/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bluetooth mus
Fra : Desmersnaps
Vist : 939 gange
200 point
Dato : 28-01-08 22:35

Hej folkens
Jeg har lige investeret i en "Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000", men kan ikke få skidtet til at virke. Jeg kan ikke finde noget support eller en manual til den på Microsofts hjemmeside, og ved ikke helt hvordan man gør. Bluetooth er slået til på min bærbare. Jeg har tændt musen, og trykket på bluetoothknappen. Er der noget jeg skal gøre på den bærbare? Når jeg går ind i kontrolpanel og dobbeltklikker på "bluetooth enheder" sker der ikke noget, burde der ikke det? Nogen der kan hjælpe?
Mvh Kasper
PS: Jeg bruger Vista.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-01-08 22:47

Hvis der ikke var en brugsanvisning med musen, så har sælgeren snydt dig.

Problemet er at bluetooth er mange forskellige ting med forskellig funktionalitet.

Man skal være meget heldig hvis man tager to forskellige bluetooth enheder, og de så bare lige kører sammen. og selv da skal mindts en af dem indstilles med den andens kode.
Sådan en mus er formentlig født med en kode, som skal indstilles i computeren under parringen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 22:52

Øhh transor er det noget du helt sikkert ved jae undskyld men det lyder sku lidt mærkeligt at det skulle være så forskelligt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-01-08 22:53

Hvis du går ind i denne com ka du så ikke se når du sætter den til
Og Har du evt.prøvet en anden indgang ??

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-01-08 23:13

jeg ved ikke hvordan dit bluetooth er sat op men har du ikke mulighed for at søge efter enheder?
jeg har desværre kun prøvet at forbinde mobiltlf med bluetooth til pc og her søger jeg efter enheder..
mht transoor bemærkning har jeg også hørt om problemer med forskellige typer bluetooth enheder som ikke kankommunikere sammen.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 28-01-08 23:21

Fundet denne link til pdf manual

http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/documentation/default.aspx

Men jeg syntes ikke jeg kan finde den i listen??

fundet via musens egen side:

http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/productdetails.aspx?pid=099

MVH

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 28-01-08 23:24
Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-01-08 23:25

Jeg måtte prøve med tre forskellige bluetooth til min computer, før jeg fik en , som kan med min mobiltelefon, og jeg har opgivet med bluetoohh mellem den bærbare og telefonen.

Har også for nulig været til et foredrag om noget mekanik med bluetooth, hvor det kom frem at de flete ikke kunne klare at udnytte det, så man havde også en kabelmulighed.
Ja jeg ved både fra andre og min egen erfaring at bluetooth udstyr, kan køre efter flere forskellige standarder, og ikke nødvendigvis kunne snakke sammen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-01-08 23:34

Jeg ku' tænke mig, at du nok skal lade din bærbare søge efter musen under noget som Bluetoothenheder / Trådløse forbindelser / ????? i kontrolpanel.
Gambrinus
(Bare en ide)

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 29-01-08 14:43

@ h_bmv
Som du selv nævner er der ingen manual til musen på de sider. Mht support får jeg bare at vide jeg skal kontakte forhandleren,

@alle
har siddet og kæmpet med det længe nu, og gider simpelthen ikke bruge mere tid på en f*** mus, så går ned og afleverer den i morgen og får en god gammeldags....
Men tak for svarene

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 29-01-08 17:05

- Det behøver ikke afholde dig fra at få en trådløs mus, prøv evt. en "almindelig" trådløs med usb dims til. Mener at det er Logitech der har en med en så lille usb dims at jeg tror du kan lade den sidde i usb porten når du pakker den bærbare i tasken?

Ved i andre hvad det er for en model jeg tænker på? , jeg kan sq heller ikke lige finde den.

Mærkeligt at den bluetooth mus ikke er på microsoft's egne sider !? dårligt.

MVH.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-01-08 17:49

Er du helt sikker på at den mus er til bluetooth, og ikke bare en almindelig trådløs mus, hvor du ikke har fået basisenheden med ?.

Noget tyder på det, når den ikke findes som bluetooth på ms hjemmeside.

De ekpedienter ved ikke altid hvad der er de sælger.

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 29-01-08 22:31

@ h_bmv
Jep, det var det jeg mente med gammeldagsmus, men det er jo lidt svært at vide Lyder godt med så lille usb dimer. Havde nu bare håbet at jeg helt kunne undgå en dimmer ved at bruge bluetooth...

@transor
Jep, det er bluetooth. Det står endda på selve musen. Den kan godt findes på hjemmesiden, men der er ingen drivere eller manualer til den. Meget underligt...

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 30-01-08 07:00

Jeg mener at have set den mus med lille usb dims i Bilka kataloget mange gange sidste år, men tør ikke love noget, kunne ikke finde den i online kataloget i går......

Kommentar
Fra : den_bedste30

Dato : 30-01-08 18:44

er du siker på at du har installeret driver til musen og til din bluetooth på din pc

Kommentar
Fra : lp-dennis

Dato : 19-02-08 11:13

Denne mus bliver tilsluttet uden transceiver, så du skal bare først sætte dit bluetooth "til" på computeren, vent lige 2 min og tryk så på knappen under mussen, hvis det ikke virker skal du kontakte din forhandler for det er måden man gør (Har selv musen). Der findes INGEN driver til denne mus. men prøv lige et par gange hvis det ikke virker første gang!