/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Er denne PC hurtigt nok???
Fra : taliskoko
Vist : 572 gange
100 point
Dato : 25-01-08 16:21

Jeg søger en ny PC til hjemmebrug. Den skal kunne arbejde med flere programme såsom photoshop , word og frontpage samtidigt. Er den noget værd til lige omtrent 7K hos MM Vision.??

Tekniske Specifikationer:

Motherboard:    ECS P35 Neo-F motherboard (Core2 FSB1333MHz)

CPU køler:    Temperaturstyret Silent køler

Ram:    Original 6GB DDRII-800 PC6400 DualChannel RAM

Harddisk:    Samsung 500GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid (16MB cache)

Grafik:    Nvidia GeForce 8600GT 1024MB PCI-E Grafikkort

Kabinet:    Bogart Carry Miditower Deluxe LowNoise (Med håndtag)

Strømforsyning    Rasurbo 530W ATX 17dB strømforsyning Super Silent

Lyd:    8 kanals audio codec RealTek (SoundBlaster komp.)

Drev:    Sony 20x Sata DVD-brænder +/- Dual layer

Netkort:    100/1000 Mb/s Realtek GIGABIT, Supports ACPI Power Management

Software:    Alle drivere m.v. medfølger.

Service:    Vision ServicePack

Stik/forbindelser:    2 x PS/2 stik
10 x USB 2.0 Port (4 x Rear USB 2.0, 6 x internal)
1 x Speak-out, 1 x Line-in, 1 x Mic-in
1 x RJ-45 LAN Jack Gigabit
1 x Floppy
1 x IDE Connector(Ultra DMA 100/133)
1 x Front Audio
5 x SATAII 3Gb/s Connector
2 x DVI

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-01-08 16:25

- nu spøger du? Den kan da køre "hvadsomhelst" - og rimelig pris...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-01-08 16:29

Fin hurtig pc, men hvad for processor er der i

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-01-08 16:29

Jeg orker bare ikke at samle min egen igen. Den er 2-3 år gammel. Det er jeg nok også blevet for gammel til. Og så synes jeg det her ikke er helt skævt, men jeg følger ikke med på bundkort og ram market mere, så derfor søger jeg lidt ekspert hjælp herinde.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-01-08 16:32
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-01-08 16:52

En meget hurtig cpu må man sige. Den kan du godt købe.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 25-01-08 16:59

Jeg har lige købt en magen til men med lidt mindre ram og jeg kører Officepakken, 3 grafikprogrammetr, spil, musikprogrammer samt 8 andre programmer, og den er stadig lige hurtig selv om jeg arbejder med 4 programmer samtidig.

Så den kan du sagtens anskaffe dig, og så er du fremtidssikret i mindst 2 -3 år.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 25-01-08 19:03

Med de tekniske specifikationer du nævner der, ville jeg nøjes med bare at bekymre mig om prisen
Og hvor godt et ry firmaet har, hvis du altså køber det pr. postordre...

Ved i hvert fald at Nvidia GeForce er et forrygende mærke. Og når du skal arbejde med flere grafikprogrammer samtidigt...så er 6 GB RAM slet ikke værst. Og samtidigt er DDR RAM jo noget af det hurtigste RAM...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 25-01-08 20:09

mystik:

Jeg er ikke så bange for at handle hos MM vision. De har en stor fysik forretning i Roskilde.

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 26-01-08 15:07

taliskoko:

Hmm...ved ikke om jeg helt har forstået spørgsmålet...

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 27-01-08 15:58

Hej.
Lyder måske underligt, for det er en supermaskine, men harddisken.
Fotos fylder godt (også selv om det er i jpg-format, så det er det svage led, og det, selv om 500GB er dagens standard, så køb du roligt.
Du kan evt. sammenligne med Aldis tilbud, og så se, hvordan din er bestykket.
VH
Leif

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 31-01-08 11:28

Tak for svaret granner01. Dyret er bestilt.