går du op i Rediger - Slet - prik i Hel kollonne - Ok. Så skulle den være væk

Clou

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-01-08 18:55

Endnu mere radikalt...

select kun de søjler du vil arbejde videre med med Ctrl
kopier til sheet 2
slet sheet 1

Voila, Svend

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 29-01-08 19:00

Tak for de hurtige svar.
Jeg har allerede skrevet en gang, men fik det vist ikke sendt, så jeg må på den igen.
Jeg har prøvet og markere og slette, men jeg kan ikke se at der sker noget.
Måske sker det uden for skærmen, men jeg er ikke meget for at gå derud for jeg har på fornemmelsen at det er på den måde at de overflødige kollonner bliver oprettet.
Jeg bruger kun kollonnerne til T, men der er kolonner til Ck.
Jeg håber I kan forstå min forklaring så jeg kan få at vide hvordan jeg kan slette alle kollonnerne på en gang. At slette dem en af gangen vil jeg aldrig blive færdig med.
Alle mine forsøg laver jeg i en kopi af det "alvorlige ark"

Bjørn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-01-08 19:10

>Måske sker det uden for skærmen

Brug min anvisning og du har kun det relevante tilbage,
slet alt det overflødige i det gamle sheet, også alt ukendt uden forskærmen...

Svend, der har dummet sig i 40 år

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 19:13

Jo.

Du smed det i et forkert spørgsmål

Hvis du har så mange kolonner at du mister overblikket (forsvinder ud af skærmen) - må du jo tage dig tiden og slette dem du kan se.....

Hvordan er de opstået - flytter/kopier du de tomme kolonner - det kan ske hvis du bare trækker med musen - for så kan der jo nå at komme mange...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-01-08 19:15

Hvis du bruger den med vis, vil du se det antal sider der udskrives med nummer.
god fornøjelse

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-01-08 19:29

Har du prøvet min løsning ?
http://www.kandu.dk/spg116154.aspx#1309478
Det er jo lige meget, hvor mange felter der er i regnearket.
Det drejer sig om, kun at få dem skrevet ud, som du bruger. Ik' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 29-01-08 19:30

Kom igen svendgiversen med det der om select!
Jeg forstå det ikke rigtigt!
Jeg har dummet mig i langt mere end 40 år, bare ikke inden for EDB.
TIl refi
Jeg ved ikke hvordan det er opstået, men når jeg sletter dem, jeg kan se, kan jeg ikke se at der sker noget, for det jo uden for skærmen. Det er jeg utryk ved, men hvis der ikke er andre måder jeg kan gøre det på så må jeg jo igang.
Du ved måske at mit moto er "Evnen til at kunne er viljen til at ville"
Men det tager tid.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 19:37

Selvfølgelig kan du ikke se det hvis de er udenfor skærmen....

De resterende rykker jo bare indad og overtager bogstaverne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-08 19:38

Men bare rolig - de forsvinder hvis du sletter dem

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-08 20:10

Prøv i Excel at trykke på søjle A, derefter C og derefter E, kun den sidst udpegede søjle er valgt.

Hold Crtl nede og gør det samme; alle tre søjler er valgt, copy med Ctrl c
gå til næste regneark side (sheet 2) og pres Crtl v for paste,
og de tre udvalgte (før hveranden søjle) står nu samlet i søjle A, B og C...

På denne måde udvælger du det, og kun det, du vil have med over på næste side uden snavs, Svend

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 29-01-08 20:39

Tak for svaret svendgiversen.
Du får point, Refi har så mange!
Jeg tror jeg fik løst alle mine problemer af en god ven i Frankrig, der har noget gratis telefonværk.
Det er fantastik at det kan lade sig gøre.

Bjørn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-01-08 20:49

Tak for det Bjørn,
bedre at flytte til en ny side uden snavs, Svend