/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Åbne billeder med program???
Fra : ingelein
Vist : 517 gange
50 point
Dato : 23-01-08 22:12

Hej
Jeg bruger mine points lige så hurtigt som jeg får dem. Det sørger da for omsætning i biksen .

Kan nogen fortælle mig hvor jeg går ind og beder om at få åbnet mine .JPG
filer uden hele tiden at få at vide at de ikke kan åbnes. Min maskine prøver lige nu at åbne med Nero ..... men jeg vil gerne ha' dem åbnet i et "gængs" program - jeg har indtil flere, men hvor "skruer" jeg om på det?????

Jeg har set siden med "åbn altid med dette program", men når jeg peger på programmet, funker det ikke.
Taknemmelig for hjælp, som kan spare mig for mange klick.
Mvh Ingelein

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 22:14

Du kan evt. prøve at åbne dem i Paint

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 22:16

I første omgang skal du nok ikke sætte flueben ud for "Åbn altid med dette program"
Men først sikre dig at du kan åbne billedet i Paint

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 22:17

Ps.Højreklik og filen,og klik så på "åbn med".
Derefter klikker du på PAINT,og klikker på OK

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-01-08 22:18

Hej dior

Tak for tipset, men jeg burde nok have skrevet at jeg ikke gider åbne billederne i PAINT, fordi de er alt for store der. Så det vil jeg ikke.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 22:21

Har du ikke installeret nogle billedbehandlingsprogrammer?Så kan du prøve at åbne dem dér

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 22:22

Du kan gøre billederne mindre i Paint,ved at markere billedet,og så trække i hjørnerne.Og derefter klikke på filer,og gem som...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-01-08 22:25

Hej Dior
Jeg vil ikke først åbne mit billedbehandlingsprogram, som jeg har hele 3 stk. af - PSP8, Canon, og et HP, som jeg alle bruger til at redigere med.

Når jeg f. eks. får et billede sendt med en mail, vil jeg kunne åbne med et enkelt klik uden at åbne et billedbehandlingsprogram først.

På en eller anden måde må jeg jo have bedt Nero om at åbne billedet, tidligere var et et af mine billedbehandlingsprogrammer og det skal jeg tilbage til igen.

Mvh Ingelein

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 22:31

Prøv så og tjek om der står "åbn med Nero" med flueben.Hvis der er flueben ved det,så prøv og fjern det.
Så skulle det nok kunne lade sig gøre at åbne med et af dine billedbehandlingsprogrammer..Ved at klikke på "åbn med"...
Du behøver ikke at lukke dit billedbehandlingsprogram op for at se billedet..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 22:33

Når jeg selv får et billede tilsendt,klikker jeg bare på den vedhæftede fil,og så åbner billedet automatisk.
Jeg smutter igen,du skal nok få et råd på et tidspunkt du kan bruge.Held og lykke med det

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 23-01-08 22:33

Højreklik på billedet og vælg "Egenskaber" der kan du så vælge program ved at trykke på "Skift"

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 23-01-08 22:36

Du kan jo bare vælge Windows billede og Fax, hvis du ikke har andre programmer du vil bruge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 22:46

PowerPoint vil så også være en mulighed, og der kan det endda beskæres "live"
Der er også alle de gratis fotoprogrammer.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 60 point
Dato : 23-01-08 22:57

Når du gå ind i åbn med er den nederste linies tekst vælg program der trykker du og kommer ind hvor den deler programmerne op i hvadfor nogle programmer der som regel et tilknyttet den og den slags filtyper og der vælger du så dit foretrukne program og så ændrer ikontypen på dine billeder så til det program og så trykker du på andvend og først derefter er det noget den vil huske næste gang ellers er det bare kortidshukommelsen den bruger og går tilbage til hvad det var før

Mondet det var til at forstå eller hmm Mvh SunoFiskowich

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 22:58

andvend nej det er ikke en and der sku sæføli stå anvend

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 23:18

Citat
PowerPoint vil så også være en mulighed, og der kan det endda beskæres "live"
Der er også alle de gratis fotoprogrammer.
Hej Eyvind.Lige mine ord som jeg skrev tidligereAltså ang. Power Point

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-08 23:20

hvis jeg forstår dig korrekt - så er du ikke glad for at åbne billederne i nogle af dine grafikprogrammer - så - vælg åbn med - vælg så billed-og faxfremviser - du kan frit vælge om du vil sætte flueben i altid at huske det eller ej

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-08 23:20

ps.. det kan være du skal klikke på gennemse for at finde billed og fax fremviser

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-01-08 23:27

Hej Sunowich
Det var liiiiiige den metode du beskriver, som jeg vidste måtte være der, og som jeg ikke kunne huske. Nu er den ged så barberet og fjong igen.
Hold hånden åben nu kommer der points.

Tak og mange hilsner fra Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 23-01-08 23:28

Tak for svaret Sunowich.

Der er afsendt points.
Mvh Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-01-08 23:31

Tak for alle svar
Jeg ledte jo efter et ganske bestemt, som både WinXPeter og Sunowich kom med. Nu samler jeg lige points til det næste spørgsmål.
Mange hilsner fra Ingelein - hvor er i go'e

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 23:37

Takker og bukker og du ku da bare lave et tillægsspørgsmål under dette og dermed de samme poient Sov godt når du når dertil
Mvh SunoWich