/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Højtalere - hvilke er gode?
Fra : acilia
Vist : 787 gange
50 point
Dato : 27-01-08 18:46

Jeg skal købe et par højtalere til min pc. Jeg bruger min pc som mit stereoanlæg og har al min musik herinde. Derfor skal det være et par gode højtalere.
Hvilket mærke bør jeg kigge efter? Nogle har sagt Logitech - er det korrekt?

Havde tænkt mig at de skulle koste omkring en tusse.
Skal ikke være surroundsound systems osv. Bare et par helt almindelige over gennemsnittet gode højtalere

kh
Acilia

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-08 18:49

Du kommer nok længst ved at LYTTE til dem.....

Så ned i en butik og hør hvad der falder i dit øre.....

Der er et kæmpeudbud i den prisklasse - men hvad med din komputer ?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 27-01-08 18:49

Jeg har mit kørende gennem mit 5.1 anlæg via et aux kabel.
Sys jeg klart er det bedste.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 27-01-08 18:55

Snakker vi hi-fi eller bare lyd? Det første kan du glemme til den pris!

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 27-01-08 18:58

Logitech er helt klart ok (til spil og baggrundsmusik). Slet ikke dårlig. (ejheller godt).

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-01-08 18:59

Vi har Creative Giga Works T 20 og de kostede 699 kr. i Computercity (og andre steder). De blev stærkt anbefalet af en specialist. Det er ikke sorroundsound. Men der er stik foran til høretelefoner.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 27-01-08 19:07

Ok jeg ved godt at jeg ikke får surround sound osv. i den prisklasse - jeg leder nok bare efter noget der er sådan ok til den pris - og ja som skal bruges til musik/radio/baggrundsmusik.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-08 19:08

Prøv at læse min gamle tråd, jeg fandt nogle virkelig gode højtalre til min pc

http://www.kandu.dk/Spg111553.aspx

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 27-01-08 19:10

Creative får rigtig gode anmeldelser.
Kig på PCworld anmeldelser

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-08 19:25

Jeg har Lenco Multi Media Sound proffesional hi fi bass active speaker system mx 1587 De er virkelig Fede der kan også reguleres på bas og diskant Og gav omkring en tusse fro en 8 år siden og de kan skam endnu Ellers kan der jo også sættes et stereoanlæg til puteren så lyden kommer den vej og så tror jeg ikke mange puterhøjtalere kan hamle op med det hvis man altså har et fedt anlæg. ELlers er der et link her http://butik.dk/index.php?cPath=37_458
Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-08 21:13

Jeg ved ikke om du har læst min gamle tråd??

Men jeg købte disse, bare i sorte

http://www.zitech.dk/product/BigImage.aspx?ID=155600

Og jeg siger dig de kan spille

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-01-08 22:46

Jamen Logitech har da også et stort udvalg http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_speakers/&cl=dk,da
Dem jeg vandt i tidernes morgen her på Kandu... spiller stadig forrygende godt
Noget hen a'la dem her (dog i en ældre udgave)
http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_speakers/devices/234&cl=dk,da

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-08 22:56

Der er godtnok mange forskellige god holda op meen mine er nu de bedste

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-08 22:56

e

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-01-08 23:46

Ja jeg mener nu at dem jeg foreslog er de bedste.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-01-08 08:33

Tusind tak allesammen - jeg smutter i diverse forretninger og kigger lidt og så vender jeg lige tilbage - bliver helt spændende.
Nordsted1 jeg læste din gamle tråd - rigtig godt og de er godtnok fede de højtalere dér du har købt i sort!

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 28-01-08 09:06

Sidder lige og kigger lidt og støder på disse her - de ser seje ud - men nogle der kender mærket?

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=219564

Kommentar
Fra : rasso01

Dato : 28-01-08 09:18

Læste om Audio engne i et US HIFI blad. De fik mega ros - koster 199$ du kan dem her: http://audioengineusa.com/store/product_info.php?products_id=79&osCsid=ef5913823290cb400d795e84f4040b87

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 28-01-08 09:29

JBL er et gammel kendt kvallitetsmærke men kender ikke lige de der spacy nogle

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-01-08 13:37

acilia Når du nu er i gang, så vælg surroundlyd - hertil kræves 4 højtalere (Satellithøjtalere), 1 subwoofer, 1 centerhøjtaler. Med Surroundlyd får du en "federe" oplevelse af lyd i rummet.
Nu er det jo ikke nok med højtalere alene, et godt lydkort "spiller" også ind, men det er monteret i de fleste computere i dag - kig bag på din PC samt se betydningen af farverne her:
http://peecee.dk/index.php/upload/view/79178

Kommentar
Fra : Dyreborg1986

Dato : 31-01-08 20:16

Logitech, Creative, JBL....så går du ikke galt i hvert fald

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 31-01-08 20:21

Hovsa jeg troede jeg havde fået lukket det her spørgsmål..
Jeg HAR købt mine højtalere og det er disse her:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=219564

Kunne ikke lade være... Ved godt at de måske ikke er det bedste af det bedste...
MEN jeg er en pige og udseende betyder så åbenbart noget haha
Så jeg måtte købe nogen der passede i farven til resten af mit hus

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 31-01-08 20:22

Tak for svaret Sunowich. Ja du godkendte jo mærket så...
Og tusind tak for alle besvarelserne...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 20:37

De ser sku da også seje ud faktisk lidt ala en rock eller blæksprutte eller lign Lige noget for en fisk som ham der sunowichdel fiskowich